Toon posts:

Hoe vinden jullie de BOSE ACCOUSTMAS 5?????????

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan 'm te gaan kopen voor m'n kamer...........wat zeggen jullie???????????...........nou?

Verwijderd

Als de accoustimas 5 die melkpakkies zijn, dan moet je ze niet kopen!
Klinkt voor geen meter.:(

• JoeCool
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:30

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

In één woord

:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r:r

Fashionably sensitive, but too COOL to care

Verwijderd

nee, niet doen, ga voral eerst luisteren ("blind") dan naar je budget kijken, en dan een keus maken. JOUW smaak is t belangrijkst!!

• de_rokende_computer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08-2022

de_rokende_computer

de rokende computer kuch kuch

Ik heb toch wel goede ervaring met Bose....

De geluid die deze kleine boxjes opleveren is bijzonder goed!! Geluidsterkte is bij elke frequentie gelijk ....

Maar aan te raden is wel eerst te luisteren!

Mijn keus is wel gemaakt (bose) alleen het geld nog :(

jaja ik ben och laat maar zitten

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:33

Jag

Joecool, het is dat ik geen mod ben, anders had ik snel die puke smilies weggewerkt.

En ontopic, ik zou geen Bose speakers kopen, ik vind ze tenminste niet goed klinken, en bovendien zijn ze duur.

Jag

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
De accoustimas 5 klonken op mijn kleine slaapkamertje best aardig, maar in grotere ruimtes vind ik ze te mager....

Verwijderd

heb je wel eens die kapjes van die melkpakjes afgehaald? Er zitten niet eens fatsoenlijke tweeters in maar een soort midrange papieren conusjes.
Midrange is ook de markt waar je die speakers moet plaatsen.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-02 09:04

JT

VETAK y0

hmmmm.....als ik bij mijn compspeakers (yamaha yst-ms 50) de 250 hz, 500 hz en 1 khz bijna helemaal wegdraai, dan lijkt het ineens of ik Bose piekers heb :+
Neeeh, het is BAGGER !!! :r:r:r:r:r:r:r
Heb ge wel is naar andere piekers uit die prijsklasse geluisterd ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

ik denk dat je voor het zelfde geld beter een paar (zelfbouw) dynaudio 2weg speakers kan kopen.
bij speakerland

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:31

SiGNe

Ook hoi!

Bose heeft opzich een goede naam en da's best jammer.
Als ze nou ook goede geluidskwaliteit hadden..
Het geluid van Bose speakers is heel erg vlak.
Veel bass, veel midrange en weinig tweeter.
voor die prijs kan je veel betere speakers kopen.
Laat je trouwens noet al teveel beinvloeden door de meningen die hier gepost zijn, het zijn JOUW speakers en JIJ moet er naar luisteren.
Ga een winkel binnen waar ze veel verschillende speakers hebben staan, neem de muziek mee die je ook thuis wil draaien en luister desnoods de hele dag naar die speakers, doe je thuis ook.

Niet?
[Specs]

Verwijderd

Het freqentie bereik over het geheel is best goed alleen de subwoofer geeft (genoodzaakt door die te kleine "Full range" speakertjes in de melkpakjes) ook de wel "richtingaangevende" bas weer.
Daardoor hoor je "bijna" altijd waar de bas vandaan komt.
Bovendien kan je die subwoofer niet overal plaatsen.
Als tie te dich bij de muur ligt dan verga je van de bas.
Die melkpakjes kun je het beste zo hoog mogelijk ophangen ander overheert het middengebied verschrikkelijk.
Het is vooral een plaatsgevoelig systeem.
Weet iemand wat zo'n setje tegenwoordig kost?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-02 20:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

Volgens mij heeft iedereen hier de serie I en II een beetje teveel gehoord.

Die nieuwste (niet die hele kleintjes!!) gaat toch wel vrij aardig om met het geluid.

Ok, ok het laag blijft blubber en het blijft allemaal wat aan de schriele kant, het is niet zo oerdreven als dat er gezegd wordt. geen overdreven dipjes meer in het middenspectrum. d'r komt verassend veel geluid uit.

Oh, ik _vind_ ze lelijk klinken, maar dat komt idd omdat er geen echte tweeter inzit. Je mist dus de "echte" ruimtelijkheid, en dat compenseren ze door dat ding draaibaar te maken, en wat ik daar van vind....

Maareh, alle schelders hierboven, Bose Hifispeakers zijn altijd 4x nix. Maar die AC5-III is best ok, voor z'n formaat.

Een Yamaha ms50 ken ik ook (is zo'n subsetje) en die vind ik persoonlijk nog wel iets enger klinken dan een acoustimass... >:)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Jag
  • Laatst online: 09:33

Jag

Bose heeft de ziekelijke neiging om speakers klein te maken -> dat kan gewoon niet! Tenminste, niet zonder dat je daarvoor met compromissen moet leven.
Vooral die PA is echt lachwekkend. Die 802 speakers, die behoorlijk duur zijn (en tot mijn verbazing zie je ze ook nog redelijk vaak :(), zijn echt ZO slecht. Die dingen hebben gewoon serieus een gevoeligheid van 92 dB :P, nogmaals PA speakers. Dat is toch gewoon om te :'(? Als je zoiets koopt mag je echt twijfelen over je intelligentie.

Jag

Verwijderd

Hier thuis hebben wij een center speaker, 2 van die gekke pilaren met tweeters achter een minirooster met de woofer naar de vloer gericht en als achterspeakers die dingen met een woofer en 2 of 3 schuin geplaatste tweeters op de hoek van de box.. Allemaal van Bose en klinkt perfect, en die dingen zijn echt _niet_ klein, wel mooi :)

Owja, en ook een kenwood subwoofer erbij staan.

Verwijderd

De lifestyle 50 II en lifestyle 30 II systemen van Bose klinken heel goed. Alleen die zijn weer onbetaalbaar. Respectievelijk ongeveer fl 14.000,- en fl 9.998,-.
Maar als je goede boxen wilt moet je gewoon gaan luisteren. Want ze klinken allemaal anders. Duitse boxen zoals Magnat en Quadral klinken meestal wat "scherper" dan engelse. Zoals B&W en Wharfdale.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-02 09:04

JT

VETAK y0

Hmmmm...ben de eigenaar van dat Yamaha setje, en ik vind de yamaha's wel beter klinken....smaken verschillen :) Maar luister naar wat jij goed vind op de speakers die jij op het oog hebt.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:09
Ik heb hier dus de accoustimass 5, serie III staan en het klink wat mij betreft perfect. Ik heb verschillende sets geprobeerd, maar deze klinken gewoon goed.

Ze bevallen overigens inderdaad beter dan de serie II.

omniscale.nl

• Tim Schuhmacher
  • Laatst online: 19-02 20:14

Tim Schuhmacher

abasios

Ben 1,5 jaar gelden oid bij e-motion geweest bij een demonstratie van bose met zo'n lifestyle ding.
Je kwam dan in een zaaltje stonden in alle 4 hoeken grote speakers opgesteld (1 meter hoog) Dan zag en vooral hoorde je een presentatie. Dat was redelijk indrukwekkens, en op een gegeven moment draaiden die luidsprekers om en bleek er zo'n innieminnie speakertje in te zitten. Daar stond ik wel van te kijken toen.

Ik heb ook serieus over gedacht, maar niet gedaan, heb toen NAD versterker met Dali boxen gekocht.
Pagina: 1