Dual Mobo's : de Feiten(heb ik nou alles goed?)

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:32

heuveltje

KoelkastFilosoof

Topicstarter
ok ik wil dus een dual mobo halen. En was me daar een beetje in aan het verdiepen, maar kon eigenlijk geen eenduidige samenvatting vinden. dus kan iemand hetvolgende verbeteren/aanvullen ?

DUAL amd > komt pas halverweg volgend jaar uit, je zou zowel 2 durons als 2 ThunderBirds in smp kunnen draaien ?

Abit BP6 >
- kan wel 2 celerons in smp draaien, maar alleen celerons1 en alle celerons vanaf 533 zijn celeron2 ?
-kan geen p3's in smp mode draaien :(

Andere dual bx/via mobo's :
kunnen geen celerons in smp draaien :(
wel p3's in smp draaien, maar dan weer vanaf een bepaalde stepping :?(is het te zeggen vanaf welke snelheid, ofwel anders gemakkelijk te herkennen ?).

serverworks chipset mobo's > veel te duur :)

en p2's hoe zit het daar mee ?
Je kunt wel 2 dezelfde cpu's van verschillende snelheden kunne draaien, dan draaien ze gewoon op de langzaamste snelheid ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

hi,
ik heb een dual MSI board (type: 694D pro *MS-6321*)
uit eigen ervaring vind ik deze beter dan de abit BP6. Bij de BP6 had ik probleemen met de voltage van mijn processoren *celli 533*
en de ATA66 controller is echt bagger!
(op de abit vp6 komt ook weer zoon bagger controller)

De beste koop op dit moment zal de MSI zijn
plus punten: goedkoop, setting van processoren is goed *abit gebruikt het nu ook op hun nieuwe dual board*,PIII kunnen er op, promise ata100 controller en op sommige types raid support...

volgende...

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Abit VP6.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Hazzz-E
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09-2025

Hazzz-E

Que?

Op donderdag 30 november 2000 23:20 schreef Tachyon het volgende:
Abit VP6.
idd, na mij eignen research is mijn keuze op die gevallen.

Afbeeldingslocatie: http://www.abit.nl/english/product/motherboards/vp6.gif

Verwijderd

De MSI is een absoluut topbord, nooit problemen mee

Verwijderd

Ja duh,

MSI maakt alleen maar topborden, beter dan die ranzige Abit borden.

Verwijderd

Asus vind ik persoonlijk nog beter :) Maar ja, die hadden geen geschikt dual P3 bord, dus toen maar een MSI gehaald :)

Verwijderd

msi heeft niet het MEGA handige softmenu 3 van abit , nadeel van abit is dat ie nog niet leverbaar is.
volgens mij over een weekje of 2.
de udma66 controller van mijn abit be6-2 werkt prima , dus ga er van uit dat die raid op vp6 ook gewoon goed werkt. zal wel niet de snelste raid controller zijn ,maar ja je kunt niet alles hebben.
en kijk eens op de foto hoeveel plaats je overhoud voor 2 lekkere coolers >:) .
dus tweak der maar op los.

(zit zelf ook met spaning te wachten )

Verwijderd

En wat is dat MEGA handige menu dan wel niet? Ik heb namelijk nog nooit zo'n B-merk-bordje gehad

Verwijderd

nou dat sofmenu II , op de vp6 wordt dit softmenu 3 , dus alles is via het bios instelbaar dus helemaaaaal geen jumpers meer.
geloof wel dat asus dat ook heeft , maar je moet toch ergens een voorkeur voor hebben
en asus heeft geen betaalbare dual bordjes.

Verwijderd

gewoon jumperless dus
nou ik vind jumpers cool: geeft een tweaker gevoel als je loopt te k*tten met die kloterig kleine klote dingies :D

Verwijderd

heb nogal dikek vingers , dus die jumpers zijn voor mij een nachtmerie.
en heb zelf nooit iets anders dan abit gehad
dus daarom de voorkeur denk ik , heb ook gelzen in de revieuws dat de msi niet zo goed te overklokken is , dat is bij die abit per mhz tot 150 mhz in te stellen(op de be6)
dus hier kun je echt het meeste mee uit je proc. halen >:)

Verwijderd

ligt ook aan de cpu die je er op propt... ik heb mijn cpu's maximaal overgeklokt ....

Verwijderd

een erg basic bordje was een Asus P2B-D(S), uit begin 1998.
Erg stabiel, voor P2's

Verwijderd

mijn persoonlijke keuze:
Supermicro

Verwijderd

Ik zie hier MSI'ers dope,

FF een vraag hoe enable je die AGP4X (Bios enabled maar Os W2K zegt van niet)
PCAlert onder W2K werkt niet heb heen en weer gemail met MSI wat vind je van hun antwoord of mijn vraagstelling?

PC aLert can only work in win2k in APM mode, not in ACPI mode.
There are no hardware monitoring programs for VIA chips that can work in
win2k in ACPi mode at this moment.
The only programm that can run in win2k in ACPi mode is Intel's LDCM 6.0
but this can only be used with Intel chipsets

Ik vroeg hun dus waarom PCalert geen W2K ondersteuning boodt? Is dat gedoe met die ACPI of APM gelul of waar? W2K is toch in princiepe verdergebouwd op NT4 die dit programma wel ondersteunt.

Verwijderd

Ik was ook van plan om dat moederbord te kopen (MSI) :) en dan 2x 800 erop en dan klokken naar 900 met goeie coolers >:)
Pagina: 1