Pc boot niet

Pagina: 1
Acties:

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:40

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Hey jongens,
ik heb faq's doorgelezen, maar mijn probleem vind ik nergens trug.. ook de search helpt niet..
ik heb een raar probleem.
Ik heb:

K7S6A (epox) mainboard
Amd XP 2000+
640 MB DDR
400 watt
Casefan
writer/cdromspeler/diskette station
Had maxtor 40 gig, nu tijdelijk IBM 40 gig..
*edit* heb ook een Geforce 4 TI 2400 @ 128 mb *edit*

Wat is mijn probleem?

Mijn pc start niet meer op, als ik op aan druk draait alles ( alles heeft stroom ) maar ik krijg geen beeld.. ook boot de pc niet.. alles blijft hangen.. ( de pc start dus gewoon niet op ) ik had dit vroeger ook ( 2 maanden geleden ) en dit is opgelost door nieuwe voeding ( 400 watt ) te kopen.. hij deed het hiernaa meteen..
Ik heb ook nog 512 MB DDR geheugen erbij gekocht, en hij deed het perfect.. tot nu ( dat geheugen was 3 weken geleden )
Hij start gewoon niet meer op, voeding lijkt me sterk want 400 watt is toch RUIM genoeg lijkt mij?
Ik dacht eerst dat het aan me harde schijf lag ( veel problemen mee gehad ) en heb deze naar de computerwinkel gebracht, hun hebben hem opgestuurd en ik heb een leen schijf meegekregen ( die IBM ) maar hij start nog steeds niet op.
Ik weet echt niet wat ik moet doen, H E L P !!

[ Voor 3% gewijzigd door koekjah op 28-08-2003 18:53 ]

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 16:25

megaleo

Special member

Doet ie nog wel iets? Geeft ie piepjes? Gaat er een lampje branden? Of geeft ie een lange piep?
Haal anders zoveel mogelijk randapparatuur los. DVD/Cd-speler, -brander, netwerkkaart, geluidskaart, floppydrive. En ook dat 1e nieuwe reepje geheugen. Extra HD.
En probeer het nog eens. :)

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Geen geluid, lampjes branden wel, het lampje op me router bijvoorbeeld knippert (dus start steeds opnieuw op? ) alles heeft stroom..

Ik heb al een keer alles los gehaald, droog gedraait, bios gereset, en steeds iets erbijgedaan.. maar het helpt niet echt

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 15:01

CaDje

Framedrops for life

toen ik had dat m'n systeem niet meer wou booten lag dit aan de CPU. Ik had toen de CPU eruit gehaald, schoon gemaakt (core) en er weer nieuwe paste op gedaan en koeler er weer opgezet, en hij deed het weer.

Verwijderd

Gisteren had ik ook dit probleem. Maar de oorzaak was hiervan dat ik de FSB van m'n Athlon 1667 MHz op 155 MHz zette. Geen beeld, wel alles draaien enzo. Paniek want ik ben eigenlijk ook maar een newbie. Toen heb ik de processor ff uit de socket gehaald, toen er weer in. Start de computer op en voila, alles werkt weer perfect en de FSB stond weer terug op 133 MHz.

Heb je misschien overgeklokt?, dan kun je hetzelfde doen als ik gedaan heb.

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Heb ik ook al gedaan Cadje, geen nieuwe koelpasta erop gedaan, maar wel de cpu ontstoft ( core enz )

*edit* fsb te hoog had ik vroeger ook, daar ligt het deze keer niet aan *edit*

[ Voor 30% gewijzigd door koekjah op 28-08-2003 19:04 ]

Verwijderd

Wat vaak voorkomt als de computer wel aan gaat maar geeft geen beeld kan het namelijk de processor zijn. Wat het eventueel ook kan zijn, het moederbord.
Maar voornamelijk gaat mijn keuze uit naar de processor.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Eeuh, er bestaat geen K7S6a van Epox hoor. Volgens mij bedoel je de K7S6a van ECS. ;)
Steeds opnieuw opstarten...werken je cd-rom drivesr dan wel? Normaal gesproken gaan je trays dicht als de stroomvoorziening restart (bij veel ATAPI CDROM spelers dan), misschien ligt het dan toch weer aan de voeding. Om dat laatste nog eens extra te controleren zou je ook nog de voeding zonder het moederbord te laten starten.

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Ik heb hem net eventjes laten draaien, ik ruik een dikke brandlucht.. ik ga kijken.. en voel de hitte van me geheugen afkomen gewoon, ik wil em vastpakken.. GLOEIEND HEET ! dus ik haal het bankje eruit.. doe me andere erin.. probeer het weer.. zelfde !
Op de een of andere manier krijgt het geheugen teveel stroom misschien? en boot ie daarom niet.. ?

*Edit* aan de voeding liggen is bijna onmogelijk 400 watt verbruik je nooit *edit*

[ Voor 12% gewijzigd door koekjah op 28-08-2003 19:14 ]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Een brandlucht? Waar komt die geur vandaan? Als ik jou was zou ik maar 's goed het mobo langs gaan en evt. overwegen om het moederbord op RMA te sturen. Geheugen kan aardig warm worden, maar echt gloeiend heet hoort niet.

Dat een voeding 400watt kan leveren zegt trouwens niks.

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
brandlucht komt van me geheugen, dat wordt gloeiend heet..
ik snap er niks meer van, van het ene op het andere moment valt me pc uit en krijg ik em niet meer aan, en dan zou me mobo kapot zijn.. zucht :S

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
een voeding gaat vaker defect dan een moederbord!!

Ik denk het moederbord, maarja ik ben er niet bij dus kan ik ook niet zo makkelijk zeggen ;)

heb je de bios al gecleared??

PS: Het is een ECS moedebord!!

[ Voor 21% gewijzigd door htol op 28-08-2003 19:49 ]

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Ja bios is al cleared

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 16:25

megaleo

Special member

koekjah schreef op 28 augustus 2003 @ 19:03:
Heb ik ook al gedaan Cadje, geen nieuwe koelpasta erop gedaan, maar wel de cpu ontstoft ( core enz )

*edit* fsb te hoog had ik vroeger ook, daar ligt het deze keer niet aan *edit*
Hoezo weet je dat zo zeker dat het daar niet aan ligt?

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Omdat ik het al gechecked heb ( mainboard gereset )

Enfin, ik heb me moederbord opgestuurd naar het bedrijf waar ik em vandaan had ( gistron.com ) ik hoor binnenkort meer ;)

• hannos
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-02 13:54

hannos

pardon me

probeer even om met alleen moederbord, processor, koeler, geheugen, videokaart, voeding op te starten met een toetsenbord en monitor eraan

werkt het dan nog niet - en je hebt de bios gereset - dan weet je dat één van deze componenten niet deugd en kun je proberen één voor één de componenten te gaan vervangen en kijken of het effect heeft
Pagina: 1