Toon posts:

[WinXP] op Toshiba equium 3100m wil niet booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag beste tweakers,

Ik heb een probleem(pje), namelijk ik heb hier een pc staan van een vriend van me, een Toshiba equinox 3100M.
Hierop wil hij graag XP hebben.
Er zit een celleron 500mhz in en 256 mb ram, tevens is hij vandaag uitgebreid met een Western digital 120gb hd 7200/8mb.

Dus ik begin vol goede moed xp te booten van cd.
Ik geef een partitie op, maak gelijk nog 2 anderen aan en laten lopen. (C pri-master)
Op een begeven moment code invullen, gedaan.
Nou gaatie op een begeven moment na netwerkinstalatie meen ik herstarten,
zoals het hoord.
Dan komt het windows laad balkje en zwart beeld.
En dan kan ik wachten tot Sint-jute-mis maar in windows komtie niet.
Ik heb de bios geupdate naar de nieuwste versie van tochiba (supports windows 2000) en nam gelijk aan datie ook xp zou ondersteunen en nix aan het handje zou zijn.

Niks is minder waar, na de flash opstarten en het zelvde zwarte scherm.
Nou dan maar format en winxp overnieuw (misschien wat corruptie of weetikveel)
Format (in installer) lopen tot netwerk, reboot en bam Black Screen From Hell >:)

Dus de Bios update heeft niet geholpen.
Ten einde raad via google en got search gaan zoeken maar kan er helaas nix over vinden.

Dus bij deze een Topic erover in de hoop dat 1 van jullie de/een oplossing weet :)

Verwijderd

Topicstarter
Ff een update:

Windows 98 instaleren ging ook goed, tot herstart, toen zij hij 'invalid boot disk'
Dus ik van een bootdisk opgestart, fdisk gedraaid, de partitie is wel active maar bestandsysteem is UNKNOWN :S

Nu maar met fdisk partitie verwijderd en nieuwe gemaakt en geactiveert onder dos geformateerd en toen weer fdisk (met herstart) en nu fat32.
Ben nu nog eens aant proberen winxp erop te zetten.

I'll keep you posted :)

edit: de partitie was 20gb eerst na verwijderen en maken kon ik maar 14999 kiezen,
Ik hoop dat het aan zoiets heeft gelegen en die nu doorgaat al heb ik weinig hoop erop.

edit2: Kreeg weer dat zwarte scherm :(
Maar kwam er achter dat ik wel in veilige modus kan komen :)
Ik ga proberen de grafishe kaart een andere driver te geven, misschien dat het dat is ofzo......

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2003 21:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou laatste update:

Na het pakken van een andere (foute) vga driver kom ik op 16 kleuren windows in,
alles geupdate via service pack en windows update en toen de zelvde driver geprobeert.
Weer zwart scherm en geen windows.
Dacht, probeer eens een andere grafische kaart en heb een wekende pci rage 3d hupeldepup gebruikt. (en de onboard vga uitgezet in de bios)
Maar wat schetst mijn verbazing:
Weer een zwart beeld als ik naar windows ga :(

Nu weet ik het dus echt niet meer :S
Ik ga windows 98 (wat er voorheen ook opstond) er maar weer opzetten.......

Verwijderd

Topicstarter
Voor de nieuwsgierigen:

Heb het probleem opgelost btw :)
Heb de nieuwste Intel nogwat driver gedownload van de Intel website.
Geinstalleert in veilige modus en draaien maar :)

Dus voort alle (on)gelukkigen die ooit dit topic tegen mogen komen:
Suxes

PS op XP-pro bedoel ik dan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2003 05:48 ]