[E-mail] Welke poorts zijn te gebruiken voor POP3?

Pagina: 1
Acties:

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Hey mensen,

Ik heb net even gezocht, maar ik werd er niet veel wijzer van.

Mijn probleem:

Ik haal met behulp van YahooPOPs! mijn email van mijn yahoo accountje binnen in Outlook Express 6.

Nu heb ik net een nieuwe virusscanner geinstalleerd, en toen ik rebootte kwam Y!Pops met een berichtje dat ik de POP3 poort moest veranderen om nog mail te kunnen binnenhalen (ivm. de E-mail scan van de virusscanner). Ik moet dus in de instellingen van Y!Pops én in de instellingen van Outlook de poort veranderen.

Deze is standaard 110 geloof ik, maar ik heb weinig verstand van ports en welke ik kan gebruiken. Ik vulde net bij allebei de proggies 111 in (8)7) maar nu haalde Outlook niets meer binnen.

Nu is mijn vraag welke poort ik moet gebruiken om weer mijn mail te kunnen binnenhalen! :Y)

Alvast bedankt hè ;)

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:30
gewoon 110 houden

Tijd van werken, tijd van rusten

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 16:08

Korakal

Up up up!

Ik bespeur geen woordjes als 'google' en 'zoeken' in jouw startpost he?
Dat blijkt ook wel; ga maar eens [google=default pop port]. Dan had je dat ook zó wel geweten.
Beetje zoekvraagje dus.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 16:08

Korakal

Up up up!

OK, topic is na overleg met de topicstarter weer open.
Even voor de duidelijkheid: in de standaardmailsetting (port 110) komt de mail blijkbaar niet goed door, Yahoopops geeft aan dat een ándere port dan 110 gebruikt moet worden. Topicstarter wil weten wélke dan zou voldoen.

• da_rippah
Precies, en hij komt niet door omdat de e-mailscan van Pc-cillin 2003 aanstaat.

• da_rippah
Hmm, nog geen antwoord ;(
Misschien verduidelijkt dit de zaak een beetje, dit is de melding die ik vlak na het laden van mijn desktop van Yahoopops! krijg:

Afbeeldingslocatie: http://picserv.beyond-reality.nl/getpicture.php?id=294890&check=38fba2
Pagina: 1