[excel] VS instellingen mbt komma en punt gebruik in getalle

Pagina: 1
Acties:

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 23:13
Ik heb een lijst die ik wil knippen en plakken in mijn excel sheet. Maar in die lijst staan getallen op de americaanse wijze weergegeven, zoals bv $61,600,915.0

Dit geeft problemen, want mijn sheet verwacht de input als: $61.600.915,0

Dit heeft nogal wat gevolgen voor de berekening die ik met de gegevens wil maken. Het klopt voor geen meter 8)7

Dus mijn vraag is hoe ik mijn nederlandse excel (office xp) op VS instellingen kan krijgen.

...

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Extra, Opties, Internationaal, wegvinken: Scheidingstekens van systeem gebruiken en de andere, gewenste waardes, invullen.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 23:13
Thanks, that dit the trick.

Maar nu nog iets, ik kopieer het dollar teken gewoon mee omdat het me veel te veel moeite kost om ze allemaal handmatig weg te halen. Maar met dat dollar teken erbij ervoor doen de berekeningen het niet. Hij geeft dat als "error" in het vak waar de uitkomst van de berekening moet komen te staan: #waarde.
Als ik het $ weghaal dan doet ie het wel goed.

Ik heb al zitten prutsen in de celeigen schappen maar ik krijg het neit voor elkaar... Iemand die me het licht kan tonen?

...

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Als je kopieert met $ teken er voor dan ziet Excel dit als tekst. Ik zou zeggen zoek eens in de help van Excel of zoek eens op Internet. Wellicht ben je niet de eerste met dit probleem.
Succes in ieder geval!

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!