Toon posts:

PC schakelt niet uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb een msi 845-pro2-c moederbord en als ik mijn pc afsluit dan blijft hij aan, de en mijn lampje van cd-rom en power flikkert.

alle wake-up on.. staan uit en power state staat op power-off.

als ik de bios save dan schakelt hij wel uit, maar als ik de stroomkabel losmaak en na een tijdje terug insteek en ik sluit daarna af, dan blijft hij dus aan.

heb zelfs ook het moederbord batterij vervangen, maar dit hielp echter ook niet.
heb ook memtest uitgevoerd en deze gaf geen fouten,

wie weet wat dit zou kunnen zijn.? mobo defekt?,...

mvg;

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

bios update al eens gedaan.

Ik weet dat bij veel mobos dit het probleem op lost namelijk. Of dat bij jou ook zo is weet ik natuurlijk niet, maar het is het proberen waard in elk geval.

Verwijderd

Topicstarter
heb een bios update gedaan, maar nu krijg ik hem helemaal niet meer uit, heb ook al bios defaults / optimized gedaan.

terug ingesteld als eerst, maar nog niets.

IPCA staat aan
APIC ook

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 17:01

SpeedBart

Futurama 0wnage

Loopt ie niet gewoon vast? Gooi eens alles deruit en probeer voor de zeker heid ook eens een andere voeding, misschien is die niet helemaal lekker..

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zorg ff dat je Power Management instellingen zo "uit" mogelijk staan, en bij sommige (met name Gigabyte) borden zit er wel eens een Full-ON Jumper, Zo ook op het bord in mijn server (Oud S370 bord), als de stroom dan uit valt, of de PC word uitgedrukt, gaat hij zo weer aan, check dat ook ff, het kan ook een BIOS instelling zijn bij een wat nieuwer bord

[ Voor 3% gewijzigd door Erik1 op 28-08-2003 19:06 ]

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Om welk besturingssysteem gaat het? Ligt aan APCI (of ACPI :+) support in de kernel in linux. In windows zal er ook wel zoiets zitten...

edit: zoals hierboven iets van power management.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

Topicstarter
SpeedBart schreef op 28 August 2003 @ 18:38:
Loopt ie niet gewoon vast? Gooi eens alles deruit en probeer voor de zeker heid ook eens een andere voeding, misschien is die niet helemaal lekker..
het was dus inderdaad de voeding, heb een nieuwe geplaatst en hij schakelt zich weer normaal uit :p,

tnx
Pagina: 1