Toon posts:

[C++] herexamen toets wel mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb van de week een herexamen moeten maken voor c++. Dit ging zo'n beetje over 2 voudige array's en structs. (geen classes dus). De opdracht was als volgt

schrijf een programma dat invoer vraagt voor het aantal in te voeren personen, beveilig dit tussen 2 en 25. Deze gegevens moeten worden vastgelegd in een tweevoudig array. In de eerste index komt de naam, in de tweede index de lengte. Uiteraard moeten de indexen per persoon wel met elkaar overeen komen. Vervolgens wordt in een void funtie invoer de invoer geregeld voor de naam en de lengte in meters van deze persoon. (pointers gebruiken) In een functie void bepaal word de langste persoon en de korste persoon bepaald en in de functie void print wordt alles afgedrukt.

Ik zou niet weten hoe ik dit moest doen, een tweevoudig array heeft een datatype, dus is het nooit mogelijk om en een string en een double op te slaan. Of kan iemand het tegendeel bewijzen. Ik heb dit programma moeten schrijven in Devc++, andere software was niet toegestaan.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:54
Je moest toch structs gebruiken? Wat kan je doen met een struct?

Een struct is dan toch ook een data-type, dus.....

[ Voor 31% gewijzigd door whoami op 28-08-2003 11:10 ]

https://fgheysels.github.io/

• whoami
Als je gebruik maakt van structs, is het zeker op te lossen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
struct aType
{
    double lengte;
    string   naam;
};

aType* myArray;

myArray = new aType[ingevoerd_getal];

delete[] myArray;

bevoorbeeld.

Met een 2 dimensionale array is dat niet mogelijk. (afaik).
Ben je wel zeker dat er een 2 dimensionale array bedoeld werd, en hoe heb je de vraag opgelost?

[ Voor 93% gewijzigd door whoami op 28-08-2003 11:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja, de opgave gaf duidelijk aan dat er gebruik moest worden gemaakt van een 2-voudig array. (2 dimensionaal). Als ik gebruik had gemaakt van een struct had ik niet aan de opdracht voldaan. Ik heb de opgave niet weten op te lossen zonder gebruik te maken van een struct.

Dat het met een struct wel kan ben ik het direct mee eens, dan had het zelfs vrij eenvoudig geweest. In de eerste post staat hoe ongeveer de opdracht op papier stond..de 2e alinea dus. Ik vond het al heel vreemd, want vorig jaar kregen we exact dezelfde opgave maar toen moesten we wel een struct gebruiken. Ik begin mij inderdaad sterk af te vragen of dit examen wel goed was, maar dat wil ik eerst zeker weten voor ik er werk van maak en achteraf blijkt dat ik toch gewoon te weinig kennis bleek te hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2003 12:19 ]

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Een 2-dimensionale array is hier nutteloos, en ik zie nergens in de opdracht staan dat je geen struct mag gebruiken? :?

Professionele website nodig?

• whoami
Maar, heb je dan die oefening helemaal niet opgelost?

* whoami zou toch een oplossing gemaakt hebben mbhv structs.

Verwijderd

Topicstarter
oplossing met invoer in een struct was niet goedgekeurd.. ze kauwen eigenlijk de opgave al een stuk voor, het is niet zo dat je een probleem krijgt en daar zelf maar een oplossing voor moet zoeken, nee ze geven alles aan, gebruik een 2voudig-array met de naam persoon. Gebruik een void functie bepaal, gebruik een void functie print en een void functie invoer. Gebruik pointers. blablabla..als het daar niet aan voldoet is het jammer. Maar zonder structs is het dus inderdaad niet mogelijk? (net wat ik dacht...) kijk nogmaal snaar de opgave..en dan voornamelijk naar het dikgedrukte..

schrijf een programma dat invoer vraagt voor het aantal in te voeren personen, beveilig dit tussen 2 en 25. Deze gegevens moeten worden vastgelegd in een tweevoudig array. In de eerste index komt de naam, in de tweede index de lengte. Uiteraard moeten de indexen per persoon wel met elkaar overeen komen. Vervolgens wordt in een void funtie invoer de invoer geregeld voor de naam en de lengte in meters van deze persoon. (pointers gebruiken) In een functie void bepaal word de langste persoon en de korste persoon bepaald en in de functie void print wordt alles afgedrukt.

Dit is toch niet mogelijk..? daar gaat het om..met een struct kan ik het wel, maar dat mocht dus niet

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2003 13:11 ]

• whoami
Je kan natuurlijk de lengte in een alfanumeriek veld opslaan, en iedere keer kijken bij het invoeren of het wel numeriek is....

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:56

alienfruit

the alien you never expected

Misschien pointers naar een string en een integer?

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Je kan geen void* myArray[][] gebruiken? Moet je alleen casten wanneer je er iets uit moet halen, beetje ranzige oplossing, maar deze opdrachtjes slaan dan ook meestal nergens op ;)

In het 'echhie' gebruik je natuurlijk een 2 dimensionale Vector, maar dat behoort hier niet tot de stof.

[ Voor 23% gewijzigd door AaroN op 28-08-2003 12:39 ]

JayGTeam (213177)

• whoami
Hmmm, daarmee moet het idd wel mogelijk zijn, maar ik vind dat toch ranzige boel hoor.

In een school zou je dingen op een goede manier moeten leren doen.

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Daar heb je een goed punt :?, scholen leren vaak de meest ranzige dingen aan hun leerlingen, jammer genoeg. Maar dit is wel de oplossing denk ik. :)

JayGTeam (213177)

Verwijderd

Topicstarter
in de array pointers opslaan die verwijzen naar een string en integer...en wat doe ik dan met de opmerking De indexen per persoon moeten wel met elkaar overeen komen..?

• Suffie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-08 20:35
je slaat het op als 2 strings, en als je wat moet berekenen doe je StrToInt?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it

Verwijderd

Topicstarter
Suffie schreef op 28 augustus 2003 @ 12:53:
blijkbaar is het op verschillende minder mooie manieren toch wel mogelijk, then again..wat niet. Maar het gaat om de haalbaarheid. Jij noemt een functie waar ik dus nog nooit van heb gehoord en die ook nooit in de stof is besproken, maar die misschien wel werkt. Ik geloof dat het mij wel duidelijk is dat het niet echt een eerlijke opgave is geweest in vergelijking met andere en de besproken lesstof.

• whoami
Suffie schreef op 28 augustus 2003 @ 12:53:
StrToInt is C++ Builder en Delphi specifiek. In ANSI C++ zal je misschien ook wel zo een soort functie hebben, maar eigenlijk is dat ook ranzig.

Verwijderd

Topicstarter
ah..ja het is dus geschreven in DEV c++ 5 beta. Dit was een opgelegd programma door school, mocht niet met andere programma's werken.

www.bloodshed.net (dit is shareware dus volgens mij mag ik dat hier posten..don't shoot me if i'm wrong)

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 17:14
Het is niet zo gek moeilijk, als je je beperkt tot strings van maximaal 255 lang. J e eerste char* wijst dan niet naar een char[] string, maar naar een enkele char. chars zijn gewoon getallen, en kunnen dus een lengte hebben. Voor "Hello" heb je dus ook een pointer naar een char(6), voor "Hello, world" heb je een pointer naar een char(11).

Natuurljk heeft dit niets met C++ te maken, op z'n best is het slechte C.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Creepy
  • Laatst online: 18-08 21:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op 28 augustus 2003 @ 12:33:
Deze gegevens moeten worden vastgelegd in een tweevoudig array. In de eerste index komt de naam, in de tweede index de lengte. Uiteraard moeten de indexen per persoon wel met elkaar overeen komen.
hint: Een tweevoudige array is niet hetzelfde als een 2 dimensionale array!
(subtielere hint: 2 arrays gebruiken, 1 voor de naam en 1 voor de lengte, vandaar dat er ook staat dat de indexen per array persoon overeen moeten komen)

Ranzig is het wel...en het staat ook niet echt eenduidig omschreven.
Misschien dat diegene die de toets heeft gemaakt zelfs weer eens op een cursusje C moet?

[ Voor 15% gewijzigd door Creepy op 28-08-2003 13:06 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
ja je mag er vanuit gaan dat er gebruik is gemaakt van strings tot 255, een achternaam zal nooit langer zijn. Maar het idee is duidelijk, het is een beetje een vuile opdracht geweest als ik het zo hoor...

• Suffie
je kan er ook gewoon 2 strings van maken, en dan de lengte een string laten blijven, en de strings ordenen (aangezien de functie StrToInt dus niet zomaar mag)

ze vragen alleen om minimum en maximum, dus dan kan je het met strings afhandelen omdat je niet hoeft te rekenen

Verwijderd

StrToInt is C++ Builder en Delphi specifiek. In ANSI C++ zal je misschien ook wel zo een soort functie hebben, maar eigenlijk is dat ook ranzig.
[/quote]

ANSI C++ heeft atoi

Verwijderd

Topicstarter
Creepy schreef op 28 August 2003 @ 13:02:
[...]

hint: Een tweevoudige array is niet hetzelfde als een 2 dimensionale array!
(subtielere hint: 2 arrays gebruiken, 1 voor de naam en 1 voor de lengte, vandaar dat er ook staat dat de indexen per array persoon overeen moeten komen)

Ranzig is het wel...en het staat ook niet echt eenduidig omschreven.
Misschien dat diegene die de toets heeft gemaakt zelfs weer eens op een cursusje C moet?
jawel..tweevoudig == 2 dimensionaal..toch? er wordt in het boek enkel gesproken over tweevoudig..dus euh..

vb:
void invoer (unsigned v[][max])

het gebruikte boek is Aan de slag met c++ (gertjan Laan)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2003 13:17 . Reden: typo ]

Verwijderd

>schrijf een programma dat invoer vraagt voor het aantal in te voeren personen,
>beveilig dit tussen 2 en 25
Dus een array van maximaal 25 groot

>Deze gegevens moeten worden vastgelegd in een tweevoudig array. In de
>eerste index komt de naam, in de tweede index de lengte
twee types dus, in C wordt dat dan een char* en een double

zomaar een ideetje dat eea. verduidelijkt:

void* personen[ 2 ][ 25 ];

int main(int argc, char* argv[])
{
char* naam = "jansen";
double* lengte = new double( 1.96 );

personen[0][0] = naam;
personen[0][1] = lengte;

printf( "naam: %s\n" , (char*)personen[0][0] );
printf( "lengte: %f\n" , *(double*)personen[0][1] );

return 0;
}

• Suffie
Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 13:16:
die had ik ook
die gaat toch uit van C++ builder?

• Creepy

Creepy

Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 13:16:
[...]

jawel..tweevoudig == 2 dimensionaal..toch? er wordt in het boek enkel gesproken over tweevoudig..dus euh..

vb:
void invoer (unsigned v[][max])

Aangezien je met 2 indexen aan de slag moet, lijkt het me niet. Het boek zelf ken ik niet, maar tweevoudig kan in mijn ogen ook gewoon betekenen "2". Als je iets in tweevoud moet inleveren, lever je 2 losse exemplaren in -> tweevoudige array = 2 array's. Maar goed.. het staat ook nog eens vaag beschreven dus ik kan me vergissen. Ik kan me alleen niet voorstellen dat je met een twee dimensionale array aan de slag moet aangezien de opdracht het heeft over 2 indexen (de indexen moeten overeenkomen).

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
ja geloof het wel

Verwijderd

Topicstarter
het is gewoon een kromme opgave..dat is duidelijk

wink wink -> Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif is een mooi knopje :Y)

[ Voor 62% gewijzigd door curry684 op 28-08-2003 14:37 ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:06

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 11:05:
... en structs. (geen classes dus).
lol
en het verschil is? (afgezien van de default private van de class) :P

Verder is het idd een vrij idiote opgave. Wat voor opleiding is het?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
ja, classes worden in het volgende hoofdstuk pas besproken.

verschil classes structs
struct alles public by default tenzij anders gespecificeerd
class alles private by default tenzij anders gespecificeerd

maar dat zal niemand onbekend zijn, verders...
Technische Informatica MBO Niveau 4 Davinci College te Dordrecht..

• .oisyn
  • Laatst online: 04:06

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Heh, het was een retorische vraag, omdat het nogal loos om te zeggen dat structs wel toegestaan zijn en classes niet (of dat jullie structs al wel gehad hebben en classes niet). Technisch gezien is er gewoon geen verschil, dus het klonk nogal raar :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Dit klinkt letterlijk als ons examen uit het eerste jaar (vhti, katho, kortrijk, belgië)

opgelost met pointers in de tabel

* Yoeri had em goed toen...
* Yoeri zit nu te studeren voor 2e zit analytisch boekhouden en financieel beleid (ik studeer informatica, géén boekhouding ffs :p)

edit: beetje te snel quickreply gebruikt zonder overige posts te lezen :)

[ Voor 32% gewijzigd door Yoeri op 28-08-2003 20:06 ]

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Soultaker
  • Laatst online: 01:56
Tweevoudig is absoluut niet hetzelfde als tweedimensionaal.
Van Dale:
twee·vou·dig (bn.)
1 dubbel
Een dubbele array dus, ofwel twee arrays, zoals Creepy al suggereerde: een voor de naam, een voor de lengte.

Dat is natuurlijk erg ranzig, maar goed, dat kan ik ook niet helpen. Waarom je deze opgave in C++ met arrays moet oplossen, is me ook een raadsel.

Verwijderd

Als je een twee dimensionale array wilt gebruiken kan je het als volgt aanpakken:
code:
1
2
3
4
5
6
    union _data
    {
        char sName[40];
        int  nLength;

} arStorage[25][25];

Voor het invoeren van de naam gebruik je

arStorage[i][0].sName

en voor de bijbehorende lengte

arStorage[i][i].nLength

Het is allemaal niet erg efficient, maar volgens mij vroegen ze hierom...
:Y)

• whoami
Robbedoeske schreef op 28 August 2003 @ 20:05:
Dit klinkt letterlijk als ons examen uit het eerste jaar (vhti, katho, kortrijk, belgië)
Ik kan me onmogelijk voorstellen dat men aan het VHTI zo'n crap-opgave geeft...

Verwijderd

ik vind het raar dat jullie nog niks met OO hebben gezien.
Anyway, de opgave was een beetje onduidelijk. Ben je wel altijd naar de les geweest en waarom heb je tweede zit? Misschien hebben ze in de les het verschil tussen tweedimensionale en tweevoudige arrays wel uitgelegd.

Verwijderd

Topicstarter
Soultaker schreef op 28 August 2003 @ 20:08:
Tweevoudig is absoluut niet hetzelfde als tweedimensionaal.

[...]

Een dubbele array dus, ofwel twee arrays, zoals Creepy al suggereerde: een voor de naam, een voor de lengte.

Dat is natuurlijk erg ranzig, maar goed, dat kan ik ook niet helpen. Waarom je deze opgave in C++ met arrays moet oplossen, is me ook een raadsel.
in mijn boek "aan de slag met c++" worden 2 dimensionale array's 2voudige array's genoemd..kan het ook niet helpen..het hoofdstuk heet dan ook strings en meervoudige arrays

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2003 00:47 ]

• Soultaker
  • Laatst online: 01:56
Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 00:46:
in mijn boek "aan de slag met c++" worden 2 dimensionale array's 2voudige array's genoemd..kan het ook niet helpen..het hoofdstuk heet dan ook strings en meervoudige arrays
Wat een waardeloos boek is het dan. Weet je als auteur tenmiste zeker dat je lezers het de term niet herkennen als ze 'm in het Engels tegenkomen (en dat zal maar 9 van de 10 keer het geval zijn). |:( Had 'ie arrays ook niet even kunnen vertalen naar een onduidelijke, incorrecte term?

Als het nu nog een letterlijk vertaalde term was, kon ik me er wat bij voorstellen, maar het is echt op geen enkele manier te verdedigen dat het Engelse "two dimensional" zou corresponderen met het Nederlandse "tweevoudig".

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
whoami schreef op 28 August 2003 @ 21:23:
[...]

Ik kan me onmogelijk voorstellen dat men aan het VHTI zo'n crap-opgave geeft...
tja, docent c(++) was in het eerste jaar ook niet om over naar huis te schrijven
deheer dewaele: licentiaat boekhouden, maar van programmeren kent ie de ballen (in asp zet ie bijvoorbeeld àl z'n html in response.writes)

voor de rest niks dan lof over 't vhti _/-\o_

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Suffie
Soultaker schreef op 29 augustus 2003 @ 01:26:
[...]

Wat een waardeloos boek is het dan. Weet je als auteur tenmiste zeker dat je lezers het de term niet herkennen als ze 'm in het Engels tegenkomen (en dat zal maar 9 van de 10 keer het geval zijn). |:( Had 'ie arrays ook niet even kunnen vertalen naar een onduidelijke, incorrecte term?
k heb dat boek ook gehad, en hoorcollege's van de autheur (onze docent dus). Ik moet wel zeggen dat ie buiten het boek om nog allemaal dingen vertelden die de dingen in het boek dan weer veel duidelijker maakten. Wil het vanmiddag wel ff voor je nakijken hoe het er precies in staat uitgekouwd..

maar programmeren zonder klasses te gebruiken????
of begrijp ik het nou verkeerd?

• Creepy

Creepy

Suffie schreef op 29 August 2003 @ 08:24:
maar programmeren zonder klasses te gebruiken????
of begrijp ik het nou verkeerd?
Programmeren zonder klasses.... waarom niet? Als je nog geel classes hebt gehad, en niet echt thuis bent in OO is er niks mis mee (en dan zijn er altijd nog mensen die OO niet WILLEN gebruiken....)

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
Als er twee eenden de weg oversteken dan is dat toch ook geen tweevoudige eend? De tentamenvraag is dus gewoon niet goed gesteld. Is prima aan te vechten.

Daarnaast wil ik niet de didactische strategie van de docent in twijfel trekken, maar zo zou ik niemand C++ leren. Maar de beste stuurlui staan aan wal. :)

Verwijderd

Topicstarter
klasses zijn hoofdstuk 9, toets ging over 1-8. 9-12 (4gl noemen ze dat hier, constructoren dynamisch geheugen en overerving. Dat examen heb ik trouwens wel NET gehaald, erg apart)

• Suffie
Creepy schreef op 29 augustus 2003 @ 08:45:
[...]

Programmeren zonder klasses.... waarom niet? Als je nog geel classes hebt gehad, en niet echt thuis bent in OO is er niks mis mee (en dan zijn er altijd nog mensen die OO niet WILLEN gebruiken....)
klasses lijkt me de eerste basis van programmeren (dat is eigenlijk eerst UML leren imho, of iets wat erop lijkt)

als je niet begint vanuit die basis dan hou je volgens mij altijd de behoefte om spagetti-code te blijven schrijven

• Creepy

Creepy

Suffie schreef op 29 August 2003 @ 09:26:
[...]

klasses lijkt me de eerste basis van programmeren (dat is eigenlijk eerst UML leren imho, of iets wat erop lijkt)

als je niet begint vanuit die basis dan hou je volgens mij altijd de behoefte om spagetti-code te blijven schrijven
Eeh.. er zijn ook andere concepten dan OO hoor, en die werken lang niet altijd met classes. Dus nee, classes zijn lang niet altijd de eerste basis van programmeren.

• RickN
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06-2025
Suffie schreef op 29 August 2003 @ 09:26:
[...]

Mja, wat de boer niet kent dat vreet ie niet.

Dus volgens jouw is iets als de linux kernel per definitie spagetti code, net als al het andere dat geschreven is voor OO de kop op stak. Een incompetente programmeur zal best spagetti code schrijven in C, maar met OO geef je em nog véél meer wapens in handen om bagger af te leveren....

He who knows only his own side of the case knows little of that.

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

RickN: _O_
altijd dat OO gezeik. Leer eerst eens fatsoenlijk functioneel coden.

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Creepy

Creepy

D2k schreef op 29 August 2003 @ 09:46:
RickN: _O_
altijd dat OO gezeik. Leer eerst eens fatsoenlijk functioneel coden.
Waarbij D2k waarschijnlijk imperatief bedoelt i.p.v. functioneel?? :D

• Suffie
dat boek waar de TS het over heeft is volgens mij (kan het nu niet zien, ben niet thuis) gebaseerd op OO proggen

• Creepy

Creepy

Suffie schreef op 29 August 2003 @ 10:56:
dat boek waar de TS het over heeft is volgens mij (kan het nu niet zien, ben niet thuis) gebaseerd op OO proggen
Dat heeft echter niks te maken met jou opmerking over dat classes het basisprincipe zijn voor programmeren ;) En zelfs in OO zul je nog delen imperatief moeten programmeren (in je methods e.d.).

[ Voor 12% gewijzigd door Creepy op 29-08-2003 11:06 ]

• Suffie
Creepy schreef op 29 August 2003 @ 11:05:
[...]

Dat heeft echter niks te maken met jou opmerking over dat classes het basisprincipe zijn voor programmeren ;) En zelfs in OO zul je nog delen imperatief moeten programmeren (in je methods e.d.).
ik zei ook lijkt me en volgens mij

ik ben niet een of andere prog-goeroe hoor, ik weet helemaal nix van het verleden van proggen (mijn eerste progervaring is van september 2001 en mijn eerste comp ervaring uberhaupt is van februari 2000)

het lijkt me een mooie basis om met klasses te beginnen (zo beter?)

ik ben in principe voorstander van OO, maar k weet ook dat als ik iets gewoon werkend moet hebben dat ik er in een middag me toch een hoop spagetticode uit kan persen

Verwijderd

Topicstarter
uhm, ik heb dus helemaal nergens verstand van..ik ben begonnen op school met programmeren ja batchfiles thuis, maar dat is geen rpgrammeren. We zijn begonnen met turbo pascal, en na 2 jaar izjn we overgestapt naar c++. Wat is OO en hoe kan ik zien of mijn boek dat gebruikt?!? Het zegt mij niets namelijk

(of is dat toevallig de engelse vertaling object oriented (object georienteerd). Kan ik nog niet veel mee..maar dat heb ik wel eens horen vallen..daar hebben wij nog niet echt iets mee gedaan.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2003 16:17 ]

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 16:15:
uhm, ik heb dus helemaal nergens verstand van..ik ben begonnen op school met programmeren ja batchfiles thuis, maar dat is geen rpgrammeren. We zijn begonnen met turbo pascal, en na 2 jaar izjn we overgestapt naar c++. Wat is OO en hoe kan ik zien of mijn boek dat gebruikt?!? Het zegt mij niets namelijk

(of is dat toevallig de engelse vertaling object oriented (object georienteerd). Kan ik nog niet veel mee..maar dat heb ik wel eens horen vallen..daar hebben wij nog niet echt iets mee gedaan.
Inderdaad
Object Oriented

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Suffie
Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 16:15:

*grabbelt boek uit kast*
als je niet weet wat OO is dan moet je de inleiding van dat boek wat je heb is lezen

edit: ze komen in dat boek idd pas heel laat met klasses aanzetten

[ Voor 5% gewijzigd door Suffie op 29-08-2003 22:23 ]

Verwijderd

Hoe maak je een 2 dimensionale array met strings in? Aangezien een string een character array is :?.

• Suffie
heb je het boek er al is op nagelezen, want volgens mij staat het vanaf blz 189 uitgelegd. ook hoe je text met cijfers kan combineren.

Of het is te laat en ik zie niet goed wat er staat maar volgens mij is het gewoon 7.6 en 7.7 van je boek hoor

edit:
Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 23:08:
Hoe maak je een 2 dimensionale array met strings in? Aangezien een string een character array is :?.
blz 196 7.8:

char blaat[3][12];
3 strings van 12 chars
en je kan de array vullen met
strcpy(blaat[0], "ikbennietgek")

alhoewel ik zelf zou gaan voor String blaat[3]
maar dat komt omdat ik omval van de slaap op het moment
en je dan afvragen waarom het niet gaat werken :S

[ Voor 53% gewijzigd door Suffie op 29-08-2003 23:38 ]

Pagina: 1