ok, d'r is al eens wat discussie geweest over hoe je op een goede manier je eigen objecten kan connecten met het DOM. Daar heb ik nu het volgende op bedacht.
stel je hebt de volgende eigen objecten:
die wil je hangen aan het volgende stukje html dat je al in je body hebt staan:
dan maak ik daarvoor de volgende functie:
is dit een goede methode? ik vind hem wel aardig, maar ergens ook weer een beetje raar vanwege dat gestuntel met het window object.
verder heb ik nog niks bedacht om argumenten door te geven, iemand misschien hier ideeen over?
stel je hebt de volgende eigen objecten:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| function myNode() { } myNode.prototype.attachLayer = function(obj) { obj._wrapper = this; this._layer = obj; } function iets() { } iets.prototype = new myNode(); |
die wil je hangen aan het volgende stukje html dat je al in je body hebt staan:
HTML:
1
2
| <div id="n001">element1</div> <div id="n002">element2</div> |
dan maak ik daarvoor de volgende functie:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| function attachNode(nodeType,nodeId) { var newNode = new window[nodeType](); newNode.attachLayer(document.getElementById(nodeId); window[nodeId] = newNode; } // en die roep ik dan aan met: function docLoad() { attachNode('iets','n001'); attachNode('myNode','n002'); alert(n002._layer.innerHTML); } onload = docLoad; |
is dit een goede methode? ik vind hem wel aardig, maar ergens ook weer een beetje raar vanwege dat gestuntel met het window object.
verder heb ik nog niks bedacht om argumenten door te geven, iemand misschien hier ideeen over?