1 proggie voor DivX naar SVCD met ondertitel?

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-02 10:40
Met VirtualDub, TMPGEnc en VobSub (TextSub plugin) lukt het wel.
Alleen er gaat zo veel werk in zitten.
Voor het rippen van DVD, kan het met DVDx.
Maar dat werkt dus niet voor DivX naar SVCD.

Heb de search gebruikt maar daar komt alleen maar de methode met VirtualDub, TMPGEnc en VobSub uit, net als bij http://www.dvdrhelp.com/ (www.vcdhelp.com)
Bij Google ook het zelfde resultaat en bij download.com zijn er wel proggies te vinden, maar die kunnen er dan weer geen ondertitel bij doen.

Er moet toch een proggie zijn die dit allemaal tegelijk kan?

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:30

DynaMikeY

1976 Kever 1300

www.bsplayer.org

Moet je wel de subtitle in text bestand hebben (.srt, .sub of .txt)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
bsplayer is een player; zoals de naam al zegt.. maar niet een prog om DivX om te zetten naar SVCD incl subs.. dus daar heb je niets aan..

Ik heb thuis nog een pack liggen die dat voor je doet; maar daar kan ik zaterdag pas voor je kijken..

Pvouput live

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
moviejack

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

er is een pakketje genaamd dvd2svcd, en de info staat op www.vcdhelp.com.
Doet alles ineen inclusief rippen van ondertitels

If you choose to criticise you choose your enemies

• Evil Dax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 11:54

Evil Dax

had toch duidelijk zon besteld

maar dvd2svcd werkt niet met divx

in de winter is het kouder als buiten

• Kitser
Krypt schreef op 28 August 2003 @ 16:03:
bsplayer is een player; zoals de naam al zegt.. maar niet een prog om DivX om te zetten naar SVCD incl subs.. dus daar heb je niets aan..

Ik heb thuis nog een pack liggen die dat voor je doet; maar daar kan ik zaterdag pas voor je kijken..
Dat zou mooi zijn.
Denk dat er ook andere mensen zijn die hier belangstelling voor hebben.

Alvast bedankt!!

Verwijderd

http://www.divx4all.nl/pages/Divxnaarsvcd.htm

op deze site staat precies hoe het moet.
(gevonden via GOOGLE! http://www.google.nl/sear...ows-1252&q=divx+naar+svcd)

beter zoeken!

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2003 17:30 ]

• Kitser
Op deze manier kon ik het al, maar ik ben opzoek naar 1 proggie. Die alles in 1 keer doet.

Verwijderd

daar heb ik ook wel intresse in

Verwijderd

als het er is, drop de link maar, zou wel makkelijk zijn, maar echt veel sneller omzetten... denk niet dat dat gaat.

• Kitser
Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 17:34:
als het er is, drop de link maar, zou wel makkelijk zijn, maar echt veel sneller omzetten... denk niet dat dat gaat.
Nee, dat zal niet gaan.
Maar het zou makkelijk zijn als je gewoon je avi + srt of sub file selecteer en dan.........encoderen maar!!! :P :P

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

just een ideetje

Kun je niet iets met Vobsub doen? Die rendert de ondertitel nl in de film (of ligt ie er net overheen).

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-02 11:21
Ik heb dit ooit gedaan met TMPGenc. Rechtstreeks geencode naar SVCD en VobSUB (die is toch van dat groene icoontje rechtsonder dat automatisch subtitles start als ze in dezelfde dir staan met dezelfde naam als de film (dit moet je dus doen)?) En tada tmpgenc encode ze in 1x keer met subs zonder iets anders. Was helemaal niet de bedoeling maar toch.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

Met DVD2SVCD lukt het.In plaats van vob moet je als invoer voor avi kiezen.Bij het encoderen(GO) staat bij externel subs ,hier kun je je srt file in laden. Daarna encoderen in 1 keer naar svcd met subs.

Verwijderd

Heb zelf DVD2SVCD gebruikt om XVID AVI om te zetten naar SVCD (Kan dus wel !) maar wil nu subtitels toevoegen. Subtitle heb ik nu als *.SRT file
Met tools als WINSUBMUX en info van :
WWW.DOOM9.ORG
http://www.how-to-convert.com/ask_us/a7042003.htm
ben ik al redelijk ver gekomen maar nog niet geslaagd.

Maar ben zeker geintresseerd als iemand een werkende oplossing heeft.

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:58
pec156, stonewayNL hier boven heeft het goed, maar daar voor moet je wel de laatste versie van DVD2SVCD hebben.
In het kort nog een keer ipv DVD kies je bij MISC voor AVI de rest kun je instellen zo als je wilt en voor je gaat encoderen druk je op GO en daar staat "Add external subtitle streams" en daar kun je een tekst file kiezen (srt, sub). Dan kun je nog voor Preview kiezen en een vinkje zetten om je ondertitels op de juiste plaats te zetten, dat kun je regelen bij de Subtitles tab

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:45

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

DVD2SVCD loopt bij mij heel vaak niet goed. Bij de helft van de films zet dvd2svcd maar de helft van me geluid om in mp2 en dan loopt'ie ook half vast bij het encoden van de film.. m.a.w. ik doe het nu weer allemaal handmatig want dat dvd2svcd is niet te vertrouwen... werkt vrij klote.. ben langer bezig met uitzoeken/instellen dan dat je ooit een goed resultaat krijgt.

Ik zoek BTW hetzelfde maar dan voor http://www.kvcd.net SkVCD :)

[ Voor 10% gewijzigd door CT op 28-08-2003 19:32 ]

• grolo2010
Het is jammer dat DVD2SVCD niet goed werkt bij jou want je kunt ook er ook SKVCDs mee maken. :)
Ik heb er 5 complete films mee op één DVDr gekregen >:)
Afspeelbaar op mijn standalone 8)

[ Voor 35% gewijzigd door grolo2010 op 28-08-2003 20:54 ]

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-03 20:29
grolo2010 schreef op 28 augustus 2003 @ 20:50:
Het is jammer dat DVD2SVCD niet goed werkt bij jou want je kunt ook er ook SKVCDs mee maken. :)
Ik heb er 5 complete films mee op één DVDr gekregen >:)
Afspeelbaar op mijn standalone 8)
Klinkt interessant... wat is een SKVCD?

En hoe heb je die 5 films op 1 DVD gekregen?

• grolo2010
In het kort kun je met een SKVCD max 135 min video kwijt op een cdr die dus afspeelbaar is in de meeste standalone dvd spelers.
En svcd, dus ook skvcd kun je authoren naar dvd.
Voor dvd2svcd kun je ini's inladen onder de misc tab je zoekt dus een skvcd ini met google. En dan kun je de rest instellen (ondertitels, bitrate) ;)

edit.
even gegoogled en ik kon ze niet direct meer vinden, wel een template voor TMPGEnc

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 14:25

JaWa

zie hier een icon

grolo2010 schreef op 28 August 2003 @ 22:29:
In het kort kun je met een SKVCD max 135 min video kwijt op een cdr die dus afspeelbaar is in de meeste standalone dvd spelers.
En svcd, dus ook skvcd kun je authoren naar dvd.
Voor dvd2svcd kun je ini's inladen onder de misc tab je zoekt dus een skvcd ini met google. En dan kun je de rest instellen (ondertitels, bitrate) ;)

edit.
even gegoogled en ik kon ze niet direct meer vinden, wel een template voor TMPGEnc
hoeveel tijd kost het ongeveer om 5 (avi) films als skvcd te converten?
want ik ben dus ook hiernaar op zoek.. Ik heb een dvd brander.. maar wil mn films ook op standalones afkunnen spelen..

morgen zal ik wel ff op zoek gaan met skvcd en een tutorial :D

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

• grolo2010
Dat lig natuurlijk aan je systeem, maar ca 5a6 uur per avi (van ca. 2 uur) op een p4 2.26
Op een 1700+ dus wat langer. :*)

[ Voor 3% gewijzigd door grolo2010 op 28-08-2003 23:01 ]

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:45

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

hmm een skvcd maken duurt op me duron 1300 (dus een 90min avi omzetten naar een 90min mpeg2 incl geluid die op een 80min cdr past) 2,5uur. Is 5a6 uur per avi dan niet wat veel voor een systeem dat zoveel sneller is? :P

Verwijderd

He bedankt, StoneWay !

Het kan inderdaad direct al met DVD2SVCD, wel ff onder SUBTITLES, "Rip subtiels" aanvinken en de optie "Permanent subtitels" aanzetten.

Super tooltje dat DVD2SVCD. (gebruik TMPGEnc. als encoder).
Bij DOOM9.ORG staan zat GUIDES die stap voor stap alles uitleggen.
Heb zelf de AVI2SVCD Guide gebruikt, met fantastisch resultaat, en kant en klare CD images die zo gebrand kunnen worden.

• grolo2010
CT schreef op 28 August 2003 @ 23:27:
hmm een skvcd maken duurt op me duron 1300 (dus een 90min avi omzetten naar een 90min mpeg2 incl geluid die op een 80min cdr past) 2,5uur. Is 5a6 uur per avi dan niet wat veel voor een systeem dat zoveel sneller is? :P
Het was maar een schatting, een hele hoge :o , maar ik heb het vanmorgen nog even geprobeert en hier deed mijn computer over 110 min ca 2.5 uur :X

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
http://www.eo-video.com/

En gewoon vobsub gebruiken om de subs erin te zetten net als dat je em gewoon kijkt.
Persoonlijk vind ik de kwaliteit te laag als hij de resolutie gaat veranderen.

Maar neem zelf even een kijkje want hij doet alles in 1x.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Kitser
Verwijderd schreef op 28 augustus 2003 @ 23:29:
He bedankt, StoneWay !

Het kan inderdaad direct al met DVD2SVCD, wel ff onder SUBTITLES, "Rip subtiels" aanvinken en de optie "Permanent subtitels" aanzetten.

Super tooltje dat DVD2SVCD. (gebruik TMPGEnc. als encoder).
Bij DOOM9.ORG staan zat GUIDES die stap voor stap alles uitleggen.
Heb zelf de AVI2SVCD Guide gebruikt, met fantastisch resultaat, en kant en klare CD images die zo gebrand kunnen worden.
Heb jij voor de rest nog andere instellingen gedaan?
Ik krijg geen goed resultaat.
Maar heb ook een andere guide gebruikt: http://www.doom9.nl/mpg/dvd2svcd-basic.htm

Heb jij deze gebruikt: http://www.doom9.org/mpg/dvd2svcd-avi.htm

Als het bij jou op deze manier werkt, un-install ik het wel ff en dan die guide van jouw proberen.

• Kitser
Welke guide gebruiken jullie hiervoor?
Ik kom er niet uit.

• Kitser
Krypt schreef op 28 August 2003 @ 16:03:

Werk jij ook met DVD2SVCD?
Of heb je een ander proggie?

• Kitser
JaWa schreef op 28 August 2003 @ 22:45:
[...]

hoeveel tijd kost het ongeveer om 5 (avi) films als skvcd te converten?
want ik ben dus ook hiernaar op zoek.. Ik heb een dvd brander.. maar wil mn films ook op standalones afkunnen spelen..

morgen zal ik wel ff op zoek gaan met skvcd en een tutorial :D
Heb nog ff gekeken voor zo'n SKVCD tutorial:

http://graveyards-site.shorturl.com

Wekt perfect!! 138 minuten op 1 CD-R
Alleen denk dat mijn DVD speler (Revoy 2200) er niet zo goed mee overweg kan.
Want op de pc loopt ie goed, alleen in de DVD speler is het geluid "te vroeg".

Heeft iemand hier een oplossing voor?
Pagina: 1