[XBOX] Sega GT Online

Pagina: 1
Acties:
  • 356 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-05 16:54
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/willaert/Tweakers/segagton.jpg

Voorgeschiedenis

• Zoals met wel meer titels voor de Xbox, was ook de Sega GT serie één van de titels van Sega die de overstap van de Dreamcast naar de Xbox maakte. Het eerste deel van de Sega GT serie werd uitgebracht in de zomer van 2000. De developer van deze game, Sega Of Japan, hoopte met deze titel een soort van Gran Turismo serie te creëren voor de Dreamcast. De hele opzet van de game was dan ook min of meer afgekeken van de Playstation titel. In het eerste deel kon je met zo'n 130 zowel oude als nieuwe wagens aan diverse kampioenschappen deelnemen, en met het verdiende geld kon je dan je wagen upgraden of een andere wagen kopen. Dit principe was de grote pijler van Sega GT, maar het succes van Gran Turismo is toch nooit geëvenaard. Deze game is trouwens ook nog voor de PC uitgebracht, een door Empire gepoorte versie.

Zoals bekend zijn en waren Sega en Microsoft goede maten van elkaar, en toen bleek dat de Dreamcast aan het einde van zijn levenscyclus zat zijn er een heel deel van de in ontwikkeling zijnde titels doorgeschoven naar de Xbox. Waaronder dus ook de opvolger voor Sega GT, Sega GT 2002. De game was al een heel eind op weg als Dreamcast game toen deze opeens voor de Xbox verder ontwikkeld moest worden. De launch van de Xbox zou niet meer gehaald worden, maar zo'n twee jaar na het eerste deel was daar dan Sega GT 2002. Ook deze game volgde de principes van Gran Turismo nauwgezet, en was één van de grote pijlers voor Microsoft afgelopen kerst. Mede dankzij het Segapack, waarin een Xbox en Sega GT samen met JSRF zat, is Sega GT 2002 goed verkocht. Microsoft heeft Sega GT 2002 dan ook gebruikt als een lokker voor de aanschaf van een Xbox, wat dus goed uitgepakt heeft. Hoewel het geen slechte game was, waren de meningen verdeeld, mede doordat Gran Turismo 3 als concurrent zijnde toch (veel?) beter was. Nu er de berichten zijn dat het vierde deel in de GT serie online te spelen zal zijn, kon Sega natuurlijk niet achterblijven...

Sega GT Online

• Of Sega echt zo gedacht heeft is natuurlijk gissen, maar feit is wel dat de serie online gaat. Het eerste deel had al online functions, want inhield dat je de beste rondentijden kon versturen naar een scoreboard waar je de door jezelf gereden tijden kon vergelijken met anderen. Van echte online play was dan ook geen sprake. Dat zal nu echter wel het geval zijn. Met de introductie van Xbox Live is er een mooi platform gecreëerd waarmee het online spelen via een console enorm vereenvoudigd is. En dat Live uitermate geschikt is voor racegames bewijzen MotoGP2 en Midtown Madness 3 wel.

Nu was er eerst sprake van dat Sega GT Online als een soort van uitbreiding uitgebracht zou worden voor Sega GT 2002. Een soort van Online add-on dus. Maar nu is gebleken dat Sega GT Online toch als stand-alone game verkocht gaat worden. Je hebt dus geen Sega GT 2002 nodig om Sega GT Online te kunnen spelen. Het is echter wel mogelijk om de savegame van Sega GT 2002 te gebruiken voor Online, dus je kunt je getunde en gekochte wagens direct online uittesten.

Naast de Online mode zullen er ook een aantal nieuwe wagens toegevoegd worden aan het Sega GT wagenpark. Welke dit zijn is op dit moment nog niet bekendgemaakt, maar de oude wagens uit 2002 zullen er zeker inzitten. In totaal zullen er in Sega GT Online zo'n 160 verschillende wagens van meer dan 20 verschillende fabrikanten te vinden zijn. Ook zullen er een groot aantal nieuwe banen te vinden zijn, waaronder naar verwachting een tweetal bestaande circuits.

Fact sheet

• Online multiplayer racen met 12 personen
• Voice chat
• Meer dan 160 verschillende wagens
• Wagen uit de jaren '50 tot de laatste prototypes
• Meer dan 20 verschillende fabrikanten
• Meer dan 40 nieuwe wagens
• Nieuwe offline game modussen
• Mogelijkheid om als autodealer te handelen
• Developer : Wow! Entertainment
• Exclusief voor Xbox
• Release Datum : 4 November 2003 (USA/JAP), 14 November 2003 (EUR)

Screenshots

Klik voor vergroting

Afbeeldingslocatie: http://www.tothegame.com/screens/xb_segagtonline/2003-06-30/screen1_large.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.tothegame.com/screens/xb_segagtonline/2003-06-30/screen14_large.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.tothegame.com/screens/xb_segagtonline/2003-06-30/screen7_large.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tothegame.com/screens/xb_segagtonline/2003-06-30/screen6_large.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.tothegame.com/screens/xb_segagtonline/2003-06-30/screen5_large.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.tothegame.com/screens/xb_segagtonline/2003-06-30/screen9_large.jpg

Links

WOW! Entertainment
Sega GT
Sega GT 2002
Sega GT Online
Trailer (10MB)

[ Voor 4% gewijzigd door Wom op 29-08-2003 13:12 ]

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-05 17:05

SD5k

>4&X

Klopt die europese releasedatum wel? 4nov2003 en 14nov2004 liggen nogal erg ver uit elkaar heh.

• Wom
Thelema schreef op 28 August 2003 @ 15:42:
Klopt die europese releasedatum wel? 4nov2003 en 14nov2004 liggen nogal erg ver uit elkaar heh.
Oplettend oog ;)
De release datums zijn wel onder zwaar voorbehoud :)

• RekZ
  • Niet online
Sega GT 2002 vind ik het beste spel wat ik heb voor de xbox, dus deze moet ik ook zeker hebben.

• Wom
5-tal nieuwe screens

Klik hier voor de screens @ dgs

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
Jammer genoeg is het wagenpark niet erg veel spannender geworden, maar voor zo'n prijs laat ik hem zeker niet liggen. Zeker als ik Live heb zal 't interessant racen zijn.
edit:
Ik neem 't terug, een De Tomaso, D-type.. super !

Wat trouwens Sega GT veel interessanter maakt: alle auto's rijden tot de banden geel zijn, dan gaan ze meestal lekker oversturen Je moet dan erg voorzichtig zijn met het gaspedaal, zeker met de sterkere amerikaanse classics. Dit doet me een beetje denken aan de sim-tires uit GT-3, maar dan nog beter gesimuleerd ;).

[ Voor 9% gewijzigd door agentorangina op 28-08-2003 23:11 ]

• Dark_M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Dark_M

DKM

'k heb Sega GT voor de DC, waar ik dus echt niks mee kon op de één of andere maneer kon ik het niet onder de knie krijgen en ik heb er dan ook niet echt veel tijd aan besteed.. Sega GT 2002 kreeg ik dus bij het Xbox Sega Pack het had weinig gescheeld of deze game was hetzelfde lot ondergaan als zijn voorganger (stof eten dus).. Totdat ik op een goede dag besloot om het nogmaals te proberen en ineens had ik het, ik heb er uiteindelijk toch wel 2 week lang flink mee gespeeld (en dat is voor Dark_M begrippen tegenwoordig best wel lang :p)...
Maar wat ik zo allemaal lees is Sega GT Online eigenlijk gewoon een flink uitgebreide versie van GT2002... mogen we er dus vanuit gaan dat deze game voor een gereduceerde prijs over de toonbank gaat?

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
DarK_M schreef op 28 August 2003 @ 23:42:
'k heb Sega GT voor de DC, waar ik dus echt niks mee kon op de één of andere maneer kon ik het niet onder de knie krijgen en ik heb er dan ook niet echt veel tijd aan besteed.. Sega GT 2002 kreeg ik dus bij het Xbox Sega Pack het had weinig gescheeld of deze game was hetzelfde lot ondergaan als zijn voorganger (stof eten dus).. Totdat ik op een goede dag besloot om het nogmaals te proberen en ineens had ik het, ik heb er uiteindelijk toch wel 2 week lang flink mee gespeeld (en dat is voor Dark_M begrippen tegenwoordig best wel lang :p)...
Maar wat ik zo allemaal lees is Sega GT Online eigenlijk gewoon een flink uitgebreide versie van GT2002... mogen we er dus vanuit gaan dat deze game voor een gereduceerde prijs over de toonbank gaat?
Yup, precieze prijs is nog niet bekend, maar het is geen full price product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
agentorangina schreef op 28 August 2003 @ 23:10:
Jammer genoeg is het wagenpark niet erg veel spannender geworden, maar voor zo'n prijs laat ik hem zeker niet liggen. Zeker als ik Live heb zal 't interessant racen zijn.
edit:
Ik neem 't terug, een De Tomaso, D-type.. super !
Ik kan zo 1 2 3 geen carlist vinden, misschien dat jij die ergens vandaan kan toveren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
Ik zal zoeken, maar die D-Type en De Tomaso stonden gewoon op de screenshots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
agentorangina schreef op 29 August 2003 @ 18:40:
Ik zal zoeken, maar die D-Type en De Tomaso stonden gewoon op de screenshots.
We kunnen natuurlijk ook alle screenshots weer gaan ontleden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

• Wom
Nieuwe Screens

Afbeeldingslocatie: http://www.xboxworld.nl/images/screenshots/segagtonline029.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xboxworld.nl/images/screenshots/segagtonline030.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xboxworld.nl/images/screenshots/segagtonline031.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xboxworld.nl/images/screenshots/segagtonline032.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xboxworld.nl/images/screenshots/segagtonline033.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xboxworld.nl/images/screenshots/segagtonline034.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xboxworld.nl/images/screenshots/segagtonline035.jpg

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05 20:45

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Afbeeldingslocatie: http://www.xboxworld.nl/images/screenshots/segagtonline031.jpg

kloontjes :?
:+

zien er strak uit die pics, vooral die laatste

• Wom
Bizzarro schreef op 04 September 2003 @ 16:38:
[afbeelding]

kloontjes :?
:+

zien er strak uit die pics, vooral die laatste
Haha , was me nog geeneens opgevallen :D
Zal wel een race tussen familieleden zijn ;)

• agentorangina
Die bugatti & C type !, echt super zulke classics ! :D

Kan niet wachten ze zelf rond de track te gooien [ohja, en je zal vast weer figuren hebben die classics willen tunen of meteen verkopen omdat ze dan meteen een volgetunede supra kunnen kopen 8)7 ]

[ Voor 3% gewijzigd door agentorangina op 04-09-2003 16:44 ]

• Wom
agentorangina schreef op 04 September 2003 @ 16:44:
Die bugatti & C type !, echt super zulke classics ! :D

Kan niet wachten ze zelf rond de track te gooien [ohja, en je zal vast weer figuren hebben die classics willen tunen of meteen verkopen omdat ze dan meteen een volgetunede supra kunnen kopen 8)7 ]
Een classic tunen.... ik hoop het niet zeg. NOS in een oude Bugatti gooien :+

• Wom

Anoniem: 54012

Het oogt erg leuk maar het lijkt teveel op een 'arcade-game' wat ik jammer vindt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
Positief nieuws met betrekking tot Sega GT Online
Sega yesterday invited gamesradar.com to their European HQ to experience Sega GT Online, uh, online. Along with nine other journos we experienced the thrills, spills and road kills of racing Xbox Live-style.
The game is essentially a revamped, online upgrade of Sega GT 2002. If it's facts and figures you want, you're looking at 167 cars (40 new models, seven new manufacturers), 27 courses, 12 modes (including two new offline modes) and you can even transfer your Sega GT 2002 saved data to GT Online. However, for the real meat of racing online, read on...

We didn't concern ourselves with the individual game, this was all about getting to grips with, and testing out, the online component via Xbox Live.

To the hum of 10 Xboxes, we took our places and quickly got it on in the Battle For 12 mode - the main online game that allows up to, yes, 12 players to go head-to-head.

First impressions were of a great looking game, moving at a good speed, producing the typical competitive rivalry any decent racer should. Although there is a definite arcade ambience to the game, GT Online is firmly rooted in the realism tradition of racers when it comes to car behaviour.

Unlike Gran Turismo - where you can bounce off other cars on corners to get yourself around quickly, messing up their racing line into the bargain - GT Online doesn't forgive cheesy gameplay. In fact, it doesn't entertain it in the slightest.

We tried such a move on the leading car during the final lap of a race. If this were Gran Turismo we'd have broadsided the competition, ruined his line, and sped off into the distance to win the race - laughing maniacally, of course. Here, we smoothly and cheesily slammed into our rival side-on, only to lose our momentum totally and watch the blighter zip away to victory.

Happy we weren't but that's only because we thought we'd get away with it. Once stung, you'll try and avoid other cars because you know you'll suffer more than they will, which is great news for online play.

If you just want to trash cars there's other games for that nonsense - Destruction Derby comes to mind. If you want to race rivals where it's the driving that counts, this is your kind of beast. Of course, if you ram someone's back end at 180mph, you'll upset their line big time but your race will be ruined as well. Overall, GT Online has struck a good balance and will educate online gamers not to play the fool and to actually get down to some decent driving.

The only major niggle we came across during the day concerned the occasional dodgy collision where our cars appeared to be stuck together - accompanied by a rather comical, but unsatisfactory, crazy juddering graphical glitch. At one point two rival cars appeared to meld together into one vehicle for a good few seconds until we managed to go our separate ways.

The obvious option around this is to make all the vehicles act like ghost cars - making it impossible to collide - but that totally takes away from the thrill of head-to-head and reduces the skill factor.

Sega also see it that way but recognised the bugs in the current build's collision system, saying they aim to iron them out for the final game. In truth, there isn't much time left for debugging and we feel it's more than likely that dodgy collisions will probably remain to some extent. Hopefully we'll be proved wrong on that one. However, we have to say that it doesn't spoil the overall gameplay anyway, as it doesn't happen that often.

There were only four playable tracks in Battle For 12, which was disappointing but we understand that more should appear in the final game.

There are plenty of tracks in the online mode Opimatch - for up to six players - which starts with six courses but more can be unlocked. After taking a blast around a fair few we can say that GT Online's courses are generally great, rarely bland, occasionally brilliant.

Sega GT Online is very much Xbox's Gran Turismo but with a harder edge and now an excellent online mode. Whether it's buying, selling (parts and cars with other online players), upgrading, going for the quick fix drive, managing a racing career, playing mini-games for cash, flooring a beast or trundling round in an old classic, GT Online has something for everyone. Most of all it has the word fun stamped all over it in big bold letters...

A top racing package all round, the game will be a bargain at £30 when it comes out in November (it was pencilled in for 28 November although there is talk that it may hit shelves on 14 November).
Dat klinkt wel erg goed, alleen jammer dat de concurrentie zo zwaar is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-05 11:41
Right, excuus voor het bumpen maar dit is toch het meest relevante topic.

Het spel is inmiddels uit en ik had ff een vraag.

Singleplayer gedeelte is erg leuk, maar is het normaal dat je een auto tuned en even later na een paar races en wat andere verkochte auto's, weer overnieuw kan beginnen met tunen?

Word er niet echt vrolijk van iig.
Pagina: 1