Toon posts:

Programma voor Image terugzetten en schedule

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

We hebben hier een probleempje. Ik werk hier op een school en we willen dus dat er automatisch images terug worden gezet naar de computers. Dus dat we kunnen schedulen wanneer er een image terug wordt gezet. We hebben alles al geprobeerd (Ghost en Drive image). Deze ondersteunen alleen schedulen om een image te maken maar niet om terug te zetten. We zoeken nu dus een programma om images terug te zetten en schedulen. Heb ook al op Google gezocht. Het handelt zich om Windows 2000 werkstations en servers. Kan iemand me aub helpen want ik word er beetje gek van 8)7

Verwijderd

Topicstarter
We hebben alle versies van ghost en drive image geprobeerd maar het zit er niet in. En ghost enterprise edition werkt niet goed omdat het een groot netwerk hier is.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Waarom geen Reborn kaartjes ofzo? Dan wordt na elke reboot de originele image weer hersteld en heb je verder geen omkijken meer naar de machines. Of is dat niet geschikt voor jullie?

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
robocopy (ms resource kit)

Verwijderd

Topicstarter
Reborn kaartjes hebben we al eens gehad maar was niet echt geweldig en robocopy ook niet misschien iemand anders programma's

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik dacht trouwens dat je zoiets kon bereiken met een combinatie van RIS en Wake-on-LAN netwerkkaartjes. Je zou dan vanaf de server de clients aan kunnen zetten en vervolgens een push-installatie uitvoeren. Het fijne weet ik er alleen niet van :?

Verwijderd

Topicstarter
je hebt het redelijk geformuleerd maar dit is alleen om Windows 2000 te pushen en niet een image van een systeem :-)

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 17:44
met een heel simpel batch scriptje zou dit al kunnen. ghost kun je volledig via de commandline bedienen namelijk. je zou er dan een countertje in moeten zetten of aan de hand van de datum iets laten doen. dus bijvoorbeeld elke 10e van de maand oid. dit kun je bijvoorbeeld in een bootmenu zetten.

overigens deed ik het altijd door met ghost gewoon een server op te zetten die het image bevat en dan via de netwerk-ghost versie gewoon peer to peer laten updaten met opstartdiskettes. hoe heette dat ook alweer... ik weet het niet meer maar het kan met ghost. is dat geen optie. image terugzetten als iemand de computer opstart is nou ook niet echt user-friendly qua tijd. je zou wellicht jezelf kunnen 'schedulen' of op alle workstations remote control software zetten zodat je van afstand kan rebooten en opstarten met ghost.

[ Voor 52% gewijzigd door BuG2FiX op 28-08-2003 13:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat is Ghost Enterprise maar die hebben we geprobeerd maar die pusht het image niet dit ivm een te groot netwerk want kleinere netwerkjes doet ie het wel. We hebben hier 300 systemen ofzo en deze wil ik niet handmatig gaan doen. Hoe moet ik zo'n script maken dan voor te schedulen ik kan wel gewoon script maken maar Ghost is DOS en doet het niet in Windows en restarten doet ie niet weet jij toevallig een command line voor Restart en dat die dan begint dat zou heel fijn zijn. BVD

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 17:44
tja stel je vraag over dat batch script bij het scripting forum, is voor mij iets te lang geleden om een werkend antwoord te geven.

Je kunt in ieder geval voordat windows opstart wel vanalles in je bootmenu zetten. op dat moment maakt dat script dan een keus: of Ghost opstarten of Windows. lock wel het keyboard dan... kan ook in Ghost commandline ergens. de image zet je gewoon op een verborgen partitie.

Een andere NooB oplossing is wellicht een opstartbare cdrom te maken met die image erop, daar zet je dan ghost inclusief commandline op die vanzelf via autoexec.bat opstart. hoef je alleen maar even een rondje te maken door een lokaal als je de cdees een paar keer kopieert. ... of heb je geen cdrom spelers in je workstations?

het zou zelf kunnen met een opstartdiskette, dan de image op een verborgen partitie
Pagina: 1