Ik ben een klein cms aan het maken. Waaronder andere linkjes kunnen worden toegevoegd. Deze links zijn onderverdeelt in categorieën. Mijn probleem bevind zich in het verwijderen van de linkjes. Het verwijderen van de link moet er volgens mij zo uit zien:
Eerst word een categorie gekozen waar de te verwijderen link zich bevind. Daarna word de betreffende link gekozen welke verwijderd moet worden. Dan kan hij dus verwijderd worden. Eigenlijk zijn er twee problemen: Het herkennen dat er geen categorie is gekozen. En het herkennen dat er geen links in de gekozen categorie zitten.
Probleem 1: Het herkennen dat er geen categorie gekozen is doet hij bij het starten van de pagina wel. Als je dan een categorie kiest maakt hij ook netjes de dorpdown aan met de daarbij horende linkjes uit de juiste categorie. Kies je nou een link dan geeft hij deze wel netjes weer en kan deze verwijderd worden maar dan geeft hij werderom de boodschap dat er geen categorie gekozen is. Wat dus niet van toepassing is.
Probleem 2: Als het zo is dat de gekozen categorie geen links bevat moet hij dat in een boodschap weer geven. Ik heb eigenlijk dezelfde code gebruikt als bij de categorie welke wel werkte. Alleen krijg ik dat niet aan de praat. Dus ipv dat hij een dropdownbox aanmaakt moet hij de boodschap geven dat er geen links in betreffende categorie aanwezig zijn.
Source:
PS: zaken als connectie maken en zo heb ik weggelaten dit is de relevante code. Het verwijderen van de links werkt overigens wel goed. Dus alleen het plaatsen van de boodschappen geeft problemen.
Eerst word een categorie gekozen waar de te verwijderen link zich bevind. Daarna word de betreffende link gekozen welke verwijderd moet worden. Dan kan hij dus verwijderd worden. Eigenlijk zijn er twee problemen: Het herkennen dat er geen categorie is gekozen. En het herkennen dat er geen links in de gekozen categorie zitten.
Probleem 1: Het herkennen dat er geen categorie gekozen is doet hij bij het starten van de pagina wel. Als je dan een categorie kiest maakt hij ook netjes de dorpdown aan met de daarbij horende linkjes uit de juiste categorie. Kies je nou een link dan geeft hij deze wel netjes weer en kan deze verwijderd worden maar dan geeft hij werderom de boodschap dat er geen categorie gekozen is. Wat dus niet van toepassing is.
Probleem 2: Als het zo is dat de gekozen categorie geen links bevat moet hij dat in een boodschap weer geven. Ik heb eigenlijk dezelfde code gebruikt als bij de categorie welke wel werkte. Alleen krijg ik dat niet aan de praat. Dus ipv dat hij een dropdownbox aanmaakt moet hij de boodschap geven dat er geen links in betreffende categorie aanwezig zijn.
Source:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
| <form name="categorieselecteren" method="post"> <?php //Maak dropdownbox met categorie aan. echo "<select name=\"categorie\" onchange=\"categorieselecteren.submit();\">"; echo "<option value=\"null\">kies een categorie</option>"; while($obj = mysql_fetch_object($resultaat)) { echo "<option value=\"$obj->categorie\">$obj->categorie</option>"; } echo "</select>"; ?> </form> <?php //haal waarde $obj->categorie op en maak variabele $categorie $categorie = $_POST["categorie"]; If ($categorie == NULL) { echo "U heeft nog geen categorie gekozen"; } else { // Maak query om id, titel, categorie, url uit tabel links op te halen $query = "SELECT id, categorie, titel FROM links WHERE categorie='$categorie'"; // Voer query voor het vullen van dropdown uit $resultaat = mysql_query($query) or die ("query mislukt"); if ($resultaat == NULL) { echo "in deze categorie zijn geen links gevonden"; } else { echo "<form name=\"linksverwijderen\" METHOD=\"POST\">"; // Maak dropdown menu met landid en landnaam echo "<select name=\"dropdown\" onchange=\"linksverwijderen.submit();\">"; echo "<option value=\"null\">kies een link</option>"; while($obj = mysql_fetch_object($resultaat)) { echo "<option value=\"$obj->id\">$obj->titel</option>"; } echo "</select></form>"; } } if (@!is_null($_POST["dropdown"])) { $dropdown = $_POST["dropdown"]; echo "<INPUT TYPE=HIDDEN NAME=dropdown VALUE=\"$dropdown\">"; // Query voor het uitlezen van de dropdown $query1 = "SELECT id, titel, categorie FROM links WHERE id=$dropdown"; // Voor query uit $resultaat1 = mysql_query($query1) or die ("query mislukt"); // Maak 00 while($obj = mysql_fetch_object($resultaat1)) // Echo titel echo "Link <H4>$obj->titel</H4> verwijderen?"; } ?> </form> |
PS: zaken als connectie maken en zo heb ik weggelaten dit is de relevante code. Het verwijderen van de links werkt overigens wel goed. Dus alleen het plaatsen van de boodschappen geeft problemen.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2003 15:44 ]