Domein Filteren

Pagina: 1
Acties:

• Mask
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-02 21:57
Is er een manier om - wanneer een bepaalde domeinnaam wordt ingetikt - een applicatie per domein automatisch op te starten?

Als ik bijvoorbeeld www.intranet.domein.com tik in mijn browser, wil ik graag dat automatisch mijn VPN software opstart en me om mijn wachtwoord vraagt. Als ik naar www.intern.universiteit.com ga, moet ie automatisch mijn andere VPN instellingen opstarten.

Iemand enig idee of hier iets mogelijk is, behalve het niet doen? ;) Thanx!

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:08

_nethack

We're all MAD here

Moet op zich wel mogelijk zijn.
Je moet dan ten eerste een webserver op je eigen pc gaan draaien. Laat door middel van je hosts file de gewenste hostnamen naar je eigen IP verwijzen (127.0.0.1)
Op die webserver moet je vervolgens of iets met name-based virtual hosting gaan doen, of iets van een PHP/ASP script bouwen wat kijkt wat de aangeroepen host is, en daar een bepaalde actie op onderneemt.

Oftewel, het is te doen, maar het vereist wel enig werk...

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Mask
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-02 21:57
hehe drats! geen tooltje voor dus :) Maar de tips klinken interessant! Zal er es naar kijken of er iets dergelijks van te maken is!

• mjax
  • Laatst online: 28-07 20:20
Ik vraag me af wat het nut hiervan is. Ook een onwetende surfer, of spider van een zoekengine kunnen op deze manier je VPN starten. Is dat wat je wilt?

• RedRose
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

RedRose

Icebear

_nethack schreef op 28 August 2003 @ 14:15:
Moet op zich wel mogelijk zijn.
Je moet dan ten eerste een webserver op je eigen pc gaan draaien. Laat door middel van je hosts file de gewenste hostnamen naar je eigen IP verwijzen (127.0.0.1)
Op die webserver moet je vervolgens of iets met name-based virtual hosting gaan doen, of iets van een PHP/ASP script bouwen wat kijkt wat de aangeroepen host is, en daar een bepaalde actie op onderneemt.

Oftewel, het is te doen, maar het vereist wel enig werk...
Je hoeft niet een eigen webserver te hebben op. Je kan het ook oplossen door middel van routing en een router of RRAS.

Je hebt als het goed is een IP-adres van dat subdomein. Als je dan in je routing of in je DNS of in je hosts-file instelt dat op het moment dat er verkeer naar dat ip-adres moet gaan, route het dan eerst door naar je router, of RRAS machine,en zorg er dan voor dat er een VPN moet wordt opgezet en het verkeer naar dat IP-adres daarover heen gaat.
mjax schreef op 29 August 2003 @ 08:06:
Ik vraag me af wat het nut hiervan is. Ook een onwetende surfer, of spider van een zoekengine kunnen op deze manier je VPN starten. Is dat wat je wilt?
Dit lijkt me niet. Waarom zou je een VPN willen starten als je wil gaan spideren? Daar zijn veel makkelijkere en efficiëntere manieren voor. :) Ik vermoed dat de TS iets wil gaan doen met mensen die thuiswerken ofzo. :)

Sundown Circus

• mjax
  • Laatst online: 28-07 20:20
RedRose schreef op 29 augustus 2003 @ 11:28:
Dit lijkt me niet. Waarom zou je een VPN willen starten als je wil gaan spideren? Daar zijn veel makkelijkere en efficiëntere manieren voor. :) Ik vermoed dat de TS iets wil gaan doen met mensen die thuiswerken ofzo. :)
Je snapt mijn opmerking niet. De TS wil op basis van een in te voeren URL iets starten op zijn computer. Als de TS dit kan, kan iedereen dit en dus ook een spider. Dat was het punt dat ik wilde maken.

En ja, met wat trucen zou je spiders er al uit kunnen filteren, maar de vraag blijft wat het nut is om de VPN's pas te starten als er een bepaalde URL wordt ingetoetst.

• Ooyevaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 06:58
Is het niet mogelijk om je VPN software na het kiezen en maken van een verbinding een applicatie op te starten ? Dan draai je het gewoon om.
Browser starten met een pagina vanuit de commandprompt is mogelijk dus dat zou dan ook in de vpn-software ingetypt kunnen worden lijkt mij.

Yamaha FZ1 :-)

• RedRose
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

RedRose

Icebear

mjax schreef op 30 August 2003 @ 06:26:
[...]

Je snapt mijn opmerking niet. De TS wil op basis van een in te voeren URL iets starten op zijn computer. Als de TS dit kan, kan iedereen dit en dus ook een spider. Dat was het punt dat ik wilde maken.
Ik snap je punt ;). Ik vermoed echter dat met 'URL' de TS een hostname bedoeld van een intranet-server van een of andere instelling en hij daar vanaf buiten in wil kunnen komen met de juiste credentials uiteraard. Want zonder die kan je immers sowieso geen VPN opbouwen. :) Maar alleen de TS kan daar uitsluitsel over geven. :)

Sundown Circus

Pagina: 1