[winxp] Systeem geeft geen beeld(start niet op)

Pagina: 1
Acties:

• fortitudo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik weet onder welk topic het exact hoort, omdat ik niet de preciese boosdoener weet.

Het probleem is als volgt, na het indrukken van de powerknop gaat er vanalles aan in de pc(lees alle fans en dergelijke), maar de leds echter in de pc, zoals netwerkkaart gaan niet aan. En er komt ook geen beeld...

Zo heel af en toe start de pc wel gewoon op met beeld en al.

De fans van de, videokaart, processor en voeding gaan wel aan. Dus het lijkt erop dat wel alles werkt, maar op 1 of andere manier geen gegevens naar het beeldscherm worden verzonden, of de hd start niet op. Maar hij geeft ook de bios niet. Dus daar ligt het 1ste probleem denk ik...|:(

System specs:
Win xp
128 mb 133 mhz
GeForce 2 GTS
AMD TB 900 mhz
Chaintech 7 aja2 mobo
realtec netwerkkaartje
seagate hd (6,4 gb)

Mijn broertje kreeg em nog wel eens aan(het is zijn pc) door de kast flink heen en weer te schudden })... maar dat lijkt mij niet echt een oplossing!!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:31
Al eens een CLEAR CMOS geprobeerd? Dat soort dingen helpen weleens.

Ik denk trouwens dat je wat hebt aan Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen . Daar staat meer tips in.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

misschien een atx kabel die geen goed contact maakt ofzo ?? heb je daar al eens naar gekeken ?

• fortitudo
beide gedaan/bekeken. Dat waren de problemen niet. Cmos gecleared geen resultaten. Andere atx kabel... ook geen resultaten. Ff verder die FAQ gelezen ook nog geen dingetjes gevonden die mij kunnen helpen.

Nog een raar iets. De lampjes voorop de kast, dus die aangeven dat ie aanstaat, hd-activiteit enzo, en het lampje van de cd-rom. Die blijven steevast branden, niet knipperen maar gewoon branden. Dat klopt ook niet volgens mij.

En het lampje van de hd-activiteit doet het helemaal niet, knippert niks, gewoon uit :(

Verwijderd

Maak de videokaart los en blaas het AGP-slot schoon, 1 vuiltje kan al genoeg zijn.
Werkt dit niet dan vrees ik dat je je mobo opgeblazen hebt.

Ik heb het zelf ook megemaakt met een abit mobo.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:31
fortitudo schreef op 28 August 2003 @ 11:51:
beide gedaan/bekeken. Dat waren de problemen niet. Cmos gecleared geen resultaten. Andere atx kabel...
Andere ATX kabel :?
Die dingen zitten aan je voeding vast, hoe wil je dan alleen de kabel vervangen?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• fortitudo
uhh sorry, hehe, ata kabel. atx niet. Kan ik wel ff proberen idd. AGP slot heb ik al schoongemaakt. Ik probeer ff verder

• ppotter10
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:27
Dit probleem heb ik ook eens gehad, maar dan andere specificaties. Zeer vaag, zo ineens had ik er vaak last van en van het een op het andere moment deed hij weer normaal :? In ieder geval wat ik heb gedaan was alles eruit gehaald en dan alles 1 voor 1 er weer in stoppen en kijken wanneer hij er mee ophoudt. Bij mij bleek dat er problemen waren met de pci sloten, maar ook je videokaart kan het probleem zijn.

Intel Q9550, 4GiB, 250 GB SSD, HD7770

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Even een grondige schoonmaakbeurt uitvoeren. Als je geluk hebt en het slechts vuil of een loszittend kabeltje is, heb je het nu opgelost.

[wellicht tijdens het schoonmaken, scheelt tijd :) )Werkt dit niet, dan systeem strippen tot je alleen nog maar geheugen en je processor op je moederbord hebt. Start dan het systeem op. Je zult geen beeld hebben, maar wel een POST (power on startup test) beepje horen (als het goed is ;) ). Als dit niet gebeurd is je mobo kapot. Hoor je wel een beepje, zet dan 1 voor 1 alle onderdelen weer terug, tot het probleem weer optreed. Het laatst toegevoegde apparaat is dus de boosdoener.

Localhost is where the heart is

• fortitudo
:'( alles geprobeerd. Zelfs ALLES eruit behalve het moederbord. Nieuwe voeding(sterkere) videokaart geheugen processor koeler erin gedaan. Aanzetten vervolgens geeft ie beeld, geeft keurig aan dat er geen muis en toetsenbord in zit. Dus ik ff alles aansluiten. Geeft ie een foutmelding bij geheugen. Opnieuw geheugen erin klikken. Geeft ie foutmelding bij a-station. Opnieuw vastzetten en vervolgens oude verhaaltje.

Hij doet weer niks meer.... Dus hieruit kan ik concluderen dat het aan het moederbord ligt... Want alle onderdelen zijn vervangen en werken wel in de pc waarop in nu aan het internetten ben.
Pagina: 1