Toon posts:

probelemen met FTP op wifi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Met trots maak ik gebruik van wifi in leiden :) Ik gebruik dus andermans internet.
Nu wilde ik een ftp server opzetten maar dit lukt mij niet.
Ik heb al contact op genomen met die mensen maar die mensen gebruiken allemaal LINUX en wisten niet zoveel van windows.
Ik heb zowel een interne als een extern Ip nummer.
Deze heb ik geprobeerd aan elkaar te koppelen met behulp van winroute. zodat d paketjes doorgegeven worden. Maar mensen kunnen maar geen contact met mij vinden, laat staan inloggen. Tevens heb ik het programma ISS van windows stop gezet zodat ik port 21 weer kan gebruiken maar daar lag het ook niet aan.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit moet oplossen. Ik kom er niet meer uit?

txs

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Heeft andermans internet niet toevallig een firewall die de boel blokkeerd? (heb zelf wel eens gehad dat de firewall bulletproof ftp server blokkeerde ONDANKS dat ik had aangegeven dat de ftp server full access zou moeten krijgen)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
als jij andermans netwerk gebruikt, dan veronderstel ik dat zij zullen moeten portmappen naar jouw ftp

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Verwijderd

Topicstarter
zij vertelde mij dat de gehele server open stond en dus geen firewall inzat..
Maar mensen kunnen mij niet eens vinden ......dat vind ik ook vreemd.... een error/acces denied is een ding maar niet kunnen vinden ...snap ik niets van....

Mijn server progie geeft ook een ander nummer aan ( interne ) als het nummer dat ik krijg op www.whatsmyip.com (externe IP) als ik dit op mijn compu aan elkaar koppel l(met winroute)lukt het niet.. en kunnen mensen mij nog steeds niet vinden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 augustus 2003 @ 18:20:
zij vertelde mij dat de gehele server open stond en dus geen firewall inzat..
Maar mensen kunnen mij niet eens vinden ......dat vind ik ook vreemd.... een error/acces denied is een ding maar niet kunnen vinden ...snap ik niets van....
geen firewall, dat is een begin, maar ze moeten wel de poort die jij gebruikt voor je ftp-server (wss 20-21) doormappen naar jouw ip (op het netwerk). Anders gaat het niet lukken...