Toon posts:

In game slaat mn pc terug naar buroblad ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik net lekker aan t gamen slaat mn pc meestal na 15 min. terug naar buro blad. Soms zelfs een restart. bij verschillende games wo. Bf 1942 en Desert combat UT 2k3 en Will Rock.
Mijn Systeem is een Amd 2500(barton) Mobo NF7-S rev.2.0 hyperX 2x 256 mb 333 mhz en een radeon 9500 (club3d). Nu heb ik een aero 7+ als cpu cooler die onder de 50 graden blijft. Nu denk ik zelf dat de Temp op mn vga kaart te hoog word en m r uit drukt.
Oja scores 3d mark zijn 13334 2001, 4162 2003 Die die dan wel afmaakt . Zijn van korte duur natuurlijk. En ik draai de laatste omega drivers.
Heeft iemand een idee?

alvast dank voor jullie reacties _/-\o_

greetz

• Dr_Love
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:01

Dr_Love

Best drugs are made by love

Kunnen een hoop dingen zijn, maar lijkt er op dat het 2 dingen waarschijnlijk zijn.

1. Je geheugen timmings staan te strak (draai is een mem test)
2. Gebruik is gecetificeerde drivers voor je video kaart. Gewoon cat 3.5.

En dan nog is proberen.

http://specs.tweak.to/3331 SPECS :) A miracle

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:44

samo

yo/wassup

Zet anders eens in systeeminstrellingen > geavanceerd > reboot on bsod uit om te zien of je een bsod hebt ipv een reboot...
anders zou het ook je power supply kunnen zijn, maar als je naar je desktop terug schiet lijkt mij dat sterk...
Ik vind mijn eigen tips toch minder sterk dan Dr_Love's...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Je zegt het zelf al, je videokaart word misschien te warm...

Mik er eens een extra fan op, zodat die nog meer koeling krijgt, test daarna nogmaal door dezelfde games te spelen... kijken of ie het dan langer volhoud...

Verwijderd

Topicstarter
Dr_Love schreef op 28 augustus 2003 @ 16:31:
Kunnen een hoop dingen zijn, maar lijkt er op dat het 2 dingen waarschijnlijk zijn.

1. Je geheugen timmings staan te strak (draai is een mem test)
2. Gebruik is gecetificeerde drivers voor je video kaart. Gewoon cat 3.5.

En dan nog is proberen.
Timings staan goed volgens kinston site en met de cat 3.5 heb ik de zelfde problemen maar dan minder hard. Dan slaat hij minder vaak terug naar buro blad.

Greetz

• OrbitZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05-2025
Ik denk dat het aan de videokaart ligt. Ik heb namelijk hetzelfde probleem met een ATI 8500 bij BF1942.

Ik denk niet dat het een warmte probleem is. Ik zit eerder te denken aan drivers icm OS en de engine.

Verwijderd

Heren,

heb dit ook gehad met Radeon 9700 en XP 2400. Alles gezocht, geheugen, processor, temperatuur maar dat washet allemaal niet. Voeding vervangen en voilla...problem solved dus ik zou het daar eens proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 augustus 2003 @ 16:53:
Heren,

heb dit ook gehad met Radeon 9700 en XP 2400. Alles gezocht, geheugen, processor, temperatuur maar dat washet allemaal niet. Voeding vervangen en voilla...problem solved dus ik zou het daar eens proberen.
Voeding heb ik al vervangen met een q-tec 550 watt die toch als erg sterk uit de bus komt voor weinig en erg stabiel op 5 en 12 volt

groet Chris

Verwijderd

Topicstarter
samo-arne schreef op 28 August 2003 @ 16:33:
Zet anders eens in systeeminstrellingen > geavanceerd > reboot on bsod uit om te zien of je een bsod hebt ipv een reboot...
anders zou het ook je power supply kunnen zijn, maar als je naar je desktop terug schiet lijkt mij dat sterk...
Ik vind mijn eigen tips toch minder sterk dan Dr_Love's...
sorry maar wat bedoel je met bsod??

groet Chris

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
BSOD=blue screen of death (blauw scherm/vastloper van windows)

Je hoeft trouwens niet te groeten, wij tweakers groeten elkaar altijd. (zie de faq Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette))

[ Voor 16% gewijzigd door Banshee op 28-08-2003 19:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Banshee79 schreef op 28 August 2003 @ 19:31:
BSOD=blue screen of death (blauw scherm/vastloper van windows)

Je hoeft trouwens niet te groeten, wij tweakers groeten elkaar altijd. (zie de faq Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette))
Nog geen blue screens gezien.

Verwijderd

Zou inderdaad eens naar de geheugentimings kijken. Heb hetzelfde gehad met HyperX ram dat cas 2 moest kunnen, toch maar wat losser gezet (je moet wat proberen he), nu ik cas 2,5 draai heb ik dat soort ellende niet meer

just my 2 cents.....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 16:07:
Ben ik net lekker aan t gamen slaat mn pc meestal na 15 min. terug naar buro blad. Soms zelfs een restart. bij verschillende games wo. Bf 1942 en Desert combat UT 2k3 en Will Rock.
Mijn Systeem is een Amd 2500(barton) Mobo NF7-S rev.2.0 hyperX 2x 256 mb 333 mhz en een radeon 9500 (club3d). Nu heb ik een aero 7+ als cpu cooler die onder de 50 graden blijft. Nu denk ik zelf dat de Temp op mn vga kaart te hoog word en m r uit drukt.
Oja scores 3d mark zijn 13334 2001, 4162 2003 Die die dan wel afmaakt . Zijn van korte duur natuurlijk. En ik draai de laatste omega drivers.
Heeft iemand een idee?

greetz
Ik heb nu mn clock snelheden beneden mijn bios defaults gezet en geen gedonder meer. Maar dat betekent dan toch dat t aan mn video kaart ligt ???

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 23:08

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Probeer eens een andere versie van DirectX te installeren. De 'Wait for Vertical Sync' uit zetten wil ook wel eens helpen.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

wat het ook wel eens wil zijn: als je desktop over 2 monitors loopt, en je muis schuift tijdens het gamen naar de andere monitor (heb je echt niet door), en je klikt...

Verwijderd

OrbitZ schreef op 28 augustus 2003 @ 16:48:
Ik denk dat het aan de videokaart ligt. Ik heb namelijk hetzelfde probleem met een ATI 8500 bij BF1942.

Ik denk niet dat het een warmte probleem is. Ik zit eerder te denken aan drivers icm OS en de engine.
mee eens,ik heb het zelfde met 9800 pro 256 mb van club3d.

100% zelfde als topic starter over had,maar ik heb bigtower.
en ik heb de 9800 pro al wel een paar maanden,nooit eerder het probleem gehad.

En ik heb 2 case fans en alle bedrading goed bij elkaar gebonden,goede airflow dus.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 augustus 2003 @ 16:53:
Heren,

Uhm,kan mij voeding dus stuk zijn ?? terwijl ik 360 watt heb,alles werkt verder wel
en me kast 1.5 jaar oud is ?

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

t!mP

is inflatie gevoelig

'foute' oc, te warme agp, speeds terug zetten, zoals je dus al hebt gedaan. Als die niet sneller wil wil die niet sneller eh ;). Mocht je toch sneller willen, betere koeling.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 augustus 2003 @ 16:07:
Heeft iemand een idee?

greetz
Gister heb ik 1 module geheugen er uit gehaald.[ik had er 2 op dual channel toen alle games terug naar windows gingen]
Battlefield : desert combat 0.6 gespeeld,en niets gebeurde. Me pc vloog niet terug naar windows,
Ik zal vandaag verder testen doen,ik laat het je weten O-)

Later

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2004 07:28 . Reden: typo ]

• tweak_master
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:55
Ik had identiek hetzelfde probleem, namelijk na een upgrade van 256 naar 512 mb DDR.
Oplossing: DDR-voltage een stapje omhoog :*)
Problem solved, en geen extra kosten. :)
't Schijnt dat idd met 1 latje geheugen, het default DDR-voltage voldoet, maar met 2 latjes onder belasting het geheugen het wel eens kan laten afweten...
'k Heb mijn voltage nu op 2.6 gezet, en een perfect stabiele pc :)

[ Voor 12% gewijzigd door tweak_master op 05-02-2004 16:57 ]

Verwijderd

tweak_master schreef op 05 februari 2004 @ 16:56:
Ik had identiek hetzelfde probleem, namelijk na een upgrade van 256 naar 512 mb DDR.
Oplossing: DDR-voltage een stapje omhoog :*)
Problem solved, en geen extra kosten. :)
't Schijnt dat idd met 1 latje geheugen, het default DDR-voltage voldoet, maar met 2 latjes onder belasting het geheugen het wel eens kan laten afweten...
'k Heb mijn voltage nu op 2.6 gezet, en een perfect stabiele pc :)
'

Ik heb vandaag me werk geheugen opnieuw getest,nu bleek dat de net gekochte module kapot[geeft 3 errors in memt86] is.

ff omruilen.

Edit :

Iedereen die bij games uit het spel valt,en die dual channel heeft[of gewoon] zou eigenlijk gewoon ff moeten testen of ie met de andere module geheugen het zelfde probleem geeft,bij mij is 1 module duidelijk ''stuk''.
Als ik de kapotte 512 mb reepje er in doe dan gaat het spel weer terug naar windows.

Op dua channel ook met de kapotte er bij,natuurlijk.
Gewoon kapotte er in ook naar windows.
Goede er in,geen problemen,gister heerlijk 1,5 uur lopen Halo'enl

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2004 07:22 ]

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-01 14:27
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 18:30:
[...]
mee eens,ik heb het zelfde met 9800 pro 256 mb van club3d.
offtopic:
Hoe bevalt deze kaart, want ik heb juist vannacht gezocht naar reviews en er maar eentje gevonden, want ik wil óf deze kopen óf de Hercules 9800 Pro 128MB DDR2.
Weet je toevallig een online review tussen de Club3D (mag ook de 128 zijn) en de Hercules, want die heb ik tot nu toe nog niet kunnen vinden |:(

π MW finishers

Verwijderd

MaTr1x schreef op 05 februari 2004 @ 17:24:
[...]

offtopic:
Hoe bevalt deze kaart, want ik heb juist vannacht gezocht naar reviews en er maar eentje gevonden, want ik wil óf deze kopen óf de Hercules 9800 Pro 128MB DDR2.
Weet je toevallig een online review tussen de Club3D (mag ook de 128 zijn) en de Hercules, want die heb ik tot nu toe nog niet kunnen vinden |:(
Ik vind de 9800 pro wel een goed kaartje.

Als je het geld er voor hebt zou ik de TX nemen :P
Pagina: 1