Partitie blockt boot

Pagina: 1
Acties:

• magic45
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-01 09:01
Even wat uitleg vooraf:
Heb de search gebruik/Google/Manaual

Op mijn notebook zit 2x Windows XP
1x XP Home voor thuis ( normale login )
1x XP Home voor school ( Domein Login )

Spec's
Intel Pentium 4 -m 2.4Ghz
512 MB DDR
60 Gig HDD
DVD/CD-RW
Intel Montara Chipset

Op mijn notebook heb ik een 60Gig schijf en die is gepartitieoneerd als 8 Gig NTFS en 20 Gig NTFS toen ik net mijn overige ruimte wilde gaan partitioneren met BootIT NG toen zag ik dat deze zag staan

8002MB NTFS
20000 Extended
20000 NTFS
28760 Vrije ruimte

ik dacht toen dus dat dat Ext een fout was van hbet programma en partitioneerde de rest ( vrije ruimte ) toen ik vervolgens wilde booten lukte dit alleen nog maar met de school versie. Bij de andere kreeg ik de error dat /system32/hall.dll niet gevonden was en werd er gereboot. Na dat de nieuwe partitie had verwijderd
werd er weer normaal geboot. Iemand een idee hoe dit kan en hoe ik toch de ruimte kan gebruiken.

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-03 18:05

Maximus

There is no substitute

hal.dll had ik ook fouten mee :)
dat komt erdoor dat Windows niet de bootsector kan vinden. De letter van de drive is dan verandert zonder dat de letter van de bootloader is verandert.

ik heb het hier opgelost met een reinstall van XP omdat PM8 de drive letter niet terug kon zetten.

Maar die ruimte moet je toch gewoon kunnen bekijken via PM8 en dan zegt die wel wat je er mee kunt doen

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hoe zijn de partities exact ingedeeld? (primair, uitgebreid, logisch, actief, inactief, etc)
Hoe ziet jouw boot.ini eruit?

Om dit probleem te oplossen zul je je boot.ini moeten aanpassen zoals de schijven/partities zijn ingedeeld :)

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je moet geen primaire maar een logische partitie maken, anders veranderen je drive letters.