Toon posts:

Router wil niet op internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een switch gehaald (deze) alleen hij wil niet op internet.

Ik ben ingelogd op de router en heb DHCP uitgezet en er 3 computers op aangesloten met IP's 192.168.0.2 t/m 192.168.0.4

Verder zijn alle instellingen voor chello ingevoerd.
Het is een statisch adres en er wordt niet gekeken naar Mac adres, dus dat zou geen probleem moeten zijn.

De computers kunnen elkaar onderling zien dus het netwerk werkt, alleen de internet verbinding wil niet lukken

Dit zijn de instellingen die ik bij WAN heb ingesteld.

Afbeeldingslocatie: http://4aal.nl/1.gif

Bij de status lijkt alles goed te zijn, alleen de getaway is 0.0.0.0 terwijl ik hem toch echt goed heb ingesteld :?

Afbeeldingslocatie: http://4aal.nl/2.gif

Ik denk dus dat het met de gateway te maken heeft

Iemand een idee?

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:09

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Euh.. bij Chello wordt toch juist naar het MAC-adres van je netwerkkaart gekeken?? Deze zou je dus moeten clonen..

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Preatorium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-07 18:25
Of even bellen met Chello dat je MAC adres is gewijzigd, is een stuk makkelijker ;)

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

Verwijderd

Heb je hem al eens gereset, nadat je de instellngen veranderd hebt? Ziet eruit als de config-page voor een BR6104, die van mij moet ik na het wijzigen vvan sommige instellingen even resetten, voordt hij het dan doet.

• Dirtyharry
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-07 20:20
Ik heb het misschien verkeerd maar volgens mij kun je met een switch geen verbinding maken met het internet.

Je moet een router hebben met ingebouwde switch.

Internet=router=switch=computer(s)

|:( |:( |:( Niet goed gelezen) Je zit achter een router |:( |:(

[ Voor 19% gewijzigd door Dirtyharry op 28-08-2003 19:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
FlipFluitketel schreef op 28 August 2003 @ 19:42:
Euh.. bij Chello wordt toch juist naar het MAC-adres van je netwerkkaart gekeken?? Deze zou je dus moeten clonen..
nee mac adres boeit niet, ik kan met elke netwerkkaart online komen zonder iets te hoeven instellen

een vriend van me in een ander deel van de stad moet wel elke keer z'n pass doorgeven als ie een andere config heeft, maar ik niet dus

Verwijderd

Topicstarter
maar is het niet vaag dat de gateway niet doorkomt? daar klopt toch iets niet? is het geen bug in die router

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
uhmz, sinds wanneer is chello GEEN dhcp meer? Heel heel vroeger is het geloof ik wel vast ip enzo geweest maar dat is nu toch niet meer?

Kun je in zo'n router het mac-adres niet inkloppen van de netwerkkaart waar ie normaal aan hing?

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Ik vertrouw dat subnetmasker niet helemaal.
Heb zelf ook in die IP-range gezeten, mijn subnetmask was toen 255.255.248.0

Misschien zou je dat eens kunnen proberen...

Edit:
@ Intertoy...
Als jij een van diegenen bent, die er vroeg bij was bij Chello, en toen een vast IP hebt gehad, heb je die nu nog steeds.
Ik ben bij mij thuis overgestapt op ADSL vanwege zakelijk gebruik op meerdere PC's (mocht toen nog niet bij UPC).
Belde ze op om het abbo op te zeggen, vroegen ze welk modem ik had.
Meisje wist niet eens van het bestaan van de Com21 af, terwijl ik die toch echt nog steeds had draaien...

[ Voor 57% gewijzigd door Brede P op 28-08-2003 20:22 ]

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
ikke kabel en ADSL. Chello en PowerADSL (BBNED @ XS4ALL) ook voor het zakelijke verkeer :)

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

Topicstarter
BredeP schreef op 28 August 2003 @ 20:20:
Ik vertrouw dat subnetmasker niet helemaal.
Heb zelf ook in die IP-range gezeten, mijn subnetmask was toen 255.255.248.0

Misschien zou je dat eens kunnen proberen...
Ik zit nu ook op dat adres en dat werkt prima, alleen als ik die router ertussen gooi doet ie het niet meer
intert0y schreef op 28 August 2003 @ 20:18:
uhmz, sinds wanneer is chello GEEN dhcp meer? Heel heel vroeger is het geloof ik wel vast ip enzo geweest maar dat is nu toch niet meer?
Bij mij wel, heb ook nog com21 modem

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2003 20:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
schopje :)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Of even bellen met Chello dat je MAC adres is gewijzigd, is een stuk makkelijker
Dat zou ik niet doen... Dan kunnen ze wel raden, wat er gebeurd is, en ik zag laatst op GoT, dat ze dan de gekste dingen doen...

O en TopicStarter... Gelieve geen schopjes binnen 24 uur

Maar zoals eerder gezegd, heb je de MAC wel gecloned?
Maar ik denk niet, dat dat het is, gezien je screens :) Want je bent verbonden, heb zelfs een IP... Dus ik denk, dat er wat anders is, een firewall of iets...

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:39
en met de originele netwerkkaart in een pc zonder router
werkt t dan wel
zo ja
kijk dan ff wat dan de ip's zijn en voer die in de router in
en clone ff t mac-adres (ook al hoeft t niet)

[ Voor 3% gewijzigd door Driek op 28-08-2003 23:02 . Reden: typo ]

Tijd van werken, tijd van rusten

Verwijderd

Topicstarter
Mac adres boeit niet, kijkt ie niet naar, ik kan elke netwerkkaart eraan hangen en het werkt

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar ik heb het al gefixt

Om onduidelijke redenen veranderde hij de gateway in 0.0.0.0 als ik de subnetmasker op 255.255.255.0 zette, maar als ik hem op 255.255.0.0 zette werkt het wel :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2003 01:37 ]

Pagina: 1