[3d] Stencil shadows, niet mogelijk op Geforce2?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-12-2025
Hoi mensen,
ik heb een applicatie gemaakt met Quest3D waarin gebruik word gemaakt van Stencil shadows.
Ik heb dit gemaakt op een Geforce4 MX420, dus leek het me wel dat veel kaarten de eye-candy aan konden. Maar nu draai ik het op een Geforce2 MX400 en m'n schaduwen worden niet gerenderd.

Wat ik vermoed is dat Stencil shadows een typische DirectX8 feature is, en dat een Geforce 2 geen DirectX8 kaart is. Maar ik weet dat soort dingen niet precies.
Anders heb ik in Quest3D een snelle (voorgecalculeerde) versie van stencil shadows gebruikt, ipv van software stencil shadows. Nou ja, als je weet wat ik bedoel misschien kan je me dan vertellen dat dit er ook mee heeft te maken.

Bedankt!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 23:05
Wat ik denk is dat dit niet in Webdesign & Graphics thuishoort. :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Move W&G -> P&W

daar weten ze heel wat meer van de DirectX API :P

[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 28-08-2003 13:58 ]

• HuggyB
Ik poste hem origineel op G&W, toe werd ie gemoved naar P&W, toen dacht ik dat ik op hem op het verkeerde forum had geplaatst en movede ik hem terug naar G&W. :)

Maar goed... waarom doet een Geforce4MX wel en een Geforce2MX geen Stencil shadows?
Maakte het uit als ik software stencil shadows gebruikte (ipv snelle stencil shadows die waarschijnlijk "in hardware" zijn)?

[ Voor 102% gewijzigd door HuggyB op 28-08-2003 14:42 . Reden: Snapte er nix meer van ]

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

waarom doet een Geforce4MX wel en een Geforce2MX geen Stencil shadows?
Omdat een GF4MX een compleet andere veel nieuwere core is? Verder bevat de DirectX API diverse functies waarmee je de Device Capacities op kunt vragen, en kun je daarnaast gewoon via www.nvidia.com dit soort dingen checken. Last but not least zijn we hier niet de Quest3D support site, die bevindt zich op http://www.quest3d.com.

Je zoekt deze functie, is identiek voor IDirect3DDevice8.

[ Voor 21% gewijzigd door curry684 op 28-08-2003 15:08 ]

Professionele website nodig?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:06

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

stencil shadows kunnen al sinds ondersteuning van de stencilbuffer. Volgens mij was dat er al op de nVidia TNT1

En de gefoce4 MX is ook geen DirectX8 kaart (als je het zo wilt noemen) :)

toch weer open, curry684 heeft er namelijk geen verstand van :P

[ Voor 17% gewijzigd door curry684 op 28-08-2003 15:12 . Reden: u = prutz0r :D ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• HuggyB
Ok, dus daar kan het allemaal niet aan liggen.

Zou in principe allemaal moeten werken. Nou ja, vreemd.
Misschien inderdaad een Quest3D iets.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Maar is dit dus eigenlijk meer een hardware vraag, of ga je ook nog een interessant 3d vraagstuk voorleggen?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• HuggyB
Interssant 3D vraagstukken post ik wel in Casemodding & Elektronica.

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Denk dat die QUest3D de caps niet goed uitleest of gewoon op de renderingscontext geen stencilbuffer aanmaakt.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Dan refereer ik even terug naar [rml]curry684 in "[ 3d] Stencil shadows, niet mogelijk op G"[/rml] en gaat ie alsnog dicht :z

en .oisyn is een prutz0r :D

Professionele website nodig?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

HuggyB schreef op 28 August 2003 @ 16:01:
Bijdehandje
Ik zal je nog eens een kans geven om je topic uit te laden bloeien tot iets interessants, ipv m meteen op slot te flikkeren. Maar goed, ik weet wat ik voortaan moet doen

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.