Beste medetweakers
Ik heb hier het volgende probleem.
In de SMTP queue's komen binnen enkele seconden honderden mails binnen. Deze zijn van vele verschillende afzenders. Vaak eindigend op ms??.hinet.net, waarbij de vraagtekens steeds wisselende nummers zijn. En de adressen voor de @ zijn compleet random. Verder komen er op onverklaarbare wijze mails vanaf het postmaster emailadres, ook weer naar diverse mailadresssen. Ook Yahoo.com.tw etc.
De SMTP van de provider blockt nu al de smtp mails, exchange stuurt ze door naar de provider. De provider stuurt mailtjes "You are a spammer of smtp relayer".
Wat heb ik al gedaan:
Sobig.F + BugBear.B tools gedraaid -> geen resultaat
Virusscanner geupdate (McAfee) -> geen resultaat
Windows update -> geen resultaat
Online virusscan van McAfee, Symantec -> geen resultaat
Ad Aware 6 laatste versie -> geen noemenswaardige dingen gevonden
Website's van Microsoft, Virusalert, McAfee, Symantec doorgespit, Met google gezocht maar vond niets over nieuwe meldingen van exchange virussen of iets dergelijks.
Spam filter op Exchange gezet, deze blockt alles waar *@*.hinet.net instaat en alles wat van postmaster@domeinnaam.nl blockt. Echter de mails stromen nog steeds binnen OOK als de server geen enkele netwerkverbinding heeft.
De Exchange System Manager is de helft van de tijd een minuut bezig met refreshen, hij heeft het nogal druk
En dat terwijl we het hier hebben over een:
Intel Xeon 2400 - 1GB
De server draait Windows 2000 Server UK - SP4, Exchange 2000 SP3 + post-PS3
De firewall (ISA) laat alleen poort 25 door als uitgaand.
Heeft iemand enige idee wat dit kan zijn?
Ik heb zelf het idee dat er een of ander programma opstaat wat constant aan het spammen is maar hoe weet ik waar die staat en waar ik die kan uitschakelen.
Ik heb hier het volgende probleem.
In de SMTP queue's komen binnen enkele seconden honderden mails binnen. Deze zijn van vele verschillende afzenders. Vaak eindigend op ms??.hinet.net, waarbij de vraagtekens steeds wisselende nummers zijn. En de adressen voor de @ zijn compleet random. Verder komen er op onverklaarbare wijze mails vanaf het postmaster emailadres, ook weer naar diverse mailadresssen. Ook Yahoo.com.tw etc.
De SMTP van de provider blockt nu al de smtp mails, exchange stuurt ze door naar de provider. De provider stuurt mailtjes "You are a spammer of smtp relayer".
Wat heb ik al gedaan:
Sobig.F + BugBear.B tools gedraaid -> geen resultaat
Virusscanner geupdate (McAfee) -> geen resultaat
Windows update -> geen resultaat
Online virusscan van McAfee, Symantec -> geen resultaat
Ad Aware 6 laatste versie -> geen noemenswaardige dingen gevonden
Website's van Microsoft, Virusalert, McAfee, Symantec doorgespit, Met google gezocht maar vond niets over nieuwe meldingen van exchange virussen of iets dergelijks.
Spam filter op Exchange gezet, deze blockt alles waar *@*.hinet.net instaat en alles wat van postmaster@domeinnaam.nl blockt. Echter de mails stromen nog steeds binnen OOK als de server geen enkele netwerkverbinding heeft.
De Exchange System Manager is de helft van de tijd een minuut bezig met refreshen, hij heeft het nogal druk
Intel Xeon 2400 - 1GB
De server draait Windows 2000 Server UK - SP4, Exchange 2000 SP3 + post-PS3
De firewall (ISA) laat alleen poort 25 door als uitgaand.
Heeft iemand enige idee wat dit kan zijn?
Ik heb zelf het idee dat er een of ander programma opstaat wat constant aan het spammen is maar hoe weet ik waar die staat en waar ik die kan uitschakelen.
[ Voor 12% gewijzigd door FastBunny op 28-08-2003 12:08 ]
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL