Toon posts:

[winx]16bits 32bits 64bits, wat houdt het in?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik las het volgende verhaaltje op de frontpage van tweakers.net(nieuws: Details Windows voor AMD64 duiken op) Ik kon het allemaal half om half volgen, maar bleef toch zitten met een zeer brandende vraag: wat heeft het aantal bits van een os/cpu met de prestaties van systeem te maken?

Ik heb zitten zoeken via search en ook verscheidenen faq's door geploegd, maar helaas resulteerde dit tot niets.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand kan mij helpen?

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 21:48

boesOne

meuh

Dit is wel verhelderend..
Hetzelfde geldt zo ongeveer voor de 16 -> 32 bit migratie.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-05 07:31

Swerfer

Hmm...

Intern in de cpu kan de data met 2x zoveel bits dus 2x zo snel getransporteerd worden. Tevens kunnen 64 bit instructies sneller rekenen doordat ze meer bits tegelijk kunnen bewerken. En zo zijn er nog wel een aantal dingen op te noemen.

O ja, met 64 bits kan je ook 64 bits geheugen aansturen, dus ook 2x zo snel als met 32 bits...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Swerfer schreef op 29 augustus 2003 @ 19:52:
Intern in de cpu kan de data met 2x zoveel bits dus 2x zo snel getransporteerd worden. Tevens kunnen 64 bit instructies sneller rekenen doordat ze meer bits tegelijk kunnen bewerken. En zo zijn er nog wel een aantal dingen op te noemen.

O ja, met 64 bits kan je ook 64 bits geheugen aansturen, dus ook 2x zo snel als met 32 bits...
euh, ik zou me er maar eens wat beter in gaan verdiepen, want wat je hier zegt klopt in ieder geval deels niet...

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Pagina: 1