Toon posts:

Chello en Eurodocsis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb de search gebruikt, maar kom opvallend weinig (eigenlijk geen concrete topic) tegen over het nieuwe modem dat chello in veel gevallen al gebruikt (Motorola surfboard 4200E). Naar mijn weten is dit hetzelfde modem dat via Casema wordt gebruikt en waar wel al tig topics over zijn.

Nu wil ik (voor de zekerheid) weten of je voor dit modem i.c.m. Chello (via motorola modem) ook een router nodig hebt die L2TP client setup ondersteunt i.p.v. alleen Passtrough, of dat chello een andere inlog-procedure gebruikt, zodat je met "de goedkopere" routers wel gewoon internet kan delen??!!
Geval is dat ik thuis nog zo'n brakke Edimax BR-6104 (waar volgens mij geen nieuwe firmware meer voor gaat uitkomen die L2TP gaat ondersteunen) thuis heb liggen en er nu sterk aan zit te denken een Sitecom DC-202 aan te schaffen, aangezien deze in het topic over Casema/Eurodocsis wel goed werkend is gekregen (met de nieuwe firmware).

Verwijderd

geen id. Maar misschien is dit een handige link: www.chelloo.com

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 16:08

Korakal

Up up up!

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01 16:59

wica

De duivel jacht op me

Die surfboard dingen kunnen als router werken. tot max 6 pc' via dhcp.

Je kan het 1 en ander bekijken op 192.168.100.1

[ Voor 31% gewijzigd door wica op 28-08-2003 17:13 . Reden: extra info ]

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

Verwijderd

Topicstarter
@Korakal: ik heb deze vraag juist naar aanleiding van dat topic die jij als link geeft.

Iedereen heeft 't daar over de noodzaak een router te gebruiken die L2TP client setup support heeft om 't zaakje te laten werken met Casema. Chello wordt hierin niet genoemd, terwijl deze tegenwoordig dezelfde modem gebruikt. Nu heb ik thuis dus die Edimax BR-6104 liggen die dit weer niet ondersteunt. Als Chello dus op dezelfde methode werkt als Casema heb ik dus nix aan deze router en zou ik dus een andere moeten kopen (die Sitecom dus of een Draytek).