Welk compaq modelnummer heb ik?

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb dus pas heel goedkoop een compaq deskpro PC van iemand overgenomen (bij gebrek aan geld om iets anders te kopen :P ).
Ik heb me dus eerst rot gezocht naar wat voor deskpro het was, en ik heb na een week klooien, de volgende gegevens verzameld:
Het is een compaq deskpro ep/sb, modelnummer onbekend :{
BIOS versie/serial : 686t2
mobo serial : 8908bvf30427
Er zit een intel p2 400 in, 192MB (er zat oorspronkelijk denk ik 64MB in, te zien aan de 2 verschillende reepjes die er in zitten), een fujitsu 6.1GB harde schijf en een ATI Rage Pro (4MB) videokaart...
Hetgene wat ik nu wil doen is , is oa. de BIOS updaten en kijken wat voor harde schijf (tot welke grootte) er in kan.
Aangezien de search van compaq/hp me 204 hits heeft opgeleverd, die allemaal de datum van vandaag meekrijgen (heb ik lekker veel aan :X ), wil ik gewoon even naar de page van mijn PC gaan, zodat ik alle dingen bij de hand heb.
Maar ik weet het modelnummer dus niet, zodat ik uit de aantal modellen ( hier, geen keus kan maken :)
Ik heb dus al geprobeerd hoe ik het modelnummer op kan zoeken (of het serienummer van de pc),...toen kwam ik op deze page terecht. En jullie raden het al : die stikkers zitten er dus niet meer op en dat crtl-alt-s gedoe werkt niet (ik heb er zelf win2k opgezet)

Even nog wat handige info: ik heb alleen de pc, dus geen restore dingen, drivers, of handleidingen (en degene van wie ik die PC heb, ook al lang niet meer :P ).
Gelukkig ook maar dat win2k alle drivers automatisch pakte, anders kon ik nog niet eens een mp3'tje afspelen :P

Maargoed, als iemand weet hoe ik aan het modelnummer ofzo kan komen, ik hoor het graag.

PS : In de compaq BIOS staat ook geen modelnummer, daar staat ook alleen maar Deskpro ep/sb :X

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 04:40

Brazza

Byte me!

je kan bij compaq zo'n proggie downloaden die auto kijkt wat je hebt. Ik zoek wel ff.
edit:
Die Ctrl + ALt + S combo deed het niet?

Autodetect linkje

[ Voor 66% gewijzigd door Brazza op 28-08-2003 14:32 ]

• Glacier
  • Niet online
Brazza schreef op 28 augustus 2003 @ 14:29:
je kan bij compaq zo'n proggie downloaden die auto kijkt wat je hebt. Ik zoek wel ff.
edit:
Die Ctrl + ALt + S combo deed het niet?

Autodetect linkje
Kan ik dat ding ook opslaan ofzo? Want ik heb (nog) geen internet op de compaq bak :)

Edit : Ik heb nog een uurtje ofzo zitten klooien om die page offline op de compaq computer werkend te krijgen, maar het is me helaas niet gelukt :'(

[ Voor 15% gewijzigd door Glacier op 28-08-2003 17:07 ]

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:36

Meneer aard

Porsche rulez!

Zit er aan de zijkant geen sticker met deskpro **** en een serial number.

Ik heb vroeger een deskpro 2000 gehad en daar zat zo`n sticker op

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 21:31
Het modelnummer van die compaqs is het processornummer (6), de snelheid van de processor (400) en of het een celeron betreft. In jouw geval moet je op zoek naar een Compaq Deskpro EP 6400(c). Oftewel, je had alle gegevens al.

Linkje: http://h18007.www1.hp.com...pro/us/locate/20_140.html

Ik heb in die dingen zonder probleem (en zonder bios updates) gewoon 80GB schijven er in kunnen zetten... Misschien dat dat je vraag al wat beantwoord?

[ Voor 22% gewijzigd door Poltergeist op 29-08-2003 08:53 ]

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 21:31
Weer de kl** Quote knop

[ Voor 97% gewijzigd door Poltergeist op 29-08-2003 08:53 ]

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:30

Speedpete

was barman

Deskpro EP BX/P400 is het :)

Volg deze link: http://wwss1pro.compaq.com/support/parts/hwlookup.asp
Vul daar het nummer in: klaar :)

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• Glacier
  • Niet online
Poltergeist schreef op 29 augustus 2003 @ 08:50:
Het modelnummer van die compaqs is het processornummer (6), de snelheid van de processor (400) en of het een celeron betreft. In jouw geval moet je op zoek naar een Compaq Deskpro EP 6400(c). Oftewel, je had alle gegevens al.

Linkje: http://h18007.www1.hp.com...pro/us/locate/20_140.html

Ik heb in die dingen zonder probleem (en zonder bios updates) gewoon 80GB schijven er in kunnen zetten... Misschien dat dat je vraag al wat beantwoord?
_/-\o_
Nooit geweten hoe compaq de modelnummers bepaalde...en de site van compaq vind ik nou ook niet bepaald handig in het gebruik, maargoed :P
:D Dat heb ik nou nooit ;)

Even nog een vraagje : als ik het BIOS flash en het gaat mis, is het dan makkelijk te herstellen?

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

heb al heel wat biosjes van compaq geflasht, maar nog nooit een probleemmee gehad. zit goede routine in dus ik denk dat het niet zo snel mis gaat.

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

Pagina: 1