Router verliest verbinding met ADSL-modem

Pagina: 1
Acties:

• BAUKstEr
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-05 11:32
Sinds drie dagen heb ik sores met mijn setup. Zoeken op het net leverde geen werkende oplossingen op. (Daarbij is de internetverbinding steeds ontoegankelijk en is het zoeken dus nog een beetje lastiger.)

Alcatel SpeedTouch Home (getweaked naar 510) ADSL-modem LAN-poort > WAN-poort D-link DI614+ wireless router

Het modem staat ingesteld op automatisch inbellen over PPP, DHCP-server staat aan. De router staat ingesteld op dynamisch ip adres.
De WAN-aanduiding op de router geeft soms ineens aan geen verbinding te hebben. Het modem geeft dan geen melding weer. Soms reboot het modem kort hierna spontaan.

In de DHCP-sectie van de webinterface van het modem krijg je bij het direct verbinden van een NIC aan het modem een leaseverstrekking te zien. Bij het verbinden van de DI614+ met het modem is dit echter niet het geval.

Hoe los ik het plotseling verliezen van verbinding router>modem op en hoe laat ik de spontane reboots stoppen.

• Renever
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01-2020

Renever

^-^-^-^-^

Welke firmware draai je op je DI614+ ?

ter aanvulling de laatste firmware vind je hier :

ftp://ftp.dlink.co.uk/pub/broadband/di-614+/

+ nog wat andere info

suc6..

[ Voor 65% gewijzigd door Renever op 28-08-2003 15:10 ]

Never underestimate the power of stupid people in large groups.

• BAUKstEr
-progressie:
Na het veranderen van het MAC-adres van de router naar een MAC van de netwerkkaart (wat niet werkte) en het vervolgens terugzetten van het originele adres in de router, werkt de leaseverstrekking naar behoren.
Het modem blijft echter willekeurig reboots uitvoeren. Hiervoor heb ik nog geen oplossing gevonden.

Ik gebruik in de DI614+ firmwareversie di614_220_nml.bin. (Mijn router is hardewareversie A2.) Het modem bevat een aangepaste versie van GV8BAA3.781.

• Renever
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01-2020

Renever

^-^-^-^-^

hmm een andere proberen zit er zeker niet in ? :)

Ik heb er 4 draaien bij klanten op ADSl modempjes en allemaal geen problemen.
Dus ik denk aan een hardware probleempje. Aangezien je al de laatste firmware draait.

Never underestimate the power of stupid people in large groups.

• BAUKstEr
Stomme is dat het modem al anderhalf jaar werkte en de router er al een maand of drie aan hangt zonder problemen. Kan het misschien zijn dat er onderhoud gepleegd is in de centrale waardoor het modem reboots uitvoert?

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

dan geeft t modem geen reboots dan valt de connectie even weg.
ik weet verder even niet wat jij onder reboots verstaat

Meneer 1000 has spoken......

• BAUKstEr
Mijn definities:

"connectie valt even weg" = line sync gaat knipperen
"reboots" = modem schakelt uit > modem geeft een oranje licht op PWR/Alarm > modem geeft rood licht op PWR/Alarm > modem geeft op geen enkele lijn een licht > LAN knippert > PWR/Alarm springt op groen > Line Sync knippert > zowel PWR/Alarm als Line Sync zijn groen en branden continu, waarmee internet weer toegankelijk is geworden...

-edit:
het duurt ongeveer 45 seconden voor er weer verbinding tot stand komt na zo'n "reboot"

[ Voor 18% gewijzigd door BAUKstEr op 28-08-2003 18:52 ]

Pagina: 1