[SG] Nieuw topic @Dido

Pagina: 1
Acties:

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-09 17:12

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

Topicstarter
Aangezien er in dit topic een verhitte discusie aangaande de politiek-corectheid van mij redelijk offtopic werd snap ik zeker het slotje..
dus dat is het probleem niet.

Aangezien ik nog net een post ter verdediging aan het typen was toen er een slotje opkwam zit ik nu natuurlijk in mijn maag met de gedachte dat mensen hier een verkeerd beeld van mij hebben/krijgen.

MIjn vraag nu is
1 kan ik hierover een topic openen, met een verwijzing naar de laatste paar posts uit:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/646999

2 zo ja, waar kan ik die het beste openen ?

Beste film ooit

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ja ik had ook al een uitleg geschreven op dat moment.

Lijkt me dat je best een zelfstandig topic kunt maken hierover in SG, en dan gewoon die berichten even quoten....

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Verwijderd

Als je puur je eigen post t.o.v. een paar mensen wilt verdedigen kun je beter die mensen mailen. Als je een discussie over het gebruik van het woord neger in zijn algemeenheid wilt starten (met referentie naar de laatste paar posts daar), kan dat wel in een nieuw topic in SG wmb :)

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:21

Dido

heforshe

Als je het iets breder opzet dan alleen het woord neger (ik denk dan aan meer woorden met een bepaalde negatieve of positieve lading, de oorzaken daarvan en in hoeverre je daar rekening mee kunt, wilt of moet houden), dan lijkt het me een heel interessant topic dat zeker in SG kan.
Maar zorg wel voor een mooie topicstart, he ;)

offtopic:
is opeens iedereen wakker :?

[ Voor 6% gewijzigd door Dido op 28-08-2003 12:42 ]

Wat betekent mijn avatar?

• soepkip

soepkip

Topicstarter
MM zo'n algemeen topic is wel een goed idee, zeker over "politiek-correctheid" in het algemeen,
maar wil ik het goed doen dan moet ik natuurlijk niet meteen met de verdediging beginnen :)

Als jullie een goed idee hebben over de juiste titel....
* soepkip gooit balletje op..voor een open doel

Beste film ooit

• Dido

Dido

heforshe

Politiek correct: gelul of noodzaak?

• soepkip

soepkip

Topicstarter
MM dacht zelf aan:
Politiek correctheid,averechts effect

Beste film ooit

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:58

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

* Freee!! dacht meer aan de vreemde uitwassen van PC ("an Afro-American African" van Dubya).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• RM-rf
  • Registratie: September 2000

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ik denk overigens ook dat die afloop en offtopic gaan van die discussie enkel vanuit één zijde (de jouwe) onder 'politiek correct uitlaten' gezien wordt.
Ik vermoed dat de reactie van dion_b daarvoor niet zozeer verwees naar algemene termen (of de term 'neger' een toegelaten term zou zijn), maar je poogde erop te wijzen dat je uitspraak tegen een bepaalde persoon ook persoonlijk opgevat kan worden.

Iets wat voor jou dan gewoon een 'losse' post is, zonder kwade bedoelingen, kan door een ander persoon wel persoonlijk opgevat worden.

Die discussie over het door jou gewenste onderwerp kan je natuurlijk gewoon houden, maar wil je het verbinden aan dat door jou genoemde topic, denk ik dat het zin heeft juist dat topic-einde, vanuit het perspectief van een ander, daar los van te zien.

[ Voor 8% gewijzigd door RM-rf op 28-08-2003 12:56 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• soepkip

soepkip

Topicstarter
@RM-rf
Dan moet je altijd op je tenen lopen,
zoals ik al aangaf naar mijn mening was dit niet een kwestie van afgezeken worden, maar van zelf in de zeik gaan staan. natuurlijk moet ik mijn mening aanpassen als de termen die ik gebruik als ALGEMEEN kwetsent worden ervaren, vanuit het oogpunt van het topic leek mij dit niet zo. Als degene zich persoonlijk beledigd voelt, en ik ervan kan uitgaan dat mijn opmerking niet ALGEMEEN als kwetsend wordt gezien, dan mag er van de gekwetste partij uit ook naar mijn standpunt worden gekeken.

Mijn idee met het nieuwe topic zou ook deels zijn om te kijken wat de heersende opinie van dit soort zaken zijn, waardoor ik ook kan zien of ik in het vervolg beter moet uitkijken met mijn pogingen om humor onder de knie te krijgen, of dat de beledigde persoon in kwestie gewoon lange tenen heeft
(alsnog kan dan een excuses van mij uit gepast zijn, maar het verschil is dan dat dit een persoonlijk gerichte excuses is)

Ook kan er dan een uitwisseling van meningen ontstaan die partijen die tegenover elkaar staan in dit soort zaken mischien beter elkaars standpunt in kunnen zien.

Een ding staat voor mij vast, en dat is dat er te weinig "normaal" over wordt gesproken omdat iedereen te bang is om mensen te beledigen, of om verkeerd over te komen

edit:
en weer gaan we offtopic

[ Voor 15% gewijzigd door soepkip op 28-08-2003 13:09 ]

Beste film ooit

• Dido

Dido

heforshe

soepkip schreef op 28 August 2003 @ 13:06:
edit:
en weer gaan we offtopic
Open die topic dan! :P

• Freee!!

Freee!!

Dido schreef op 28 August 2003 @ 13:09:
[...]
En post hier een link erheen zodat we niet hoeven te zoeken :P

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• soepkip

soepkip

Topicstarter
Dido schreef op 28 augustus 2003 @ 13:09:
[...]

Zet deze dan alsjeblieft op slot, voordat er weer iemand reageerd, en ik me weer genootzaakt voel te verdedigen ;)

[ Voor 38% gewijzigd door soepkip op 28-08-2003 13:13 ]

Beste film ooit

• Freee!!

Freee!!

soepkip schreef op 28 August 2003 @ 13:12:
Zet deze dan alsjeblieft op slot, voordat er weer iemand reageerd, en ik me weer genootzaakt voel te verdedigen ;)
Beschouw jezelf aangevallen (op je Nederlands) :P

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
soepkip schreef op 28 augustus 2003 @ 13:12:
en ik me weer genootzaakt voel te verdedigen ;)
Heb je wel veel last van he :P

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• soepkip

soepkip

Topicstarter
Ik zal hem binnekort openen..maar ik ben even aan het nadenken over de juiste vorm..dat kan (gezien dat ik ook moet werken...jaa halve nederlanders doen dat ook ;) ) nog even duren

Beste film ooit

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
soepkip schreef op 28 August 2003 @ 13:12:
Ik kan ook gewoon vriendelijk verzoeken aan iedereen niet meer inhoudelijk in te gaan op de punten van de SG draad (en die slowchat/onzin in deze draad hoeft ook niet ;) )

Bij deze dus :)

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

persoonlijk vind ik het niet offtopic, de gegevens bevinden zich allen in je beginpost en het werd door jou wel degelijk als reden opgegeven, ik neem enkel de vrijheid aan te geven dat je bepaalde zaken lijkt te stellen als feit, waar dit voornamelijk jouw aannames zijn en jouw mening;
ik heb het idee dat het voor jou ook een methode is om uit die discussie 'je gelijk te halen', terwijl je eigenlijk het onderwerp weghaalt van het feit waarop je aangesproken werd.

natuurlijk is het niet zo dat de ergernis van anderen bepalend moet zijn voor jouw woordkeuze, maar in een forum bevind je je in een directe sociale gemeenschap en wordt er wel van je verwacht dat je minstens soms rekening houdt met anderen;
niet dat je strafbaar zou zijn als anderen zich beledigd voelen, maar wel dat je niet probeert hun persoonlijke gevoelens probeert te ontkennen door te snel op algemeenheden de discussie toe te spitsen. (artikel 137 v Wtb Str is hieraan gerelateerd, en een enorm lastige, want zeer subjectieve materie)

hence, daarom meldt ik dit liever in LA, omdat het ook zoiets als 'forumgedrag' betreft, en geen onderdeel is van een algemene maatschappelijke discussie:
houd er minstens rekening mee dat je woorden door anderen als een belediging opgevat _kunnen_ worden; en dat jouw idee dat dat 'beledigend-voelen' onterecht is, niks afdoet aan het feit dat mensen zich misschien door jouw woorden, of formuleringen (op een 'anoniem' forum), zich persoonlijk geraakt voelen.

dit is echter mijn persoonlijke mening, mocht je erop willen reageren ben je vrij me te mailen

edit:
sorry glimmi, je post niet gezien (had al op replie-knop gedrukt ervoor), maar wmb mag deze draad zelf ook gewoon rustig afzakken, tenzij iemand er werkelijk publiek inhoudelijk op in wil gaan (non-publiek kan wmb altijd via mn mail)

[ Voor 9% gewijzigd door RM-rf op 28-08-2003 13:24 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• soepkip

soepkip

Topicstarter
glimmi, dit is niet bedoelt als uitdaging jegens jouw autoriteit als modje, maar dit moest ik even zeggen

@RM-rf
Mijn email staat ook duidelijk in mijn profiel, dus het was niet nodig geweest voor jouw om wel jouw verhaal publiekelijk hier neer te zetten, en mij er dan op te wijzen dat ik maar via de mail hierop moet reageren !

Beste film ooit

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

soepkip schreef op 28 August 2003 @ 13:35:
@RM-rf
Mijn email staat ook duidelijk in mijn profiel, dus het was niet nodig geweest voor jouw om wel jouw verhaal publiekelijk hier neer te zetten, en mij er dan op te wijzen dat ik maar via de mail hierop moet reageren !
hmm, daarin heb je natuurlijk gelijk, maar ook dan kun je spelletjes gaan spelen wanneer er het eerste naar de mail gegrepen moet worden, maar dat is nogal zeurderig over regeltjes doen ;)

Maar ik zag (aangezien deze thread in LA als 'publiekelijke discussie geopend is) er reden in om op je beginpost te reageren, en persoonlijk zie ik dit niet los van het sluiten van een voorgaand topic (wegens offtopic gaan, omdat die discussie daar niks meer met de beginvraag te maken had, dus niet omdat die discussie daar niet zou mogen).

Ik wilde wel aangeven dat de issue van 'politiek correct taalgebruik' daarin jouw standpunt was, maar niet de achtergrond van de reactie op de door jouw gebruikte termen, door op zulk een wijze de discussie voort te zetten, en via dit topic gerelateerd aan het voorheen gesloten topic bestaat het risico dat die persoonlijke discussie zich daar zou gaan voortzetten.
en daarom heb ik je duidelijk gevraagd een eventuele discussie over dat onderwerp als niet-gerelateerd aan de eerdere discussie te zien (en dus ook zeker niet in je beginpost, en liefst ook niet in vervolgposts te gaan verwijzen ernaar)

zie een discussie over 'politiek taalgebruik niet als methode om alsnog je gelijk te halen in de voorgaande discussie, (ik kan je wel eerlijk zeggen dat ik die indruk gezien je beginpost wel had, maar dat kan mijn eigen fout zijn)

• soepkip

soepkip

Topicstarter
RM-rf schreef op 28 August 2003 @ 13:49:
[...]
zie een discussie over 'politiek taalgebruik niet als methode om alsnog je gelijk te halen in de voorgaande discussie, (ik kan je wel eerlijk zeggen dat ik die indruk gezien je beginpost wel had, maar dat kan mijn eigen fout zijn)
* soepkip Quote zichzelf
soepkip schreef op 28 August 2003 @ 12:44:
MM zo'n algemeen topic is wel een goed idee, zeker over "politiek-correctheid" in het algemeen,
maar wil ik het goed doen dan moet ik natuurlijk niet meteen met de verdediging beginnen :)

Als jullie een goed idee hebben over de juiste titel....
* soepkip gooit balletje op..voor een open doel

Beste film ooit

Pagina: 1