Toon posts:

ADSL - VPN - inloggen gaat fout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een adsl verbinding, nu wil ik als ik met een modem ben ingebeld bij een provider een vpn verbinding opzetten met de server achter de adsl aansluiting.

Ik heb de voglende situatie:
Modem (winxp prof) -> vpn-connectie over internet -> linux-server als router -> windows 2000 server

Ik heb op de linuxserver de poorten 1723 en 47 Forwarded en Prerouted staan naar de w2000 server.

Maak ik vanuit het netwerk een vpn verbinding rechstreeks op de w2000 server, dan werkt het wel, doe ik het d.m.v. inbellen bij een provider werkt het niet.
Zegt wel dat die bezig is met controleren op gebruikersnaam en wachtwoord, alleen krijg daarna een foutmelding

'k heb al heeb wat topics gezien, maar daar was het probleem dat forwarden niet altijd met een adsl router wou, bij mij kan volgens mij alles, want ik stel het met het handje op de linux bak in.
'k Weet alleen niet wat 'm blockt

:)

Verwijderd

heb je bij de poorten wel gelet op tcp of udp? :)

Verwijderd

Topicstarter
zal effe een copy van de roles posten

Verwijderd

Topicstarter
Prerouting:

$path_iptables -t nat -A PREROUTING -p tcp -i $ext_if -d $ext_ip --dport 47 -j DNAT --to 192.168.1.1:47
$path_iptables -t nat -A PREROUTING -p tcp -i $ext_if -d $ext_ip --dport 1723 -j DNAT --to 192.168.1.1:1723

Forward:
$path_iptables -A FORWARD -p tcp -i $ext_if -o $local_if -d 192.168.1.1 --dport 47 -m state --state NEW -j ACCEPT
$path_iptables -A FORWARD -p tcp -i $ext_if -o $local_if -d 192.168.1.1 --dport 1723 -m state --state NEW -j ACCEPT

192.168.1.1 is het ip van mij w2000 server

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 12:15:
heb je bij de poorten wel gelet op tcp of udp? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus alleen tcp-poort 47 en 1723 ge-forward
Moet ik ook iets met udp doen ?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:12

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Het is niet tcp poort 47 die je moet forwarden, maar IP nummer 47. Het GRE protocol. Dat kon volgens mij niet met iptables. Daar moet je een speciale kernel pptphelper module voor hebben.

tcp 1723 is het data kanaal, wat wel werkt..
Echter het autoriseren loopt over dat ander kanaal.

Verwijderd

Topicstarter
CyberJ schreef op 28 August 2003 @ 12:31:
Het is niet tcp poort 47 die je moet forwarden, maar IP nummer 47. Het GRE protocol. Dat kon volgens mij niet met iptables. Daar moet je een speciale kernel pptphelper module voor hebben.

Dus ik moet iets extra's installeren, of kan het ook op een andere manier ?
:P

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 15:28

Dr.Roelski

Walk on ....

CyberJ schreef op 28 August 2003 @ 12:31:

Ip nummer?
Wat bedoel je daar nou weer mee?

Ik heb ongeveer zelfde probleem. Ik krijg het ook niet voor elkaar, en heb complete router bij mij en bij kennis al eens volledig opengegooid.
Nix hielp.
Dus: succes!
Schijnt niet moeilijk te zijn, maar na 2 weken heel internet aflezen en tig pogingen heb ik het opgegeven.

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-06 22:21
Het zou kunnen zijn dat je in de linux kernel bij ip-opties een optie voor GRE moet aanzetten als die bestaat. Helaas weet ik niet zeker of die bestaat, maar ik zal het vanavond voor je nakijken.

Vroeger was actieve ftp ook een probleem omdat dat ook een ingewikkeld protocol is met 'terug maak connectes (weet ff geen goed woord)'.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:27

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan er nog niet echt uitkomen wat die GRE precies inhoud, is dit een poort, o.i.d

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-06 22:21
GRE is dacht ik de authenticatie die gebruikt wordt. Correct me if i'am wrong. (gnoort, check je mail ff 8-) )

Als ik in de kernel Configuratie kijk bij Networking options dan kan ik daar kiezen:

code:
1
2
<*>   IP: GRE tunnels over IP
[    ]     IP: broadcast GRE over IP

Misschien dat dit er iets mee te maken heeft, alleen weet ik dat ook niet zeker :'( . Kijk anders ff wat jij daar hebt staan.

[ Voor 60% gewijzigd door Eastern op 28-08-2003 18:51 . Reden: kernel options ]

Pagina: 1