Toon posts:

Digitale camera als webcam?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een sony Digitale camera De Cybershot DSC F717.
Ik heb al wel een USB aansluiting in deze camera met de pc.

Kan je deze ook gebruiken als webcam? Bestaat er software voor?

Eigenlijk gewoon een domme vraag wat ik mij altijd al afgevraagd heb.
Misschien weet iemand het.

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07 22:11
Dit stond in de (duitse) faq van sony:
Kann ich meine Kamera als Webcam benutzen?

Ihre Kamera kann nur über den analogen Video-Ausgang als Webcam benutzt werden. Der Anschluss über USB ist nicht möglich, da über USB nur der Memory Stick™ als Wechseldatenträger ausgelesen werden kann. Für den analogen Anschluß benötigen Sie eine Video (TV) Karte mit Video-Eingang. Die Fa. Sony bietet hierzu leider keine Lösung an. Informieren Sie sich bitte im Computer-Fachhandel über Möglichkeiten.
Nee dus.. :p het kan misschien wel met een video-in op je videokaart...

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Verwijderd

Topicstarter
Ja je hebt gelijk... Het zou inderdaad misschien kunnen met video-in, maar ja als je dat niet hebt, kan je beter een goede webcam kopen toch?

• lawnmower
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-07 11:52

lawnmower

Elvis lives..

Het schijnt wel te kunnen (via wat omwegen), en je moet het vooral doen als je van je camera af wil. Het ding wordt namelijk nogal warm/heet als het continu staat te werken. Wellicht merk je al dat ie het zwaar heeft als je een filmpje maakt met de standaard movie modus (als die erop zit).

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

ik doe het via video in,

een webcam met autofocus en optical zoom heerst :Y)

Verwijderd

Als je geen video-in hebt kan je ook gewoon een el-cheapo tv kaart kopen. Daar zit namelijk een video-in op. Zo doe ik het namelijk ook :D

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-08 23:07
Lees wel even eerst de handleiding even na. Ik heb in mijn eigen dsc-f717 handleiding zien staan dat ze het bijvoorbeeld aanraden om je camera aan de netvoeding te hangen zonder de batterij in je toestel wanneer je je camera op de tv aansluit.
offtopic: ben je verder tevreden met de camera? sinds wanneer heb je hem? ik heb m bijna n jaar en ben er erg tevreden over.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had hiervoor een sony mavica fd-83 (een met floppy). Deze was erg scherp en heb ik 3 jaar plezier van gehad. Ik wilde eerst een 2dehands 505 of 707 kopen, maar toch maar een nieuwe 717 gekocht. Ik heb het toestel nodig voor websites, drukwerk en zo. Hij leek me erg geschikt door de Carl Zeiss lens. Ik heb er voorbeelden van gezien die mij erg aanspraken.

Daarnaast moet ik nog wel leren omgaan want ik heb hem pas een aantal weken. De close ups willen nog niet perfect (detail foto's) en eh, er zitten nog wat knoppen op die ik nog moet leren kennen. Voor de rest een perfect toestel.

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Ik heb uiteindelijk maar gewoon 50 euro uitgegeven aan een goede webcam. Was toch een beetje bang dat het niet zo goed was voor een digicam van 800 euro om die continu aan te laten staan...

Verwijderd

Topicstarter
ja precies, dat is waar...
maar ik dacht misschien bestaat die optie.
Pagina: 1