Toon posts:

NTFS permissies probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een denk ik nogal heel erg groot probleem door een echt heel STOMME fout.

Op een PC waar Windows 2000 Pro op was geïnstalleerd, warden de gebruikersmappen van de users met permissies beveiligd, op een andere NTFS partitie.
Het idee was om Windows XP op deze computer te zetten door de Windows 2000 Pro installatie 'eraf te formatteren'. Vervolgens heb ik Windows XP geïnstalleerd, geen problemen verder behalve het ergste wat me had kunnen gebeuren: De NTFS permissies van de usermappen had ik nog niet in Windows 2000 verwijderd. Ik heb nu dus vanaf Windows XP geen toegang tot deze gebruikersmappen maar aangezien er onwijs veel belangrijke bestanden opstaan (ja, ik ben altijd te laat met het maken van backups) wil ik deze wel weer terug.

Nu had ik een paar oplossingen bedacht, maar ik weet niet hoe zinloos die zijn.

- Installeren van Windows 2000 Pro zoals die er origineel opstond, met dezelfde users en instellingen. Is het dan mogelijk om net te doen alsof er niets gebeurd is en kan ik dan weer in deze mappen?
- Via DOS (of is dit echt een waardeloos idee?)
- Heeft Microsoft hier een oplossing voor?

Als er iemand een idee heeft: alle hulp is welkom!

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2003 14:15 . Reden: $ teken is eigenlijk wel zinloos, sorry! ]

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:53

samo

yo/wassup

login in safe mode als administrator... dat zou een hoop kunnen schelen

edit: in XP ja, aangezien zoals je zelf aangeeft het in 2k niet meer werkt.. .:-)

En in mapopties van windows kan je (ik geloof dat het heet:) simpele bestandsdeling uitzetten, dan heb je een hoop meer mogelijkheden

[ Voor 61% gewijzigd door samo op 28-08-2003 13:43 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je in Windows XP aanmelden als Admin in safe mode? Ik heb nl die Windows 2000 Pro installatie er niet meer op staan!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 13:38:
- Installeren van Windows 2000 Pro zoals die er origineel opstond, met dezelfde users en instellingen. Is het dan mogelijk om net te doen alsof er niets gebeurd is en kan ik dan weer in deze mappen?
Nee. Users worden geidentificeerd dmv unieke ID's, en die originele ID krijg je nooit terug.
- Via DOS (of is dit echt een waardeloos idee?)
Ja, waardeloos inderdaad. NTFS lezen onder DOS is lastig.
- Heeft Micro$oft hier een oplossing voor?
Micro$oft niet nee. Microsoft wel. Het heet take ownership, en staat gedocumenteerd onder je F1 toets.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:58

momania

iPhone 30! Bam!

Windows Operated Systems - Policy lezen :?

Ik krijg de melding 'access denied' bij het openen van een map?

En de Windows Operated Systems - Policy

Het bedrijf waar Steve Ballmer CEO is heet Microsoft en kort je af met MS. Termen als M$ en Mickeysoft zijn enkel kinderachtige verbasteringen en voegen niets toe. Dus ajb niet doen. Ditzelfde geldt ook voor Linsux etc. Een gefundeerde discussie over pro en cons mag natuurlijk, maar dit is enkel flamen.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Eerste oplossing gaat niet werken, maar geen zorg, moet allemaal veel simpeler zijn. Rechtermuisklik, properties, security, advanced, tabje owner.

Moet em zijn.

Verwijderd

en dan "take ownership" (werkt alleen als je admin bent)

Verwijderd

Topicstarter
Als het serieus zo makkelijk gaat blijven dan sla ik mijzelf echt enorm voor mijn kop... ik weet dit soort dingen eigenlijk ook wel :Z
Nou, op naar de triomf dan maar!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:58

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 13:52:
Als het serieus zo makkelijk gaat blijven dan sla ik mijzelf echt enorm voor mijn kop...
Nee, dat ga ik dan straks doen, dus: "be prepared" >:)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

momania schreef op 28 augustus 2003 @ 13:55:
[...]

Nee, dat ga ik dan straks doen, dus: "be prepared" >:)
En toen werkte het niet en mag hij jou dan meppen momania? of mag ik dat doen.
Pagina: 1