Windows XP installatie loopt vast

Pagina: 1
Acties:

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 11:51
Ik heb in de search gekeken en daar staan (natuurlijk) een hele hoop gevallen van vastgelopen Windows XP installaties maar niet met hetzelfde probleem als ik; het in eerste instantie copieren van de bestanden verloopt wel goed, maar zodra het grafische gedeelte van de installatie aan de beurt is haakt windows af met de boodschap: "De hardwareconfiguratie wordt gecontroleerd" om vervolgens nooit meer te stoppen met controleren...

Ik probeer windows xp te installeren op een moederbord met alles onboard (m.a.w. ik gebruik echt alleen datgene wat strict noodzakelijk is, geen PCI kaarten ofzo) en op drie andere computers met een exact identieke hardwareconfiguratie verliep de installatie vanaf de zelfde cd gewoon soepeltjes.

Iemand een idee? Misschien maar gewoon terug naar de winkel ermee?

• Loogie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-05 08:50
Wat zijn de specs als ik vragen mag?

• dotcode
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:38

dotcode

///\00/\\

Waarschijnlijk moet je bios eerst updaten

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Doe anders 's een installatie vanuit Windows98.

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• SEFje
Specs:
-mobo: MSI 845GM/GLM/GEM/PEM/GVM als ik de handleiding mag geloven ;)
-proc: Intel Celeron 1,7 Ghz
-ram: 512 MB DDR2700 no-name
-vga: onboard

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05 21:01

SpeedBart

Futurama 0wnage

KLinkt als brak geheugen, had ik laatst ook, winme, win98 installeerden zonder een foutmedling maar win2k en winxp kwam ik niet verder dan "setup start windows" Gewoon ff een ander dimmetje regelen end an nog een keer proberen.

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

SEFje schreef op 28 August 2003 @ 18:43:
Specs:
-mobo: MSI 845GM/GLM/GEM/PEM/GVM als ik de handleiding mag geloven ;)
haha :D
denk dat het een van de 5 is en niet alle types tegelijk.

maar wat hierboven wordt gezegd. grote kans dat het het geheugen is.
win2k en xp blijven vaak tijdens de install hangen als het geheugen niet helemaal 100% is.

test je geheugen eens. http://memtest86.com

• SEFje
memtest heeft op dit moment 2 passes gemaakt en nog steeds geen errors gevonden.... ik laat hem maar een nachtje doortesten (what the heck) maar ik denk toch niet dat aan het geheugen kan liggen...

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05 21:01

SpeedBart

Futurama 0wnage

Memtest86 is zo onbetrouwbaar als de pest. Probeer het geheugen maar eens om te wisselen met die van een ander systeem.

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Heb dit probleem ook ontelbaar keren gehad.

Wat bij mij wel werkt is eerst Windows ME installeren, en die dan vervolgens updaten naar Windows XP.
Setup kopieërt dan eerst alle benodigde files naar je harde schijf en installeert vervolgens XP vanaf daar.

Wil dit bij jou niet lukken of heb je geen ME liggen, dan kun je natuurlijk ook jouw harde schijf in 1 van die 3 pc's doen waarop XP-setup wel werkt en na de installatie de schijf weer terug in je eigen pc doen.

Dit zijn beide een beetje omslachtige manieren, maar je moet wat als je per sé XP wilt :)

Succes.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Pagina: 1