Toon posts:

Promise Raid met WinXP wil maar niet werken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende config;

Xp2000+ palomino
Gigabyte Ga7vrxp 2.0
512 mb samsung pc2700
2x maxtor 40 gb u133 7200rpm
creative live....
Radeon 9500
dvd + brander

Nu heb ik veel topics al gelezen aangezien er zo`n honderden mensen waren met hetzelfde probleem, maar bij mij wil het nog niet lukken

ik heb een Raid Stripe Array van 80 gb, met fdisk partitie gemaakt geactiveerd en geformatteerd

bios staat netjes op Raid enabled

en via dos kan ik idd naar mn hd, maar als ik win xp installeer en ik laad via f6 de raid drivers (al zo`n 10 verschillende versies van promise fasttrack pdc20276 geprobeerd) maar hij zegt elke keer dat hij geen harde schijf vind ....

dit is heel raar, ik heb ook al verschillende biossen/raid drivers geprobeerd (zelfs de gehackte full raid incl bijbehorende drivers..)

maar Windows xp wil maar niet installeren.... HOE KAN DIT!!!!

Verwijderd

fdisk ziet de array of twee losse schijven?

Verwijderd

Topicstarter
Hij ziet gewoon 1 schijf van 80 gb dus daar zit het wel snor....

Verwijderd

dat zal dan wel aan je motoriek liggen

FF serieus:
Heb je al een Cmos geprobeerd?
Of je bios instellen op optimal/turbo?

Verwijderd

Topicstarter
Nee het ligt niet aan mijn motoriek( BOrjde is nog 100 %) hij heeft eerder ook gewerkt (jaar geleden) en bios kan niet op optimal/turbo omdat mijn geheugen dat niet aan kan...maar daar ligt het echt niet aan

en ik ben echt niet gek ofzo 8)7

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Heb je array ook "actief" gemaakt :? Da's het enige wat ik zo snel kan bedenken. Want Xp heeft dus wel een "actieve boot-partitie nodig". Met Fdisk als "actief" zetten ben je er dus nog niet....

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Bij mijn weten activeert WinXP (en 2K) de bootpartitie zelf wel :)

Daarnaast:
en via dos kan ik idd naar mn hd, maar als ik win xp installeer en ik laad via f6 de raid drivers (al zo`n 10 verschillende versies van promise fasttrack pdc20276 geprobeerd) maar hij zegt elke keer dat hij geen harde schijf vind
XP vindt dus gewoonweg de hele schijf/array niet, terwijl hij dat wel behoort te doen of de partitie nou actief of inactief is.

Terugkomend op het probleem: heb je al geprobeerd om de drivers twéémaal te laden? Dat moest ik namelijk wel bij mijn hacked 20276 doen toen ik 2K/XP erop wilde hebben :)

En verder:
Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 11:59:
dat zal dan wel aan je motoriek liggen

FF serieus:
Heb je al een Cmos geprobeerd?
Of je bios instellen op optimal/turbo?
Waarom denk je dat enige relaties heeft met zijn RAID-problemen :? 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door BalusC op 28-08-2003 13:05 ]

• clstat
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-03 17:10
Ik zou dit topic ook even doorlezen...Staan ook een paar tips in.

[rml][ WINXP] Gigabyte GA7VRXP + RAID0[/rml]

Bij mij was het een probleem dat beide schijven niet op master stonden.

[ Voor 22% gewijzigd door clstat op 28-08-2003 15:03 ]

XP2000+, GA7VRXP, 2 x 40GB Maxtor in Raid0, Hitachi 174SXWB, Canon Powershot A40

Verwijderd

Topicstarter
Tanx kga nu ff proberen ze beide op master te zetten, maar als ik die link nalas zag ik dat je daarmee alleen dat Niet herkennen van 80 gb oplost, maar hij herkent de array wel als 80 gb als ze beide op slave staan....
Pagina: 1