Toon posts:

[win 2k3] volgorde ad installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een beetje kwijt wat nou de goede volgorde is om een active directory onder win 2k3 te installeren.

Ik wil graag de dns server integreren in de Active Directory

De admin pocket consultant zegt:

Voordat je een DC installeert moet je een DNS server installere, dan dcpromo runnen

Ok logisch, maar als je dan een DNS server wil installeren kun je hem niet in de AD integreren omdat je dan eerst een DC moet opzetten.

Moet je nu de dcpromo de dns server laten installeren?!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

je kunt dns op een paar manieren installeren.
bijvoorbeeld als je datacrash.net als site wilt installeer je DNS je verwijderd de Root (.) zone en maakt een nieuwe Forward Lookup Zone aan genaamd Datacrash. Hier maak je een A record in die naar het IP adres van je Server verwijst.

Dit alles kan ook tijdens DCPROMO dan doet de installatie het geheel automatisch voor je. Let wel op je moet alsnog de . Root zone verwijderen.. staat ook in de WOS faq Howto: DNS Forwarding. (ja door mij geschreven)

PS: Winy2k3 = windows2300 en die versie ken ik niet Windows MMIII komt dichter in de buurt.

[ Voor 9% gewijzigd door mutsje op 28-08-2003 16:01 ]

Verwijderd

tijdens dcpromo

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2003 17:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op 28 August 2003 @ 15:46:
PS: Winy2k3 = windows2300 en die versie ken ik niet Windows MMIII komt dichter in de buurt.
volgens mij maakt dat weinig uit hoor... is natuurlijk een vervolg op win2k = win 2000.

zal mij een zorg zijn of het nou officieel 2300 of 2003 is,

oh ja on topic:

ik ga de dns forward howto er eens bij pakken, nog niet gelezen nl...