Na een tijdje lekker spelen ben ik er achter gekomen dat ik speedfan toch niet lekker aan de praat krijg op m'n Asus A7M. Hij detecteert netjes m'n sjips ( Winbond AS99127F(31) (ID=$31) found on SMBus at $2D ) allemaal heel leuk en aardig, maar echt ik kan ze dus niet harder zetten ( ja ik heb de manual gelezen dit keer ).
De hoop met speedfan heb ik al een beetje opgegeven
Wat zit er dan in
- CPU Fan -> Op mobo
- Case Fan1 -> Op mobo
- Case Fan2 -> Op mobo
- HD Fan -> direct op sap van voeding ( 7 volt a.t.m. )
M'n HD fan is dus een papst die lekker veel herrie kan maken op 12 volt, ik hem dus op 7 volt gemeukt draait hij amper ( hij wil graag 8 volt om mee te beginnen volgens de specs )
Ik denk dat ik voor deze toch maar een Zalman Fanmate 1 o.i.d. moet aanschaffen.
Maarja ik wil toch graag nog mijn twee andere case fans on the fly harder en zachter kunnen zetten zonder gepruts in m'n kast.
Heeft iemand ervaring met een A7M266 en een softwarematige oplossing of moet ik toch maar iets als een sunbeam aanschaffen ?
De hoop met speedfan heb ik al een beetje opgegeven
Wat zit er dan in
- CPU Fan -> Op mobo
- Case Fan1 -> Op mobo
- Case Fan2 -> Op mobo
- HD Fan -> direct op sap van voeding ( 7 volt a.t.m. )
M'n HD fan is dus een papst die lekker veel herrie kan maken op 12 volt, ik hem dus op 7 volt gemeukt draait hij amper ( hij wil graag 8 volt om mee te beginnen volgens de specs )
Maarja ik wil toch graag nog mijn twee andere case fans on the fly harder en zachter kunnen zetten zonder gepruts in m'n kast.
Heeft iemand ervaring met een A7M266 en een softwarematige oplossing of moet ik toch maar iets als een sunbeam aanschaffen ?