Tv tuning & tv-out

Pagina: 1
Acties:

• j.bouwmeester
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05-2023
Ik wil een TV-tunerkaart gaan gebruiken om TV op mijn compu en op mijn CRT-projector te kijken. Over dat laatste heb ik een vraag:
Kun je gewoon je TV-out van de normale videokaart gebruiken om het TV-signaal van de tuner-kaart 'door te sturen' of krijg je dan problemen?

En welke van de onderstaande kaarten (allemaal rond de 50 euro) is het beste in het direct weergeven van TV (capturing is dus niet belangrijk)?
- Pinnacle PC TV Rave
- Hauppage WinTV
- E-tech TV + AB
- Miro PC TV Rave

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 16:22

megaleo

Special member

Nee je kunt dus echt niet de tv-out van je normale videokaart gebruiken om het tv-signaal door te sturen. Daar zit geen tuner op.
Je moet dan dus een aparte kaart met tuner kopen. Wat je zelf ook al aangeeft. ;)
En welke het best is. :7
Tja, dat is voor iedereen persoonlijk he. Ik weet dat de Pinnacle en de Hauppage best wel goed staan aangeschreven hier en daar.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
bedoel je misschien de tv-out gebruiken om het tv-signaal (uit de tv-kaart) weer op je tv te krijgen? (beetje een omweg maargoed ;)) Ik neem aan dat dat wel kan.

• j.bouwmeester
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05-2023
precies zo als Palomar het zegt. Vroeger lusde je je VGA kabel namelijk door via zo'n tv-kaart. Maar zo te lezen is dat nu geen probleem meer en gaat het TV signaal echt 'door je compu heen'.

[ Voor 17% gewijzigd door j.bouwmeester op 28-08-2003 20:10 ]

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-07 00:10
Moet kunnen. Het venster met het TV-signaal moet gewoon overlay hebben, dan pakt je TV-out het. Lijkt me sterk als het niet zou kunnen.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Kun je gewoon je TV-out van de normale videokaart gebruiken om het TV-signaal van de tuner-kaart 'door te sturen' of krijg je dan problemen?
Waarom zou je de TV-out van je PC weer de TV-kaart inlussen? Volgens mij krijg je dan een oneindige lus van beeldjes in beeldjes?

Met de TV-kaart stop je gewoon het signaal je PC in zodat je het op de desktop en je beamer kan bekijken. MEt de TV-out van de videkaart (mits goed geconfigureerd) heb je dan weer een analoog viodesignaal dat je in een TV of analoge-video-in van je beamer kunt prikken.

Ik neem aan dat je gewoon TV wilt kijken op je monitor/beamer?

Zoek eens wat ComputerTechniek C't na. Daar staan wel objectieve recenties van de bovengenoemde kaarten. Als ze prut zijn staat er ook dat ze prut zijn. Geen Computer-Idee Pret-recenties waar alles fantastisch is omdat ze weer iets gratis hebben gekregen.

Senile! Senile Oekaki

Pagina: 1