sygate internetsharing in netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:40
Ik weet het, het is al verschijdene keren gepost, heb ze allemaal nagelopen, maar kon daar niet de oplossing vinden.

Ik zit met het volgende, heb hier in hilversum kabel via a2000/upc (whatever)en heb in de server pc nu 2 netwerkkaarten en in de client 1tje. Ip nummers 192.168.0.X (1 en 2 ingevuld) en kon dus via het netwerk sharen enzo. Nu wilde ik nog internet op de client. Sygate 3.11 geinstalleerd, automatisch instellingen laten maken. En ze zien elkaar, maare, ik kan toch niet het internet op. De server ziet hem dus wel, maar ziet niet dat iemand gebruik van hem wil maken.

Zit dus een beetje vast hier, als iemand advies heeft hoe ik het in mijn situatie moet oplossen. Graag.

3kwp pvoutput

• Jorma
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Jorma

@ internet

Waarschijnlijk een DNS probleem.
Probeer eens met ip's te werken i.p.v. domeinnamen.
Stel ook op de client gewoon de DNS van je provider in (geen intern ip), als Gateway op de client het ip van de server.

Verwijderd

Hi,

heb je wel op de client pc de gateway
ingevuld van de server pc ?
internet werkt dan pas voor de client pc

Het is niet noodzakelijk om sysgate client
te installeren voor de client pc

Ryo

• morpheus
ik zal nog even verder de gegevens geven.

ServerPC internetkaart:
obtains IP automaticaly (dus DHCP server bij a2000)
WINS configuratie: niets
gateway: niets
dns: dns ipadressen enzo
(internet werkt dus op deze pc)

ServerPC netwerkkaart:
Ip: 192.168.0.1
subnetmask 255.255.255.0
WINS configuratie: niets
gateway: niets (ik weet niet of ik vast ip heb bij a2000, anders kon ik volgens mij wel ip invullen van andere netwerkkaart)
DNS: zelfde gegevens als internetkaart, dus dnsen van a2000

clientpc netwerkkaart:
ip: 192.168.0.2
subnetmask: 255.255.255.0
WINS : niets
gateway: 192.168.0.1
dns: 192.168.0.1

verder dus sygate geinstalleerd. Ze zien elkaar, maar de server ziet niet dat de client naar internet wil.

3kwp pvoutput

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Zoals Jorma al zei, op de client pc dezelfde dnsŽen instellen als op de server, ipv het adres van de server zelf.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Bij site van timhiggins wordt installeren en configuren van Sygate uitgelegd.
Misschien dat je het antwoord daar kunt vinden:
http://www.timhiggins.com/ppd/sygate.htm

Verwijderd

Misschien kan je het volgende proberen

clientpc netwerkkaart:
gateway: 192.168.0.1
dns: 192.168.0.1 <---- uitschakelen

weet dat dit wel werkt

clientpc netwerkkaart:
gateway: (ip nummer van tweede server netwerk kaart)
dns: uitschakelen

en hele zooitje aan de hub pluggen
Loop als een trein !

• morpheus
en hoe zou ik de serverpc netwerkkaart met z'n tcp/ip instellingen moeten instellen

3kwp pvoutput

Verwijderd

Bij diegene heeft ie niks
aan gedaan gewoon sygate laten
doen.
geloof dat wat je hebt ook goed is

• morpheus
ja, ik begin weer eens moedeloos te worden. Begin te denken dat de fout wel eens in win98 SE zou kunnen zitten in plaats van in mijn werkwijze.

De beste situatie die ik tot nu toe heb kunnen zien is dat het netwerk werkt. en dat de client pc de serverpc netwerkkaart kan pingen evenals de serverpc internetkaart.

Dat vindt ik dus zo vreemd, als ie de internetkaart kan pingen, zou die op dat moment toch ook direct internet op moeten kunnen???

Sygate ziet ook af en toe wel wat gebeuren, maare dan gebeurt er verder nog niet echt veel.

3kwp pvoutput

• Jorma
  • Niet online

Jorma

@ internet

Op de server moet je de gateway van je provider aangeven..

Probeer nou eens dit adres in de adresbalk van je browser in te tikken (op de client dus): http://209.163.248.152

Als je nu wat te zien krijgt in je browser, ben je al een stap verder.

• Kees
  • Laatst online: 31-08 16:08

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Misschien heeft het er helemaal niets mee te maken, maar ikzelf gebruik nooit een 0 in een ip-adres, heel, heel misschien lukt het als je van de 0 een 10 maakt (in het ip-adres)

DNS op client moet inderdaad die van je provider zijn, of je moet een dns-server draaien op je server.

Kees

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
eh misschien domme opmerking van mij maarre kan je wel zomaar 2 netwerk kaarten in win98 gebruiken? zelfs bij linux is het gebruik van 2 netwerk kaarten lastig je moet dan met add route opgeven welk ip verkeer naar welke kaart moet..

kan je niet beter 1 netwerk kaart installeren op de server pc en de dhcp server die in sygate zit aan zetten..

op de client pc zet je dhcp/wins? aan en de client pc zou dan automatisch een nr moeten krijgen van de server sygate..

ik weet niet of het zo werkt hoor maar ik ga binnenkort voor een kennis die chello internet heeft ook een poging wagen om een netwerkje op deze manier online te krijgen.

• Zer0
  • Niet online

Zer0

2 netwerkkaarten in een w9x systeempje mag geen problemen geven, in een linux bak overigens ook niet, add route is niet nodig als je alles goed configureerd.
Thijs.. als je maar 1 netwerkkaart in de server stopt, waar wil je de aansluiting van de kabelmodem dan laten?

Verwijderd

Ik had ook problemen om m'n tweede pc'tje aan te sluiten op de kabelmodem. Uiteindelijk is het me gelukt met een heel simpel share-ware programmaatje ' Proxy+'.
Ik hbe uiteindelijk wel de auto-DNS-optie uitgezet, ook op de kabelmoedem kaart. De TCP-IP instelling stel je gewoon in bij eiegenschappen van het betreffende protocol van de netwerkkaart. Overigens hoeft de verbingen tussen de 2 computer helemaal geen tcp-ip te zijn, ik heb Netboei draaien (volgens Timhiggins is dat prima!!!!)

• R Kuipers
  • Laatst online: 14-08 08:27
Om nog een alternatief op te noemen, wingate doet het bij mij het beste. De nieuwste versie schijnt ook NAT te onderstreunen (zelf nog niet geprobeerd). Het enige probleem waar ik tegen aan liep, is als ik avnaf mijn client-PC een cddb-zoekopdracht gaf. Dit kreeg ik niet voor elkaar.

Verwijderd

He R,

Zou jij misschien je instellingen van je netwerkkaarten kunnen geven. Ik draai zelf ook Wingate maar krijg de client niet aan de praat, misschien lukt het met jouw instellingen wel.

ALvast Bedankt,

Sietze

• Boe
  • Laatst online: 27-08 10:59

Boe

Dat hele gedoe van Sygate of Wingate bevalt me voor geen meter, de beste oplossing (naar mijn mening) is Nat32. ( http://www.nat32.com ).

Totaal geen instellingen meer van de software op je clients, je hoeft nat32 zelfs alleen op de server te installeren.

Er is ook een online installatiedocument op de site, en daarin las ik ook wat over 2 netwerkkaarten in 1 compu, dus ik denk dat wel allemaal lukt daarmee.

;) Martijn

• R Kuipers
  • Laatst online: 14-08 08:27
Eigenlijk alles met de standaard instellingen, zoals beschreven in How-to.

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Boe.. Sygate is ook NAT en hoef je ook alleen maar op de server te installeren. Client instal is alleen om je tcp/ip instellingen goed te zetten, maar dat kan je ook zonder doen.

Pagina: 1