Toon posts:

Raar probleem Asus A7S333

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een Asus A7S333 met een AMD 2000+.
Ik weet het, het is een relatief traag ding om nieuw te kopen, maar tis goedkoop en het is voor m'n oom dus...

Het rare is, alles werkte toen ik hem installeerde. Toen ik daar alles installeerde ging ook alles goed, netwerkkaartje bolde, op internet geweest en alles.

Maar na een dag of 2 crashed ineens de boel bij het gebruik van de webcam... Hij reboot, en vervolgens zegt windows dat hem nieuwe hardware vind, de netwerkkaart. Maar hij kan hem niet installeren.
Ondertussen heb ik hem terug hier staan. Al 2 keer een clean installl gedaan, maar dat verandert niets aan de zaak. Ook al de bios gereset en daarna clean install. Ook geen beterschap.
Ik denk niet dat er iets aan de pci sloten scheelt, want een pci audiokaartje dat ik hier nog had liggen werkt er wel op.
Ik heb ook al een ander netwerkkaartje eringestoken, en alle sloten geprobeerd met beide kaarten, ook geen resultaat. Beide kaartjes zijn standaard realtek kaartjes die in mijn pc perfect werken.

Dus ik zit echt ten einde raad, en weet totaal niet wat er mis kan zijn.

Groeten,
Yoshi

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:09
Heb je al gekeken of je geen IRQ's hebt die dubbel gebruikt worden?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eens rondgesnuffeld in de bios, maar alles staat op auto.
Ik heb wel gezien dat ik de verschillende pci sloten vaste irq nummers kan geven, en dat ik bepaalde irq's kan reserveren maar daar ben ik overal vanaf gebleven.

Ik vind het raar dat windows de kaart herkent als ethernet-controller, maar er geen software voor kan vinden.

• Shifty-PK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-05 16:38
Ik heb ier een kennis die heel veel problemen heeft met zijn usb poort.
2 maanden werkte zijn usb poort goed via adsl usb modem en hierna liep windows plots vast.
Hierna telkens met windows 98 problemen, ook wanneer er bijvoorbeeld een usb stick wordt geinstalleerd gaat die al flippen.

Chech dus even goed of het aan usb ligt door windows te installeren zonder usb apparaten
en hierna 1 usb apparaat aan te sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Net verse re-install zonder usb apparaten gedaan. Geen verandering...

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 17:01

SpeedBart

Futurama 0wnage

Ik heb exact dezelfde moederbord en hij draait al een jaar zonder problemen met een xp2100.
Zelfs met 2 x front usb waar me webcam en de aansluiting van mijn camera opzit. Heb je toevallig ook front usb?
Zo ja, ff fatsoenlijk aansluiten en zo nee, disablen in de bios en ff proberen met wat ander geheugen erin te draaien want daar is ie wel kieskeurig in en ff het geheugen op 266 zetten ipv 333 mhz. En natuurlijk ff een bios update draaien...

Verder ff onboard audio disablen met de jumper om irq conficten weg te kunnen strepen.

[ Voor 12% gewijzigd door SpeedBart op 28-08-2003 16:32 ]

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

Verwijderd

Topicstarter
Audio disabled met jumper,
front usb uitgetrokken,
geheugen is MDT DDR 256MB, 333 Mhz. (waar kan ik dit op 266 zetten?)

En nog herkent hij de netwerkkaart niet...

• SpeedBart

SpeedBart

Futurama 0wnage

Snelheid stel je op het mobo in, dan moet je ffkes de boekjes erbij pakken.

En ff front usb ook disablen in de bios, welke versie draai je nu?

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

Verwijderd

Topicstarter
Dat gaat niet vanuit de bios? Ik zag iets in het boekje staan van jumper free mode.

Ik vind wel mbv dip switches, dan kan ik hem op cpu 133/dram133 zetten? Is dit de setting die nodig is? Moet ik de jumper free mode dan afzetten?

• SpeedBart

SpeedBart

Futurama 0wnage

Die instelling klopt idd, jumper free mode kun je idd afzetten dan werkt het wel... Standaard loopt het geheugen op 266 en niet op 333 dus waarschijnlijk hoef je niets aan te passen als de onboard usb poorten op 1+2 zetten en niet op all

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai bios 1006...
Ik zal eens proberen de onboard usb op 1+2 te zetten.
Ik heb net ook de bewuste netwerkkaart in m'n nieuwe pc gestoken (een Asus P4P800) en hij herkent deze direct.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, nu nog iets vreemder.

Ik steek de nic terug in de andere pc, en hopla, hij zegt "nieuw netwerkapparaat geinstaleerd". En ja, ik heb een lan verbinding. Echter geen ipadres, en met geen mogelijkheid een ipadres te krijgen van m'n router. Ik zit nu op dezelfde kabel dus het ligt niet aan de kabel of router. Zelfs als ik handmatig een vast ipadres ingeef, wilt hem geen verbinding maken.
Als ik in eigenschappen ga kijken zie ik dat de kaart enkel verstuurt en niets ontvangt. En dit met 2 netwerkkaarten en op 2 van de 5 pci sloten (ik heb er maar 2 geprobeerd, ik neem aan dat het op de andere ook niet werkt...)

Ik vind dat dit sterk richting mobo begint te wijzen... Defect misschien?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2003 14:10 ]

• SpeedBart

SpeedBart

Futurama 0wnage

Je hebt toch nog gewoon garantie neem ik aan? Ik heb precies dezelfde en ook bios 1006 en ik heb er nog niet 1 probleem mee gehad "ff afkloppen". Het is dus waarschijnlijk een ordinair irq conflict o.i.d. Maar probeer maar eens een andere te krijgen.

Suc6 dermee

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog garantie, maar dan moet ik helemaal naar duitsland rijden :(

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 11:10

Madrox

Oh, Pharaoh!

zijn dat twee dezelfde netwerkkaarten :? Zo nee, doe die realtek es in het tweede pci-slot en die ander in de derde of vierde. Da's al de tweede keer dat ik iemand met problemen zie met meerdere realtek-netwerk kaarten. Als het niet wil lukken, misschien toch eens een ander merk proberen. Je pc-boer lief aankijken wil weles helpen :)

ps; oja, disable alles wat je toch niet gebruikt. Com-poorten, USb sound whatever.
Heb je ook al contact gezocht met Asus/Realtek :? Moet je zeker doen, kheb zelf vorige week een uniek bios gekregen voor mijn Ga-7vrxp van Gigabyte. Echt cool van die lui daarzo ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Madrox op 29-08-2003 16:19 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
ik wil er maar 1 in hoor, die 2e had ik uit mijn pc gehaald om te testen...
Ik hoor hier dat het kan zijn dat dat mobo niet met realtek overweg kan. Zou het daaraan kunnen liggen?
Ik heb hier natuurlijk geen 3com nic liggen om effe te testen...

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

oww, oke. En heb je safemode ook al es alle netwerktroep gewist, daarna de kaart weer erin gezet (2de pci=vaak eigen irq). Meestal is het het beste om de IRQ-settings in je bios op auto te laten...

Verwijderd

Topicstarter
geprobeerd, zonder resultaat...

Aja, asus al gecontacteerd... Realtek nog niet...

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2003 17:10 ]

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:51

Valkyre

Kitesurf FTW!

ik heb het even vluchtig doorgelezen, maar probeer eens een bios update (of heb je al de nieuwste)
heel misschien probeer eens een ander O.S. (beetje onwaarschijnlijk)

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
ben terug naar duitsland gereden deze morgen ( 250km heen en terug :( ), en ze zeiden defect moederbord. 2 tot 3 weken wachten op een nieuwe :(

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Tja, 10 euro goedkoper dan je buurtwinkel. Moet je alleen geen problemen krijgen :+
Da's een reden waarom ik alleen nog maar shop binnen een straal van 60 km ;)

Pagina: 1