[asp.net] CrystalReportsViewer "absolute positioning"

Pagina: 1
Acties:

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 15:04

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Topicstarter
Ik gebruik de CrystalReportViewer in mijn webapplicatie om Crystal Report RPT's te tonen. Dit gaat op zich goed, echter als ik deze in mijn bestaand (zeer dynamische) webapplicatie wil plakken gaat het helemaal fout. CrystalReportViewer gaat namelijk uit van absolute positioning. Zo gezegd: In Internet Explorer. Want in Netscape gaat het wel goed, daar rendert asp.net 'm gewoon relatief. In dit geval vernaggelt het dus mijn complete layout in Internet Explorer. En ik kan nu geen manier vinden om de CrystalReportViewer gewoon Relatief te laten renderen in IE.

Als ik de page op "Flow Layout" zet (ipv Grid, effectief: ms_positioning="GridLayout"), blijft de Crystal report Absolute Positioning gebruiken. Als ik een PlaceHolder of Panel gebruik en deze "Flow Layout" gebruik, blijft absolute positioning zich voordoen. Gezien het feit dat voor NetScape de pagina wel relatief gerenderd wordt, ben ik er dus van overtuigd dat het mogelijk is. Maar er is dus BAR-Weinig over te vinden. Heeft iemand een idee of oplossing voor mij?

Kantekening: Ik gebruik de viewer dynamisch. Hij staat dus niet early gebound als servercontrol, maar ik initiëer het object zelf en Add 'm zelf als control aan de page. Op deze manier dus:

Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
protected CrystalDecisions.Web.CrystalReportViewer crv = 
   new CrystalDecisions.Web.CrystalReportViewer();

private void BindReport() {
    this.Controls.Add( crv );
    ReportDocument rd = new ReportDocument(); 
    rd.Load("c:\bla.rpt");
    crv.ReportSource = rd;
    HtmlTextWriter h = new HtmlTextWriter( new System.IO.StringWriter() );
    crv.RenderControl( h );
}

Dat si de veréénvoudigde versie van hetgeen ik ermee doe (ik push de dataset in plaats van pull, zoals hier, maar dat is nu niet terzake doende).

Iemand een idee dus? :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Topicstarter
Subtiel kickje ;)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• mOrPhie

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Topicstarter
*laatste kick*

Echt helemaal niemand met een idee?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Heeft de control niet iets van een cssclass property?
Verder heb je waarschijnlijk, als je in de HTML layout, een paar properties van "width" of "height" welke geset zijn. Deze moeten niet geset zijn. Je kan dit imho beter met een stylesheet oplossen.

[ Voor 66% gewijzigd door gorgi_19 op 30-08-2003 19:54 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo