Boot direct naar de bios

Pagina: 1
Acties:

• Euc-
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-03-2013
Ik heb een asus a7v8x, amd xp 2000+, 1024 mb DDR van Twinmos en een radeon 9100. Ik zet gisteravond mijn pc aan, en later op de avond bedenk ik me dat ik toch nog ff wat moet gaan doen, dus ik naar boven, pc aan en toen begonnen de problemen. Hij boot direct naar de BIOS, en geeft in het rood een foutmelding aan; The last time you've booted you're system hung due to improper CPU speed settings en nog een heel verhaal erachteraan. Dus ik zet mn CPU settings op manual (het was eerst een 2000+ @ 2400+), save en exit, maar dan doet hij helemaal niks meer! De pc zoemt wel lekker verder maar hij geeft gewoon geen beeld meer! Als ik hem reboot doet hij ook niets, ik moet hem eerst uitzetten, en dan weer aan, gaat ie weer naar de bios en precies hetzelfde probleem. Heb ook alle settings op default gezet (was ergens zo een optie), nog niets.
Wat ik allemaal geprobeerd heb:
Mobo in andere pc > deed het
proc in andere pc > deed het
memcheck in andere pc met het geheugen uit mijn eigen pc > deed het
videokaart gecontroleerd > deed het ook

Wat te doen?

edit:

Ook nog een 250 watt voeding :)

[ Voor 5% gewijzigd door Euc- op 28-08-2003 14:17 ]

Heuj!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-08 17:10

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Probeer hem eens op te starten met de HOME toets ingedrukt. Dan start hij op met standaard CPU settings, en misschien komt ie er dan door.

Verwijderd

Booten met andere video kaart?
(probleem ook ooit gehad, en dit was 'een' oplossing.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mobo in andere pc > deed het
proc in andere pc > deed het
memcheck in andere pc met het geheugen uit mijn eigen pc > deed het
videokaart gecontroleerd > deed het ook
Heb je dat ook omgekeerd gedaan :? Bijv CPU uit een andere PC op jouw PC testen B)
En welke voeding heb je? Jouw topicstart is niet helemaal compleet .. Of je in het vervolg eerst even netjes de forumpolicy wel doornemen eer je een topic opent: Dit graag lezen eer je post :) (check 1e posting).

[ Voor 28% gewijzigd door BalusC op 28-08-2003 14:06 ]

• Euc-
@superduper: werkt niet
@dufi: ga ik zo ff proberen
@balusc: andere pc is een 2800+, die gaat nét niet meer op een a7v8x

Heuj!

• Euc-
sorry, zit iig een 250 watt voeding in dacht ik

Heuj!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik ben bang dat het toch de voeding is .. Zeker als het al een oudje is .. Zie ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter die je via de FAQ/policy kunt vinden voor meer tips/suggesties hieromtrent :)

Verder presenteer ik je het edit-knopje: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif Of je dit in de toekomst wil gebruiken in plaats van om monologen te posten. Dat leest dan zo wel prettiger ;)

• Euc-
Maar hoe kan het dan dat hij het van het ene moment op het andere gewoon niet doet?
Daarbij, geeft hij dan de foutmelding: Improper CPU speed settings? (terwijl alles toch echt op standaard staat)

Heuj!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Maar hoe kan het dan dat hij het van het ene moment op het andere gewoon niet doet?
Daar kan ik geen antwoord op geven. PC's bestaan uit duizenden electronische componenten die uitgebalanceerd met elkaar samenwerken. Er kan zoveel misgaan.
Daarbij, geeft hij dan de foutmelding: Improper CPU speed settings? (terwijl alles toch echt op standaard staat)
Dat is gewoon een van de symptomen ervan :)

• Euc-
ff een schopje :o

Wat ik dus gedaan heb is mijn voeding vervangen, alleen hier bleef hij hetzelfde probleem houden, oude voeding er dus weer ingedaan, andere proc erop (2400+), nog steeds hetzelfde probleem. Toen het geheugen eruit gehaald en er ander geheugen ingedaan en toen startte hij door. Maar hij komt niet verder dan windows en daar loopt hij vast. Nu heb ik op een andere pc memcheck uitgevoerd op beide modules (512 mb DDR pc2700) en hij gaf geen enkele (!) error!!??
Waar ligt het nu aan? ligt het nu zeker aan het moederbord? of zijn er nog andere dingen die kapot kunnen zijn?

Heuj!

Pagina: 1