PIII 600E max. overklokken.

Pagina: 1
Acties:

• Cansu
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 21:53

Cansu

Cirus the Virus

Topicstarter
iemand ervaring met het overklokken van deze proc? Ik zelf wil binnenkort beginnen en heb een golden orb :P besteld. Dus als ie binnen is ga ik aan de slag.
Het meten van de temp is wat lastiger. Die kan ik momenteel alleen in de Bios uitlezen. Iemand een ander idee?
Ik heb een Abit BX6 mobo met 128 pc133 RAM.
Elke tip zou handig zijn vooral mbt tot voltage.

Viva la Netherlands!

Verwijderd

Nou warm worden deze processors dus absoluut niet,, dus dat is het probleem niet ja en ik kan hem op 150Mhz stabiel krijgen, helaas kan ik hem daar niet op laten staan i.v.m mijn scsi dus staat die op 133Mhz het loopt allemaal erg stabiel en gewoon met standaard intel koeler,, he he

• Cansu

Cansu

Cirus the Virus

Topicstarter
Met de standaard koeler?? HHHmm ik heb hem nu wel met de standaard koeler op 672 gehad door de FSB tot 112 te krikken, maar toen had ik pc100 geheugen. Ging best goed. Maar ik wil zo tot ongeveer 750 mhz komen. Dat moet toch lukken?

Viva la Netherlands!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:50

Dark

who tweaked the light?

Ik heb 2 bakken waar een 600E@800 inzit met standaard koeling en voltage, FSB op 133Mhz. dat moet bij jou ook lukken, toch?

edit: moeilijk heh? tikken :P

• Cansu

Cansu

Cirus the Virus

Topicstarter
Nou dat ziet er positief uit voor mijn overklok experiment >:)
Dus nu moet ik alleen nog op de agp divider letten?

Viva la Netherlands!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:50

Dark

who tweaked the light?

Juist! Als je BX+geForce hebt moet je erop letten dat je AGP lekker hoog komt, want dat trekt die combi goed (tot ong 95-100Mhz). Plus dat je dan feitlijk ong. 2,7x AGP hebt met zo'n extra oc-ed AGP bus. dus de AGP divider kan gewoon op 2/3 blijven, zolang je de 150Mhz./FSB niet overschrijd. 8-)

Verwijderd

Ik heb mijn 600E op een P3B-F stabiel op 840 (140FSB), op 900(150FSB) lukt ook nog, maar dan moet de spanning omhoog en daar heb ik weinig zin in...:)

• Cansu

Cansu

Cirus the Virus

Topicstarter
He guys hartstikke bedankt voor de tips. Het moet zo wel lukken. nu maar hopen dat die orb snel komt. Als de proc eenmaal klaar is ga ik eens experimenteren met de Geforce2 MX. Die moet ook lekker ver te klokken zijn. :)
Ik verheug me er al op. :+

Viva la Netherlands!

Pagina: 1