Toon posts:

LAN-verbinding aan/uit/aan/uit/etc.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een nieuwe computer aangeschaft, met onboard (EagleTec) LAN, echter allereerst probeerde ik Linux te installeren, maar hij kreeg zijn eth0 niet werkend. Alle bekabeling en aansluitingen nagekeken, maar geen werkende verbinding. Vervolgens dan maar win XP installeren (dan zie je makkelijker wat er gebeurd) en na de installatie blijft de LAN-verbinding knipperen op Ingeschakeld en Netwerkkabel is niet aangesloten en dit knippert iedere seconde om en om. Zou de netwerkkaart nu al kapot zijn? Of klinkt iemand dit bekend in de oren?

Verwijderd

Wat heb je al geprobeerd om dit op te lossen? Andere kabels geprobeerd? Hoe zit het met de andere kant van de kabel waaraan de computer aangesloten is? Andere netwerkkaart geprobeerd? Zeker dat er de juiste drivers geïnstalleerd zijn?

Verwijderd

Topicstarter
De netwerkkaart is onboard, en een extra netwerkkaart doet het wel gewoon. De kabels etc. zijn allemaal getest, zelfs zonder kabel er in doet hij al raar.

Verwijderd

Weet je zeker dat de driver goed is geïnstalleerd? Als je systeem aangeeft dat alles goed is, lijkt het me verstandig contact op te nemen met de verkoper van het systeem of het mainboard.

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-08 23:12

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Properties Netwerkkaart > Configure card > Media type al gecheckt? Als het een recente bak is zal het wel GBit LAN zijn... probeer het eens op 10 of 100MBit, al dan niet half of full duplex.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Topicstarter
Het is een 10/100 kaartje, en ik heb alle modi al geprobeerd, maar zlefs zonder kabel doet hij raar, dus weet bijna zeker dat er iets aan de hand is. Heb contact gehad met de groothandel, maar dan begint het gezeik met RMA nummers etc. Maar maandag gaat hij dan eindelijk terug.
Pagina: 1