Centrale Outlook Agenda

Pagina: 1
Acties:

• Borland
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb hier een Exchange 5.5 server draaien en alle users gebruiken Outlook 2000. Nou heb ik toch een curieus probleem dat ik niet 1 2 3 kan oplossen.

Als een gebruiker in de centrale agenda een afspraak zet van b.v. 9:00 tot 10:00 dan komt het voor dat op enkele andere clients de afspraak staat van 8:00 tot 9:00. Dit is niet op alle clients het geval. Eerst dacht ik dat het alleen fout ging op clients met Windows XP maar zojuist op een XP client gekeken waar de afspraak gewoon correct van 9:00 tot 10:00 stond.

Ik heb al zitten denken aan zomer/wintertijden of zoiets maar ik mag aannemen dat Exchange dit zelf in de hand houdt.

Iemand die weet wat hier niet klopt?

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:12

samo

yo/wassup

Misschien kan je kijken in welke TIJDZONE instellingen de clients staan. Ik heb zo een vermoeden dat het hiermee te maken heeft...

succes!

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

Volgens mij staat de tijdzone van bepaalde clients niet goed. De centrale agenda wordt (volgens mij) ingedeeld naar de tijdzone waarop de server staat ingesteld. Wanneer een client die in een andere tijdzone zit hier een afspraak in plant, wordt de tijd logischerwijs aangepast naar de tijdzone van de centrale agenda..

Zoek het eens in die hoek.. Ik ben niet helemaal zeker van mijn zaak maar het klinkt het meest logisch.

Download my music on SoundCloud

• Borland
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb het even gecheckt maar alle clients staan op GMT +1:00 dus dit zou goed moeten gaan. Het zou inderdaad logisch zijn dat het met dit te maken zou hebben..... Helaas ;(

Verwijderd

Maar op dit moment is het even GMT+2 he? ;) Heb je op alle bakken wel die zomertijd vinkjes aangezet?