DVD-Rom probleem, Stroom of IDE ???

Pagina: 1
Acties:

• McCloud
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-10-2025
Hallo,

Ik heb een probleem met m'n Lite-On LTD-163 DVD-Rom speler. Sinds ik een NEC1300A DVD-Writer heb gekocht doet het ding vreemd. Hij laadt af en toe geen CD-Roms (vaak moet ik de CD er 3x maal opnieuw indoen voordat hij herkent wordt, hij kan de cd's daarna wel lezen). DVD's ziet ie wel, maar als ik DVD decrypter aanzet dan kan hij geen bestanden laden. In Media Player speelt hij de DVD ook niet af.

De DVD speler staat als Master op IDE 0 (m'n harddisks zitten op een Promise FastTrak 100TX2). De DVD-Writer staat als Master op IDE 1. Op Slave op IDE 1 zit m'n Lite-ON 24012B brander (deze wil ik graag houden omdat dat ding het erg goed doet in Exact Audio Copy).

Het vreemde is dat als ik de Lite-On brander uit m'n systeem haal (dus echt fysiek de stroom en IDE kabel eruit) dat m'n DVD-Rom speler het gewoon weer doet.

Nu heb ik 2 mogelijkheden. Of ik heb een conflict in m'n IDE setup, of m'n voeding kan het niet aan (ik heb ook een molex splitter erin moeten zetten want ik had geen molex connectoren meer over om m'n NEC1300A op aan te sluiten).

De voeding is een standaard 300 Watt voeding van een A-Open bigtower. De rest van het systeem is:
CPU: AMD Athlon XP1800+
Moederbord: Gigabyte 7VTXH (KT266A)
512MB Geheugen
2 * IBM 40 GB disks in RAID 0 op Promise Fasttrak 100TX2
Leadtek GeForce 3 TI500

Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn ???

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Wat doet je systeem als je bijv. ide0 en ide1 omdraaid?
En wat gebeurt er als je de nec 1300A zonder spanning zet?

Dit zijn simpele dingen die je even kunt proberen waardoor je meer inzicht in de oorzaak kunt krijgen :)

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-03 11:15

SpeedBart

Futurama 0wnage

Aopen standaard voedingen zijn over het algemeen wel goede dingen maar ik ben bang dat hij niet helemaal toereikend is voor jouw setup.

Probeer eens ergens een zwaardere voeding aan te komen om even te testen of het daar niet aan ligt.

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

• McCloud
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-10-2025
FF een zwaardere voeding testen zit er niet in (ik heb er hier geeneen liggen en ken ook niemand die een zwaardere voeding even te leen heeft). Als ik die NEC1300A eruit haal heb ik gewoon m'n oude setup terug en die heeft bijna 2 jaar zonder problemen gedraaid. Ik zal nog wel ff met die IDE instellingen (IDE 0 en 1 en Master en Slave) gaan kloten, maar ik begin zelf het flauwe vermoeden te krijgen dat het m'n voeding is (als ik iets van IDE 1 afhaal zou dat volgens mij namelijk niet de werking van een apparaat op IDE 0 moeten beinvloeden).

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
je kunt trouwens meestal ook wel met een of ander programma (sisoft sandra, motherboard monitor etc), of nog beter, in de bios de voltages die geleverd worden even controleren.