Toon posts:

MediaPlayer vanaf cd laden ...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem is het volgende.

Ik moet een demo cd maken waar eerst een menutje te zien is en vervolgens een talen overzicht en indien de user een taal selecteert moet het filmpje in die geselecteerde taal worden afgespeeld.

Tja het moet het dus doen op alle pc's / laptops omdat het een reclame cdrom moet worden en ik dus onafhangkelijk wil zijn van enig OS en dus ook van de afspeel software. Nu had ik dus het idee een mediaplayer te laden vanaf cd zodat de mp(e)g het altijd zal gaan doen.

Hebben jullie enig idee hoe ik dit kan realiseren, evt een oplossing qua software program dat mij hiertoe in staat stelt.

Dus kort:
- reclame cd maken
- welkomst menu
- talen menu
- iedere taal een mpeg
- mediaplayer laden vanaf cd

Alle ideeen/oplossingen en tips zijn natuurlijk van harte welkom

• RèLF
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07-2025
Probeer Flash MX, daarmee moet Žt lukken zonder MediaPlayer

Obviously you're not a golfer

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:33

Not Pingu

Dumbass ex machina

Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 14:01:
Tja het moet het dus doen op alle pc's / laptops omdat het een reclame cdrom moet worden en ik dus onafhangkelijk wil zijn van enig OS en dus ook van de afspeel software. Nu had ik dus het idee een mediaplayer te laden vanaf cd zodat de mp(e)g het altijd zal gaan doen.
dan ga je dit met een 'one size fits all' oplossing natuurlijk nooit redden. je kunt er wel een mediaplayer bijleveren maar als dat een Windows x86 player is ben je natuurlijk al gebonden aan dat platform.

Ik zou gewoon meerdere oplossingen gebruiken (mits het op de cd past). MPG. filmpjes worden op de meeste OS'en wel ondersteund, het lijkt me dat je sowieso alleen maar hoeft te denken aan Windows, Mac OS en misschien Linux. Andere desktop OS'en zijn er reeel gezien niet.

Gewoon per OS een aparte mediaplayer (mits nodig, anders kun je ook gewoon per OS een andere autorun functie maken maar ik weet niet hoe dit voor Mac OS/Linux gaat).

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Verwijderd

Topicstarter
RèLF schreef op 28 August 2003 @ 14:03:
Probeer Flash MX, daarmee moet Žt lukken zonder MediaPlayer
ja wel minder dat niet alle laptops / desktops Flash niet geinstalleerd hebben en dat zij vaak qua privileges Flash niet mogen installeren.

DVD omzetten trouwens naar mpg, kan ik dit het beste doen met TMPEG encoder?

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-09 20:43
ik heb thuis ook zo'n soort cdtje
met menutjes en die gebruikt gewoon html full screen en de filmpjes worden net zo geladen als in een gewone webpagina dus je standaard mediaplayer word dan geladen en je kunt voor de filmpjes het beste mpg 1 gewoon gebruiken want die codec heeft iedereen

And this !! Is to go even further beyond!!!