[Debitel] Een verstandige keuze?

Pagina: 1
Acties:
  • 229 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PLozekoot
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-01 20:10
Ik ben dus van plan dit weekend ook maar eens een telefoon te kopen. Ik zat te denken aan een abbonnement aangezien ik op kamers ga wonen en je dan toch die telefoon moet gebruiken om alle kleine telefoontjes te plegen. Nu heb ik een beetje rondgekeken en kwam ik op Debitel-Vodafone, of Debitel-KPN. Nu zag ik dat de telefoons bij deze abbonnementen stukken goedkoper waren en las ik dat debitel bij deze abbonnementen gebruikt maakt van de netwerken van vodafone en kpn. Nu klonk het allemaal wel aantrekkelijk; goedkope tarieven, leuke gratis telefoons, maar nu vroeg ik me af hoe dit werkt?
Is het netwerk van bijvoorbeeld Debitel/Vodafone gelijk aan dat van Vodafone qua dekking en hoe betrouwbaar is het bedrijf Debitel. Ik had de naam welleens horen vallen, maar verder weet ik er niet zo veel van.. Is dit een bedrijf dat een beetje goedloopt, want ik meen te weten dat debitel in het verleden welleens problemen heeft gehad haar financiele verplichtingen te voldoen. :?

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

De dekking blijft hetzelfde ja je gebruikt gewoon het netwerk van je provider. Maar keb zelf geen ervaringen met betrouwbaarheid enz. bij Debitel

Mijn boefje is liev!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zelf zit ik ook via Debitel, en tot nu toe ben ik erg tevreden over de gang van zaken, ook is de klantenservice snel en vriendelijk.
Het mag nu misschien als spam klinken maar ik ben echt heel tevreden over Debitel, nog geen nare problemen met hun gehad dus weet niet of ze moeilijk doen als er daadwerkelijk iets aan de hand is.
Zelf heb ik een Debitel abo via het destijds o2 netwerk (zal nu wel op telfort netwerk zitten) en het bereik is altijd erg goed, in tunnels betonnen gebouwen overal wel eigenlijk. Behalve in de lift op m'n werk :P

39

Verwijderd

Wat je wel in gedachten moet houden is dat je een opzegtermijn van 3 maanden hebt bij Debitel.

In mijn geval had ik een abbo waar je geen belminuten bij kreeg. Viel totaal toch best duur uit. Over de kwaliteit ben ik zeer te spreken. Het is gewoon het Vodafone netwerk.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 16:08

Korakal

Up up up!

Hmmmm zolang je niet met de klantenservice te maken hoeft te hebben is er niks aan't handje. Maar moet je dat wel dan begint de ellende (ja sorry... ik vond het echt ellende). Iedereen zegt wat anders bij de helpdesk en de service is nou niet echt van harte. Dit was een half jaar geleden overigens, ik vraag me af of het nu verbeterd zou zijn. Voor mij iig geen debitel meer.
Overigens maakt het voor de dekking niks uit of je nou rechtstreeks bij een bepaalde operator een abonnement neemt of het via debitel doet, het netwerk blijft exact hetzelfde.

• PLozekoot
Mm op hieruit kan ik dus opmaken dat het niet eens zo gek is.. Debitel-vodafone.. Mooi prijsje voor een telefoon, goed netwerk, alleen na de belbundel wortet wat duurder.. Dat heb ik gezien.. Ik las verder ook dat de service wat minder was? En weet iemand echt iets over het bedrijf Debitel zelf :)? Hoe stabiel etc het is.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

PLozekoot schreef op 28 augustus 2003 @ 13:40:
Mm op hieruit kan ik dus opmaken dat het niet eens zo gek is.. Debitel-vodafone.. Mooi prijsje voor een telefoon, goed netwerk, alleen na de belbundel wortet wat duurder.. Dat heb ik gezien.. Ik las verder ook dat de service wat minder was? En weet iemand echt iets over het bedrijf Debitel zelf :)? Hoe stabiel etc het is.
Het bedrijf leeft al zolang ik weet dus stabiel lijkt het me wel ja

Mijn boefje is liev!

• PLozekoot
Dan weet ik denk ik wel genoeg... Nog tips voor een telefoon bij een Debitel/Vodafone 90 abbo ? Het liefst wel gratis.

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Niet echt.... :/

Hun aanbiedingen zijn leuk, maar de service staat op een heel laag pitje. Vaak is het zelfs goedkoper om direct te bellen, dus zonder Debitel als 'tussenpersoon'.

• X-Mogwai
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-07-2025
Ik kom er nooit weer. Zolang je geen problemen hebt is het wel aardig, maar mocht je telefoon ofzo kapot zijn, dan begint de ellende.. Dan heb ik het nog neit eens over die onduidelijk telefoonrekeningen. Nee, voor mij nooit weer.
Gewoon rechtstreeks naar de KPN (Primafoon), die zijn qua service altijd nog het best.

• Dionysus
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb nu een jaar Debitel en tot op heden heb ik nog geen problemen gehad. Misschien moet ik erbij vermelden dat ik ook nog niet de helpdesk heb gebeld.
Een kennis van me heeft er wel gesodemieter mee gehad. Doordat er op een gegeven moment te weinig geld op zijn rekening stond om de automatische incasso uit te voeren werd hij zonder enige vorm van overleg of waarschuwing afgesloten. Het daarna weer aansluiten bleek een heel gedoe en de kosten waren erg hoog. Uiteindelijk is alles opgelost maar het heeft heel wat voeten in de aarde gehad.

Waar je wel rekening mee moet houden is dat, bij een abbonement met belminuten, kun je de minuten die je niet belt niet meenemen naar een volgende maand.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 13:29:
Wat je wel in gedachten moet houden is dat je een opzegtermijn van 3 maanden hebt bij Debitel.

In mijn geval had ik een abbo waar je geen belminuten bij kreeg. Viel totaal toch best duur uit. Over de kwaliteit ben ik zeer te spreken. Het is gewoon het Vodafone netwerk.
Als je nog voor 1 maand van het einde van je contract zit heb je nog maar 1 maand opzegtermijn en zit je binnen een maand van het einde van je contract zit dan heb je 3 maanden opzegtermijn, en na je belbundel is debitel pittig duur. Ik vindt het een beetje te vergelijken met het werken bij een bedrijf via een uitzendbureau.

Verwijderd

Als je weleens in het buitenland belt, moet je absoluut geen Debitel nemen. De tarieven voor bellen in het buitenland zijn bij Debitel verschrikkelijk hoog. Voor in totaal 10 minuten bellen in Spanje en Portugal, werd ongeveer € 50 gerekend. Vijf euro per minuut!!! Ik kom redelijk vaak in het buitenland en als ik dit van tevoren had geweten, zou ik zeker niet bij Debitel een abonnement genomen hebben.

En zoals in dit draadje eerder gezegd is, de klantenservice is nou niet bepaald geweldig.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2003 14:56 . Reden: typo ]

• shakedown
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-04 20:56
mm ik zit nu 4 jaar bij debitel en ik heb nog nooit problemen gehad. mijn T28 was kapot (tot 3 keer toe) ik ben terug gegaan en uitgelegd wat er was gebeurd. (1 keer zonder duidelijk oorzaak kapot, 1 keer laten stuiteren van de trap en 1 keer met mijn bureau stoel eroverheen gereden... (jah stom ik wet het)) heb alle keren eerlijk verteld wat er was gebeurd en heb elke keer reparatie onder garantie gekregen... erg netjes van hun. ook over de dekking en klanten servoce ben ik tevreden. mijn vader zit er ook nu zoalng bij en die heeft ook nooit problemen gehad. nee niets dan goed over debital...

@racetows: dan moet je toch echt eerst bij jezelf gaan kijken en eerst ff op internet rondzoeken met welke andere provideres je netwerk een roaming overeenkomst heeft en welke het goedkoopsts is... ik heb tijdens mijn vakantie ruim 2 uur gebeld ( wegens ziekte in de familie) en was iets van 85 euro kwijt inclusief abbo (die twee uur aleen ind e vakantie daar kwam nog mijn normale gebruik in nederland bij...) meer het scheelt enrom als je ff de meoite neemt en de juiste provider selecteerd in het land van bestemming. owjha ik zat in portugal...

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:37
Ik zit nu ruim 1.5 jaar bij Debitel :)

Ik maak gebruik van het KPN netwerk, en ik ben er zeer tevreden over.
Ik heb nog nooit temaken gehad met de Service / Help desk van Debitel, dus daar kan ik geen mening over geven.

Ik ben echt overal berijkbaar zowel binnen als buitenland.

Ik ben van KPN Prepay overgegaan naar me Debitel abbo met nummer behoud, dit ging allemaal uitstekend.

De rekening die je krijgt vind ik ook goed (krijg ze liever niet :P maar toch...), er staat een specificatie op van waar je naar gebeld hebt en wat allemaal in je bundel zit en wat je nog moet betalen.

Ik blijf bij Debitel :Y)

Verwijderd

shakedown schreef op 28 August 2003 @ 15:26:

@racetows: dan moet je toch echt eerst bij jezelf gaan kijken en eerst ff op internet rondzoeken met welke andere provideres je netwerk een roaming overeenkomst heeft en welke het goedkoopsts is... ik heb tijdens mijn vakantie ruim 2 uur gebeld ( wegens ziekte in de familie) en was iets van 85 euro kwijt inclusief abbo (die twee uur aleen ind e vakantie daar kwam nog mijn normale gebruik in nederland bij...) meer het scheelt enrom als je ff de meoite neemt en de juiste provider selecteerd in het land van bestemming. owjha ik zat in portugal...
Het heeft weinig zin om te bekijken met welk netwerk een roaming overeenkomst is, aangezien Debitel haar eigen tarieven hanteert. Debitel heeft geen buitenlandtarieven online staan, wil je deze tarieven weten, moet je ze bellen.

Ze vertelden mij dat het tarief gelijk is bij alle providers en in alle landen. Ze wisten mij ook te vertellen dat het slechts € 1,58 kost per minuut. Dus waar die hoge rekening van mij nou vandaan komt...

• PLozekoot
Dus over het algemeen zijn we hier wel over debitel te spreken, ondanks het buitenland gebeuren en de slechte chello-achtige service?

• shakedown
Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 15:45:
[...]

Het heeft weinig zin om te bekijken met welk netwerk een roaming overeenkomst is, aangezien Debitel haar eigen tarieven hanteert. Debitel heeft geen buitenlandtarieven online staan, wil je deze tarieven weten, moet je ze bellen.

Ze vertelden mij dat het tarief gelijk is bij alle providers en in alle landen. Ze wisten mij ook te vertellen dat het slechts € 1,58 kost per minuut. Dus waar die hoge rekening van mij nou vandaan komt...
da's onzin want ik heb wel degelijk verschil tussen de verschillende netwerken!! vorig jaar was ik veeel meer kwijt. en heb heel wat minder gebeld... en vlak voor de zomer werd ik er ook op geattendeered...

Verwijderd

shakedown schreef op 28 August 2003 @ 17:58:
[...]

da's onzin want ik heb wel degelijk verschil tussen de verschillende netwerken!! vorig jaar was ik veeel meer kwijt. en heb heel wat minder gebeld... en vlak voor de zomer werd ik er ook op geattendeered...
Dat is geen onzin, tenzij de klantenservice onzin aan haar klanten vertelt. Ik heb die figuren vanmiddag nog gebeld over de tarieven en toen hebben ze mij verteld dat bellen altijd € 1,58 per minuut is. Ongeacht het land, ongeacht het netwerk, ongeacht het tijdstip.

Het zou natuurlijk kunnen dat de tarieven en roaming regels per abonnement verschillen. Ik heb Debitel 90 @ Vodafone.

Het is gewoon een feit dat de buitenlandtarieven van Debitel ondoorzichtig zijn. Je krijgt ze absoluut niet zwart op wit, wat je ook probeert. En dat is imho een belangrijk punt om rekening mee te houden voor mensen die overwegen een Debitel abonnement te nemen.

• shakedown
ah ik heb debital @ kpn... misschien zit daar het verschil...

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

Ik heb debitel op kpn gehad, toen anderhalf jaar kpn mobile, nu weer debitel. De klantenservice van zowel kpn mobile als debitel zijn wel goed, snel iemand aan de lijn (debitel direct, kpn zo'n zeikmenu), maar die van kpn is wel vlotter met oplossen van problemen.

Debitel heeft er een handje van rekeningen voor bellen in het buitenland ineens te sturen. Heb je dus bijvoorbeeld elke maand 30 euro kosten, en dan ineens 250 euro omdat alle ontvangen en gekozengesprekken in het buitenland op 1 rekening staan. Dit grapje heb ik 2 keer gehad, en zonder gesprecificeerde rekening weet je dus niet wat er aan de hand is. Eerst dacht ik dater iemand met mijn telefoon 06 nummers had gebeld of iets dergelijks, maar pas na veel bellen bleek dit. Beetje wazig van ze.

Verder heb ik wel goede ervaringen, anders had ik nu ook niet opnieuw voor ze gekozen. Binnen de bundel zijn ze goedkoop, erbuiten vrij duur.

• Haso2000
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
Ik heb zelf ook Vodafone90@Debitel. Na het verhuizen moest ik mijn nieuwe adresgegevens laten weten, en dat is allemaal zonder problemen in orde gegaan. Verder word je bij helpdesk vrij snel geholpen (ik weet niet wie nog meer langer bij Debitel zit, maar vroeger was dat echt drama).

Ook ik heb een beetje een vage factuur gehad van de periode dat ik in het buitenland zat:
- bellen vanuit het buitenland -> 14 gesprekken -> 12 seconden (????) -> 5, 61 euro (????)

Omdat het bedrag niet hoog was heb ik er maar niks van gemeld. Gebeld worden in het buitenland klopte overigens wel.
- gebeld worden in het buitenland -> 7 gesprekken -> 9min21sec -> 9,72 euro
Voor de rest heb ik geen vage facturen gehad.

Wat ik ook een nadeel vind is dat Vodafone@Debitel (nog) geen smsbundel en GPRS heeft, maar dit blijkt binnekort te komen.

Qua bereik enzo is het, zoals eerder gezegd, prima...

• PLozekoot
Mm ik ga morgen denk ik dus maar een abbonnementje afsluiten.. Nog ff een paar vragen:

* Kan je de belminuten bij Debitel-KPN of Debitel-Vodafone ook als smsjes zien.
* Kan je het aantal belminuten dat je aan het eind van de maand overhoud meenemen naar de volgende maand :)?

Verwijderd

PLozekoot schreef op 29 August 2003 @ 21:31:
Mm ik ga morgen denk ik dus maar een abbonnementje afsluiten.. Nog ff een paar vragen:

* Kan je het aantal belminuten dat je aan het eind van de maand overhoud meenemen naar de volgende maand :)?
1e vraag: nee, SMS-jes vallen helaas buiten de belbundel.
2e vraag: volgens mij niet, maar dat weet ik niet 100% zeker

• PLozekoot
Ik heb dus gister een abbonnementje Debitel-Vodafone 90 afgesloten.. Weet iemand misschien wanneer deze minuten ingaan en hoe ik met mijn telefoon kan bekijken hoeveel minuten ik nog over heb?

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05 18:34

Ginz

Trek Superfly 5 powered

PLozekoot schreef op 29 August 2003 @ 21:31:

Nee, en daarbij zijn ze de enige die dit hanteren.
Bij de rest mag je het allemaal 1 of meerdere maanden meenemen

SMS?

€ 0.23 - € 0.25 p/b

Duurder dan bij welke provider dan ook, en als je een Vodafone of KPN bundel neem, dan kan je er geen SMS-bundel bij nemen :? :?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-05 09:00
Ik zit zelf ook bij debitel, met een 210 @ KPN.
Toen ik ongeveer 6 maanden geleden mijn nieuwe abonnement incl. nokia
6100 afsloot kon ik hierbij een verzekering nemen met gratis Duo Sim.
Die laatste 2 opties waren niet goed doorgekomen bij de afhandeling van het abonnement, kortom even langs de dealer. Toen het allemaal in orde was factureerde ze toch de € 22 euro voor de duo-sim, dit is nu 6 maanden geleden en nog steeds geen € 22 (na brieven en bellen met de helpdesk).
Waar ze bij debitel wel goed in zijn is snel geld van je rekening afboeken, dit is meestal gelijk de factuur datum :)

ps. de mensen bij de helpdesk praten altijd tegen je alsof ze onder
invloed van sfeerverhogende middelen zijn. :+

[ Voor 13% gewijzigd door Smirnoff op 31-08-2003 18:51 ]

Pagina: 1