Ik heb een thuisnetwerkje dat achter een router zit. Ik wil nu wat UTP kabeltjes gaan vervangen door 802.11G (54 Mbps dus). Maar dat zonder de netwerktopologie om te gooien. Ik kon vrij goedkoop een 802.11G AP kopen, maar dat ding blijkt een router aan boord te hebben, en dat is niet de bedoeling. De documentatie die bij Wifi AP's zit is meestal nogal summier.
Nu vond ik een Asus geval dat volgens de winkelier AP+Hub is. In de docs echter staat dat voor Internet-connectiviteit vereist is dat AP en client-PC in hetzelfde subnet zitten. Kan iemand me uitleggen hoe dat zit?
Oh en nog iets: Weet iemand hoe het zit met 802.11G support onder Linux en FreeBSD ?? En dan met name voor de PCMCIA kaartjes?
Nu vond ik een Asus geval dat volgens de winkelier AP+Hub is. In de docs echter staat dat voor Internet-connectiviteit vereist is dat AP en client-PC in hetzelfde subnet zitten. Kan iemand me uitleggen hoe dat zit?
Oh en nog iets: Weet iemand hoe het zit met 802.11G support onder Linux en FreeBSD ?? En dan met name voor de PCMCIA kaartjes?
[ Voor 12% gewijzigd door leonardo1504 op 28-08-2003 18:44 ]