Ik heb hier op mijn werk op server (X01) een SMTP Gateway gezet met IP adres 192.168.0.15. Via NAT is ingesteld in het modem dat de mail binnenkomt op 192.168.0.15:25. De mail komt ook inderdaad binnen van domein.nl, alleen is het vanuit hier de bedoeling dat de mail naar een exchange server (Y01) wordt doorgestuurd, namelijk naar 192.168.0.5. Vanuit de Exchange moet het dan worden verdeeld onder de gebruikers.
De mail komt dus binnen op X01, maar wil niet doorgestuurd worden naar de exchange server. Ik heb alles al geprobeerd in de config van de SMTP Gateway, zoals Local routing ed., maar het wil maar niet lukken.
Zie ik hier iets over het hoofd? Moet er nog DNS ed. worden ingesteld, en zo ja hoe? Ik heb de local routing in de config van de SMTP gateway staan van domeinnaam.nl => Y01. Of moet ik in exchange server nog het nodige aanpassen? (ook daar heb ik al het een en ander geprobeerd)
Iemand die weet wat het probleem is of hier zelf ervaringen mee heeft?
Bij voorbaat dank,
De mail komt dus binnen op X01, maar wil niet doorgestuurd worden naar de exchange server. Ik heb alles al geprobeerd in de config van de SMTP Gateway, zoals Local routing ed., maar het wil maar niet lukken.
Zie ik hier iets over het hoofd? Moet er nog DNS ed. worden ingesteld, en zo ja hoe? Ik heb de local routing in de config van de SMTP gateway staan van domeinnaam.nl => Y01. Of moet ik in exchange server nog het nodige aanpassen? (ook daar heb ik al het een en ander geprobeerd)
Iemand die weet wat het probleem is of hier zelf ervaringen mee heeft?
Bij voorbaat dank,