[word]Document beveiliging opheffen zonder ww?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.381 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 39820

Topicstarter
Ik heb een word document die is beveiligd met een wachtwoord, alleen het document zelf is beveiligd. Ik kan dus niks aanpassen. Het wachtwoord kan ik nergens terug vinden, is er een manier om het wachtwoord terug te krijgen of om deze eraf te krijgen ?

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:57

samo

yo/wassup

Normaal zou dat niet moeten kunnen...
Heb jij het wachtwoord er zelf op gezet? Of heeft iemand anders dat gedaan?

Ik heb ook zo ooit eens iets gehad dat iemand anders een WW op mijn document zette. Ik heb dit opgelost door een brute-force programma te gebruiken, gevonden via google. Maar dat vind ik alleen mogen als het document van jou is...

p.s. gelukkig was dat wachtwoord maar 12345, dus dat duurde maar 1/2 uur...

[ Voor 11% gewijzigd door samo op 28-08-2003 11:42 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Topicstarter
Het wachtwoord is er door iemand anders opgezet en ik heb alles al geprobeert.
Een brute force programma werkt niet omdat documentbeveiliging aan staat en er dus geen wachtwoord staat op het openen of bewerken van het document.

extra>documentbeveiliging

• samo

samo

yo/wassup

Ai...

Misschien kan je even toelichten waarom het legaal is dat wij jou helpen het wachtwoord van iemand anders omzeilen, omdat meeste GoTters niet zo dol zijn op het breken van beveiligingen hier op het forum.
Maar als jij kan uitleggen waarom jij het recht heb om het te openen hoop ik dat anderen jou misschien kunnen helpen...

Succes

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
ligt eraan, als het een <2002 document is kun je met een simpele password revealer erachter komen volgens mij, bij een 2002 document kun je het shaken.. (als in 'heeeeel lang' brute forcen)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Topicstarter
Ik heb geprobeert met een password revealer, maar die zegt simpelweg dat het document niet beveiligt is. Als ik doe extra> document beveiliging opheffen dan vraagt ie pas om een wachtwoord. Ik was al bang dat ze me hier niet konden helpen, maar hoe kan ik bewijzen dat het mijn document is ??

• samo

samo

yo/wassup

Anoniem: 39820 schreef op 28 August 2003 @ 11:58:
Ik was al bang dat ze me hier niet konden helpen, maar hoe kan ik bewijzen dat het mijn document is ??
Gewoon een uitleg geven hoe het komt dat jij niet het wachtwoord weet of er aan kan komen door aan de persoon na te vragen die het er op heeft gezet... Een simpele uitleg zal voldoen... :-)

• TWBMS
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-03 20:24
misschien stom maar waarom vraag je niet aan de persoon die het wachtwoord er op gezet heeft niet om het wachtwoord? hoef je toch helemaal niet moeilijk te doen met wachtwoord krackers..

just my 2 pennies

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees | jabber: twbms.ate.jabber.org

Topicstarter
Ik weet niet wie het erop heeft gezet. Het document kan zo ook wel verzonden worden, maar ik baal ervan dat ik de datum niet meer kan veranderen ...

Het is een brief die naar een klant moet en ik heb geen id hoe het wachtwoord erop komt.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 39820 op 28-08-2003 12:04 ]

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-04 21:55
Probeer het eens gewoon het document te openen in Wordpad.

Heb ik ook gedaan met bestanden met dezelfde beveiliging.
Wordpad opent wel het document, maar heeft geen ondersteuning voor een beveiliging.

Nadeel, als het al werkt, in wordpad zit geen opmaak van word zelf, plain tekst is gewoon te kopieren.

En ja, ik weet dat het niet toegestaan is illegale praktijken te bepraten, in dit geval vind ik hier niets illegaal aan. Alleen het advies om in een standaard Windows programma een document te openen, die niet eens beveiligd is met een openen wachtwoord.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Dat wachtwoord staat er uiteraard niet voor niets op. Zelfs als jij met de beste bedoelingen dat wachtwoord eraf wilt halen, kunnen er genoeg mensen meelezen die wellicht minder goede bedoelingen hebben. Zie ook de Policy hierover. Sorry :).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.