Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• wace
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06-2024
T-Mobile presenteert de opvolger van de XDA van O2, de MDA II

Afbeeldingslocatie: http://www.infosync.no/news/2003/08/28/gfx/t_mobile_mda_ii_01.jpg
T-Mobile confirm the presence of an integrated VGA digital camera to complement the out-of-the-box MMS capability. Users will also be treated to tri-band 900/ 1800/1900 MHz GSM and the latest Microsoft platform, Windows Mobile 2003. Furthermore, all this will be presented on a newly-refreshed 16-bit display. Just like the original MDA, the MDA II also features GPRS capability.

T-Mobile now also announce that the MDA II, as it has been branded, will run on a 400 MHz X-Scale processor, rather than the 206 MHz StrongARM of the original MDA. The RAM has also been upped: 128 MB is available for users, which is a dramatic increase over the 32 MB in the original MDA.

Of perhaps the most interest to power-users will be the addition of Bluetooth, which enables the use of headsets and wireless communication with other devices. The original MDA did not support SDIO, leaving users with no ability to add third-party wireless solutions either. Thankfully, the MDA II should support SDIO peripherals. The operator also dropped hints about accessories such as the NaviGate BlueKit, a Bluetooth GPS navigation system.
Bron: http://www.infosyncworld.com/news/n/3997.html

Helaas wordt de MDA II niet in Nederland uitgebracht, maar wel bij onze Oosterburen. Het lijkt me geen probleem om het toestel in een Duitse webshop te kopen.

[ Voor 24% gewijzigd door wace op 22-07-2004 18:09 ]

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 15:55
ik ga deze gewoon bestellen in duitsland en ga um gebruiken met me tmobile abbo.... :)

wace: ik zou of je imode houden of een vodphone live abbo nemen...

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

zijn die dingen trouwens te unlocken ?

Vragen over unlocken zien we liever niet op GoT. Voor meer info => I&T FAQ.

[ Voor 62% gewijzigd door intoxicated op 29-08-2003 00:30 ]

• J.W
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-10 22:23

J.W

de mda II is al te verkrijgen bij T-mobile
zie hier :

mda

Heeft iemand er al een besteld?

Verwijderd

ik kan hem volgende week verwachten, ben benieuwd :9

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11 20:39

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Personeel van T-Mobile hebben kunnen kiezen voor dit apparaat, aangezien je een telefoon van de zaak krijgt.
Deze week schijnen ze uitgedeeld te worden, en aangezien m'n broertje er werkt heb ik er een kunnen regelen via partner regeling.

Dat wordt smullen dus :9.
Binnenkort meer.

[ Voor 14% gewijzigd door XthinkZ op 13-11-2003 15:36 ]

• J.W
  • Laatst online: 31-10 22:23

J.W

XthinkZ schreef op 13 november 2003 @ 15:35:
Personeel van T-Mobile hebben kunnen kiezen voor dit apparaat, aangezien je een telefoon van de zaak krijgt.
Deze week schijnen ze uitgedeeld te worden, en aangezien m'n broertje er werkt heb ik er een kunnen regelen via partner regeling.

Dat wordt smullen dus :9.
Binnenkort meer.
Enig idee of consumenten ze ook al kunnen krijgen? of wanneer ze hem kunnen krijgen?

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Dit is dan vast de eerste reply vanaf een MDA 2. Het is een fraai apparaatje, goed beeld, camera en veel mogelijkheden.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Verwijderd

Fantastisch ding! Ligt goed in de hand, heb nu het internetten via GPRS ook dor, heerlijk speeltje zeg :9

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2003 04:53 ]

• euro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-01-2022
Moeten flink wat bugs in de MDA zitten volgende komt uit het forum van pocketpc-club :

Nu een handjevol gelukkigen de XDA II / Qtek 2020 / i-Mate in handen heeft, komen de eerste bugs naar boven. En het blijken bovendien nog eens flinke bugs te zijn.

1) De XDA II kan niet meer dan 16Mb gebruiken voor applicaties. Alles wat je meer opstart, wordt automatisch weer gesloten door de XDA II, hetzij afgestraft met een melding "not enough memory to run application". Al schuif je de geheugenverdeel slider naar 80Mb ram en 40Mb opslag, je kunt er maar 16Mb van gebruiken.

Microsoft kent het probleem, zegt ook aan een oplossing te werken, maar het is nog onbekend wanneer deze beschikbaar zal komen. Het enige dat je er voorlopig aan kunt doen is alle applicaties die je niet nodig denkt te hebben te verwijderen uit de \windows\startup folder. Ik heb in ieder geval de MMS software en alle flash shortcuts verwijderd. Die ga je pas nodig hebben tegen de tijd dat het expansion pack er is. Op deze manier zorg je er voor dat je binnen die 16Mb in ieder gevall wat meer ruimte hebt.

2) De XDA II heeft (uiteraard) ook last van de Windows Mobile bug in de Notify Events database (zie ook thread. De reeds beschikbare tools van XScale.de, SPB Software House en ScaryBearsoftware.com kunnen hier dit keer helaas geen oplossing meer bieden. De schuldige is namelijk de applicatie IA Caller ID, die de events database helemaal volgiet, uiteindelijk resulterend in crashende activesync, spontane resets e.d.

Ik heb hier een "workaround" voor gevonden. Wanneer je de XDA voor het eerst aanzet, gaat er een installatie van vooraf door de fabriek of provider geselecteerde applicaties starten. Kijk hierbij als hoeveelste IA Caller ID geïnstalleerd wordt (bij mij #4). Hard reset de XDA nogmaals, en druk op cancel bij de installatie van IA Caller ID. Geen nood, de installatie van de overige applicaties gaat daarna gewoon door.

Hierna kun je verder gaan met het installeren en inrichten van al je favoriete programma's. De bovengenoemde tools kunnen vervolgens de rest van de database wel gewoon schoon houden, je mist dan weliswaar alleen IA Caller ID, maar ik denk dat dat voorlopig tot aan de eerste ROM upgrade wel opweegt tegen het constant op mysterieuze wijze vastlopen of crashen van je XDA II.

en de laaste (niet echt een bug maar wel lastig)

3) Alle Bluetooth GPS ontvangers werken niet. Dit heeft te maken met het feit dat de XDA niet (meer) gebruik maakt van de Widcomm BT chipset.

Hier wordt momenteel onder andere door TomTom heel hard aan getrokken om dit voor elkaar te krijgen.

Wordt vervolgd

Link : http://www.pocketpc-club....eadid=21170&highlight=MDA
Straat nog meer in het topic, ik wacht wel lekker een half jaartje tot doe kinderziektes er uit zijn :+

• euro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-01-2022
Loopt overguns ook een draadje over de De Qtek 2020 op pocketpc-club :
http://www.pocketpc-club....eadid=20863&highlight=MDA
Benchmark : http://www.pocketpc-club.nl/content.php?id=2156

Verder heb je nog de nieuwe Eten's P300 en P700
hier een revieuw : http://www.pocketpc-club.nl/content.php?id=1932

Verder komt Orange ook met en PPC, geneaamd SPV 2020
Link : http://www.pocketpc-club.nl/content.php?id=2112

Dus er komt genoeg uit en er is een hoop keus!!

[ Voor 8% gewijzigd door euro op 18-11-2003 05:55 ]

• Mozin
  • Laatst online: 04-06-2023

Mozin

Gewoon een gamer

Ik ben benieuwd wanneer de eerste gewoon inclusief een abonnement zijn te verkrijgen, en ook via welke aanbieders. Volgens mij gaat dat nog wel wat maandjes duren.

Weet iemand of Vodafone ook plannen heeft om een PPC Phone uit te gaan brengen?

• XthinkZ

XthinkZ

J.W schreef op 13 november 2003 @ 16:00:
[...]

Enig idee of consumenten ze ook al kunnen krijgen? of wanneer ze hem kunnen krijgen?
Voor zover ik het gehoord heb zijn ze alleen maar beschikbaar voor zakelijke gebruikers.

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-11 22:15
euro schreef op 18 november 2003 @ 05:54:
Loopt overguns ook een draadje over de De Qtek 2020 op pocketpc-club :
http://www.pocketpc-club....eadid=20863&highlight=MDA
Benchmark : http://www.pocketpc-club.nl/content.php?id=2156

Verder komt Orange ook met en PPC, geneaamd SPV 2020
Link : http://www.pocketpc-club.nl/content.php?id=2112

Dus er komt genoeg uit en er is een hoop keus!!
Diot zijn smartphones en geen pocketpc's!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:12
T-Mobile MDA i.c.m. een Zakelijk Optimaal groepsabonnement voor 2 jaar €95,-.

Zo'n groepsabo kost 12,5 per maand.

Totaal: 12 x 12,5 = 150*2 + 95 = €395,- *1.19 = €470,05

Best nette prijs voor een dergelijke PDA, moet je er we minimaal 2 kopen en een KvK inschrijving hebben.

• XthinkZ

XthinkZ

Ik heb hem nu al een tijdje, en ik ben er heel blij mee.
Groot nadeel is de accutijd waarmee je het nouwelijks 2 dagen mee volhoudt.
Voor de rest is het natuurlijk belangrijk om er bruikbare software op te hebben, anders kan je er zo weinig extra's mee.

Verder schijnt een nieuwe rom update uit te zijn.
zie:

http://www.tekguru.co.uk/phpBB2/viewtopic.php?t=763

En is zelfs te downloaden, alleen ligt deze plat.
Zodra ik hem heb zal ik het zeggen.

*Update, heb hem net kunnen downloaden en heb hem direct geupdated.

Het ziet er allemaal goed uit, de bekende notification bug schijnt eruit te zijn, en het telefoon gedeelte heeft een kleurverandering ondergaan.

Voor de rest geen extra software ofzo.
Overigens duurde het updaten wel even. (tot 30 minuten).

[ Voor 27% gewijzigd door XthinkZ op 14-12-2003 00:57 ]

• ProgrammerX
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02-2021
Even een stomme vraag, kan je alleen bellen met een bt headset/koptelefoon ?

En die grens van 16 mb geldt alleen voor het gebruik van het werkgeheugen dus niet op een memory stick van 128 mb met mp3's ofzo ?

Maar hij is i.c.m. met een 2 jarig abonnement zeker niet duur :)

• XthinkZ

XthinkZ

Je kan bellen net zoals een normale telefoon, maar als je het bel knopje inhoud kan je via de speakers handsfree bellen.

Van die 16 MB grens heb ik eigenlijk niks gemerkt. Ik laat zowiezo zo min mogelijk programma's open staan als ik ze niet gebruik, aangezien het de snelheid van je MDAII beinvloedt.

En als het goed is, is het met die nieuwe ROM update verholpen.

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:56
kijk als jullie allemaal ff met dat soort vragen naar:

www.qtek.se (das de fabrikant) surfen dan weet je dat er headsets en zelfs prof. Carkit verkrijgbaar zijn.
Ook zullen daar regelmatig software update's verschijnen.

Have fun... ohjah het schijnt dat een of ander telecom bedrijf in emmerich (DLD) de distrubuteur is van die dingen. Kan zo snel niet op de naam komen. Waarschijnlijk is op hun site ook een boel te vinden.

• ProgrammerX
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02-2021
thefox154 schreef op 15 december 2003 @ 20:10:

www.qtek.se (das de fabrikant) surfen dan weet je dat er headsets en zelfs prof. Carkit verkrijgbaar zijn.

Have fun... ohjah het schijnt dat een of ander telecom bedrijf in emmerich (DLD) de distrubuteur is van die dingen. Kan zo snel niet op de naam komen. Waarschijnlijk is op hun site ook een boel te vinden.
Bedankt voor de link maar mijn zweeds is niet zo goed meer ;)

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

thefox154 schreef op 15 december 2003 @ 20:10:

Qtek is niet de fabrikant, dat is namelijk HTC. Qtek is een OEM-leverancier.
Bij HTC in Taiwan worden trouwens ook de Ipaqs van HP gemaakt :).

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Dit topic is al een tijdje stilletjes...

Ik ben van plan om de T-Mobile MDA II te gaan halen.
Als ik het zo een beetje lees is 't een geweldig apparaatje.

Graag hoor ik nog meer ervaringen om een nog beter beeld te krijgen...

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Voor de mensen die graag een simlock-vrije versie willen bezitten, ik ben 't ding bij Mediamarkt tegengekomen als standaard Qtek 2020. Wat 't kost weet ik niet meer, maar het is misschien wel een optie voor mensen die geen abo van T-mobile willen afsluiten...

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

uit het andere topic:
Selachii schreef op 06 april 2004 @ 09:02:
Ik heb dit apparaatje een maand in bezit gehad. Ik heb er niet zulke goede ervaringen mee. Inmiddels is de ROM update uit, die heeft de meeste problemen opgelost.
De problemen die ik destijds ondervond:

-traag, ookal vond m'n m8 die een ipaq 3690(ofzo?) had hem erg snel.
De menu'tjes bleven soms hangen, en zeker de telefoon app startte soms heel traag op (halve schermopbouw etc).
dit leide ook tot situaties dat als je per ongeluk 2x op de belknop drukt(ipv 1, of hij pakt de 1ste niet en achteraf wel), dat hij al iemand gaat bellen, op zich niet erg want dat kan je gelijk afkappen, maar een aantal keer 'hing' hij dus weer terwijl hij al ging bellen. Buitengewoon irritant, want dan moet je dus gewoon dat gesprek aan gaan....

- Er was destijds ook nog geen gratis 'profiel' software, dat is er nu gelukkig wel, maar ik moest destijds via 3 menu's en een dropdownlistbox de beltoon aan/uit of vibo aan/uit zetten.

-Het apparaat heeft teveel volume regelaars, een soort mastervolume, telefoonvolume, mediaplayer volume en een volumeschuifje in het hoofdtelefoonsnoer. Allemaal hebben ze wel invloed op elkaar, maar het kan af en toe best irritant zijn.

-Bluetooth manager, deze ppc heeft geen bluetooth managers zoals andere (is ietsje beter na ROM update), maar je kan niet connecten op een internet share, dat ondersteund hij gewoon niet. Je kan WEL via bluetooth interneten via een ActiveSync connectie, dit werkt in principe erg goed, het is alleen een beetje langzaam.

Wat ik wel erg fijn/mooi vond was de Mailbox, waar je gewoon een SMS box tussen hebt zitten met inbox/outbox. Werkte ideaal.
Los van de bovenstaande punten was ik redelijk tevreden over het apparaat. Ik vond het alleen erg jammer dat de phone software practisch minder fucnties had dan mijn oude Nokia 7110. Geen bellergroepen, belprofielen(nu dus gratis software voor) etc..

Ik heb hem na een maandverkocht en ben weer terug bijn mijn palm, Sony Clie NX70v met wifi...ik wacht wel op een CLie die kan bellen.
Zeker als je geen die-hard palmuser/featuregeek bent zal je het een erg fijn apparaat vinden.

De geluidskwaliteit is HEEL goed, handsfree en aan het oor, en de batterei is ook helemaal top. Ik kon makkelijk 2 dagen zwaar gebruik maken, bluetooth+mp3+bellen, en dan nog 15~20% batterei over hebben.
Ik heb er destijds wel een aluminium case van proporta bij gekocht, want dat nepleren ding wat erbij zat vond ik helemaal niks.

Owja, Quake1 draaide er redelijk goed op :D
Afbeeldingslocatie: http://www.exclamation.nl/selachii/mda/DSC09890.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.exclamation.nl/selachii/mda/DSC09774.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.exclamation.nl/selachii/mda/DSC09776.jpg

...gamen blijft leuk...

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11 20:09
Selachii schreef op 06 april 2004 @ 23:59:
ik wacht wel op een CLie die kan bellen.
Zeker als je geen die-hard palmuser/featuregeek bent zal je het een erg fijn apparaat vinden.
SonyEricsson P800/900? Heb je daar al eens naar gekeken?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 16:57:
Dit topic is al een tijdje stilletjes...

Ik ben van plan om de T-Mobile MDA II te gaan halen.
Als ik het zo een beetje lees is 't een geweldig apparaatje.

Graag hoor ik nog meer ervaringen om een nog beter beeld te krijgen...
Nou.. ik heb m inmiddels gekocht... Super leuk ding uiteraard.
Op zich heb ik nog helemaal geen aanmerkingen erover.
Het enige wat een beetje lastig is, is dat het ding eigenlijk iets te groot is om mee aan je oor te bellen. En om m dan in je zak te doen en het headsetje in je oren te douwen als je gebeld wordt duurt ook zo lang... Maarja... Ik zie 't maar als een luxe-probleem... ;)

Lekker vrij internetten via bluetooth werkt (na wat gerommel) perfect...
Tsja, verder is 't gewoon een nette PDA. Niks op aan te merken.

Ik wil nog wel een hardcase en een extra USB cradle (voor op mn werk) erbij kopen...

Ik ben zeer tevree.! _/-\o_

• XthinkZ

XthinkZ

Ik heb hem al een tijd en ik ben ook heel tevreden.
Dat hij te groot is als telefoon:
Nergens last van, een losse PDA en GSM is pas erg.

Review:
http://www.pocketpc-club.nl/content.php?id=2157

Voor meer info:
www.pocketpcclub.nl
www.xda-developers.com

Goedkoop hardcase en andere accesoires:
www.vdi-online.nl

Goedkoop en goede GPS:
Haicom 204S GPS op www.pda-wereld.nl

Nog een tip voor de daar te verkrijgen universele houder:
Als je je MDA erin doet met leren hoes eromheen dan hecht hij wel goed.

[ Voor 8% gewijzigd door XthinkZ op 12-04-2004 17:36 ]

Verwijderd

das nou jammer... ik heb net een hardcase besteld via http://www.expansys.nl, ietsjes duurder als bij http://www.vdi-online.nl/...

Krijg m deze week binnen.. Ervaringen deel ik nog wel...

• galaxy3000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-07 22:59
Ik kreeg net een folder van Office Center met daarin de Mda2 i.c.m. tomtom 3 bluetooth benelux pakket.

Je krijgt deze pakket voor 249 euro ex btw i.c.m. een T-mobile 225 belbundel, je kan of een nieuw abo afsluiten of je bestaande verlengen.

Vroeg mij af ik heb nu een P900 maar is het de moeite waard om over te stappen naar de Mda2, eigenlijk vind ik het pakket met Tomtom erbij leuk.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:22

Nitai

Live the life you love.

@galaxy3000 nog even geduld, tomtom komt ook met software voor de P900...

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

Ik ben sinds de komst van dit MDAII op zoek naar een vergelijkbaar apparaat maar dan met een GPS functie. Ik kan helaas niets vinden, iemand een idee?

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
die zijn er volgens mij nog niet, maar ik heb op de ppc club iets gelezen over een (volgens mij HP) ppc met én gps én gsm/gprs heeft ingebouwd

ik kan alleen het artikel zo snel niet vinden, sorry

edit: ik kan het dus ook fout hebben hoor... t zou wel mooi zijn imho :)

[ Voor 15% gewijzigd door Punksmurf op 22-07-2004 13:28 ]

met een hamer past alles

• ajslaghu
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 20:33
ik zat even te kijken en volgens mijn is dit het meest relevant en recent gebruikte draadje hiervoor.

Ik heb een MDA II en de transcriber functie werkt niet erg goed als ik nederlands schrijf. Ik heb het vermoeden dat er geen nederlandse taal module inzit. Kan dit kloppen en hoe kom ik aan een grotere NL talige file? Dit geldt eigenlijk ook voor de 'T-9' functionaliteiten.

dit is namelijk heel erg storend. Ik heb een t-mobile maar ppc is een engelstalige versie.

Als je het absurde aanneemt, kan je het tegenover gestelde bewijzen ??

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Volgens mij is dit de Q-teck 2020 althans lijkt er veel op. Probeer daar is even op te zoeken op www.google.com of op gathering.tweakers.net .

Self reflection is the school of wisdom

Verwijderd

kijk eens op

http://forum.xda-developers.com/

misschien kan je daar meer vinden

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

het is al een tijd geleden dat er in dit topic is gesproken maar ik had eigenlijk een vraag over de MDA II...

Is het mogelijk om bijvoorbeeld een BT wifi ( Of eventueel met een kabeltje ...) ontvanger te kopen ? en zo ja waar kan ik die kopen ?

Ik heb op internet een beetje rond zitten kijken maar ik heb niet echt iets kunnen vinden mischien kunnen jullie mij helpen... ?
het enige wat ik er eigenlijk op mis is een WIFI verbinding voor de rest vind ik het nog steeds een prima aparaatje

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

• wens
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-11 17:21
zoals aangegeven in je gesloten topic: je zoekt een wifi sdio kaart.
dus google op die 2 termen.....
Pagina: 1