norton antivirus : Pop3.norton.antivirus bestaat niet meer

Pagina: 1
Acties:

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
Net m'n computer opnieuw geinstalleer en ook NA er weer op gezet.
Ben nu bezig met m'n email accounts en kan tot m'n stomme verbazing nergens meer die instelling bij norton antivirus vinden. Voorheen dan klikte ik ergens op en dan zei die dat ie outlook automatisch kon scannen en dat ik pop3.norton.antivirus moet gebruiken voor andere mailprogramma's. Dat is me dus al een raadsel waarom ik dat niet meer terug kan vinden. Het enige wat ik nu kan doen ik naar Options gaan en daar onder Internet op email klikken en dan houdt het op. Tijdens het zoeken hier zag ik ook een post waarin iemand werd aangeraden daar op advanced te klikken, maar die mogelijkheid heb ik helemaal niet.

En het stomme is nu dat Pop3.norton.antivirus ookhelemaal geen bekende host meer blijkt te zijn (kan 'm ook niet pingen). Ik heb m'n email-account gegevens gewoon terug gezet, dus kan geen typefout hebben gemaakt en NA is verder ook goed geinstalleerd. Net Live Update nog gedraaid - allemaal geen probleem. Maar krijg m'n email dus niet meer werkend.

Wie heeft enig idee waar dit aan kan liggen?

Verwijderd

Edit:

Ik snap em nu ;)

Die site waar je het over hebt, zal lokaal gehost worden op je computer, en in de interface zal je ergens je echte mail gegevens op moeten geven.

Dan moet je je client (outlook (express)) idd naar die site moeten laten wijzen.

[ Voor 178% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2003 17:55 . Reden: stomme vout ]

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Nieuwe versies van NAV werken niet meer met een soort server op 127.0.0.1 om de mail te scannen. Je kunt gewoon de pop3 en smtp server van je provider invullen en dan wordt je mail als het goed is gewoon gecontroleerd.

(dit is al vanaf NAV 2001/2002 het geval)

[ Voor 10% gewijzigd door SH007 op 28-08-2003 18:10 ]

• marty
toch wel, want ik gebruik naast Oulook ook Opera voor m'n mail en díe pakt ie niet standaard

bovendien: ik werk met exact dezelfde opera versie, exact dezelfde windows versie (2k) en exact dezelfde NA versie - maar ineens werkt het dus nier meer

edit
typisch: opera pakt ie nu standaard ook - dat werkt dus
maar helaas ben ik er dan nog niet, want ik heb eerst MailWasher er nog tussen zitten. Daar heb ik ook mee gechecked en daarvan scanned ie de binnenkomende emails niet. Dus ik zal toch nog iets met die pop3.norton.antirvirus moeten doen....

[ Voor 50% gewijzigd door marty op 28-08-2003 18:22 ]

Verwijderd

Je hebt nog steeds niet verteld welke versie van NAV je draait..

NAV 2001 werkt wel nog via dat pop3.norton.antivirus gedoe, alles daarna niet meer..

Als je me niet gelooft zal ik kijken of ik een Symantec medewerker zo gek krijg hier te posten..(zal dan wel in het engels zijn).

• marty
Je hebt nog steeds niet verteld welke versie van NAV je draait..
ik draai versie 2002
NAV 2001 werkt wel nog via dat pop3.norton.antivirus gedoe, alles daarna niet meer..
je kan me nog meer vertellen :P

serieus: ik heb voordat ik windows opnieuw ging installeren exact dezelfde configuratie draaiende gehad. Ik verzin het echt niet zomaar hoor. Ik heb in het geval van opera ineens m'n hele mail toestand (accounts en mail) teruggezet en ik weet 100% zeker dat dat via pop3.norton.antivirus gewerkt heeft. En ik weet het nog een extra 100% zeker omdat ik mailwasher pas sinds een paar weken heb draaien en bij al die accounts (heb er 6) toen dat pop3.norton.antivirus heb in moeten vullen.

maar zelfs als ik na gisternacht in 1x volkomen gek geworden ben: hoe krijg ik het dan wel voor mekaar dat ook alles wat met mailwasher binnenkomt gescanned wordt?

Verwijderd

Right, 2002 introduced a transparent local proxy that automagically scans pop3 email without changing any mailserver settings .. very slick. NAV 2003 and 2004 improved on it but it is the same design. The old method works OK but it is annoying. It also adds entries to the hosts file that redirect localhost to the pop3.norton.antivirus local proxy.
Volgens mij ben je gek geworden :)

• marty
Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 19:26:
[...]

Volgens mij ben je gek geworden :)
gelukkig studeer ik psychologie, dus zal maar eens bij mezelf in therapie gaan :)

naja, weinig zin om hier een welles nietes spelletje te gaan spelen over wat gisteren was. is niet echt zinvol.

zou iemand me dan kunnen uitleggen hoe ik een koppeling maak tussen Mail Washer en NA?
Pagina: 1