Verschillende systemen updaten

Pagina: 1
Acties:

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 17:16
hoi,

wij hebben hier een PC of 180 staan maar mogen geen SUS of SMS installeeren.
nu moeten al die pc geupdate worden naar SP4 + updates. daar hebben we op dit moment een paas stagaires voor die dat doen. maar ten eerste is het pl**is werk en komt er bijna dagelijks een nieuwe Update uit.

het probleem is dat wij IE 5.1/5.5 sp1,2,3/6 0,01 hebben. nu zijn er dus verschillende updates voor elke IE.

SUS zou hier overweg mee kunnen maar die mogen we ten eerste niet installeeren en ten tweede moeten mensen zelf op het install knoppie drukken (wat ze niet doen)

SMS is helemaal mooi maar mogen we niet installeeren.

Qchain ? zou hij 'weten' welke update hij wel / niet moet installeeren ?

ik heb al gezocht maar kon niets vinden. (relative topics)
Hoe gebruik jij SUS? (Software Update Service)
Windows Update op Cd?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vraagje: waarom mag je SUS en/of SMS niet gebruiken?
SUS kun je mbv een Group Policy instellen zodat de updates gescheduled geinstalleerd gaan worden. Geen user interactie nodig.

Er zijn wel alternatieven, HfNetChkPro bijvoorbeeld.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• ArjanC
Goeie vraag.. :(

We mogen ook niets in het AD doen (nah, pc's aanmaken.)

HfNetChkPro ? heb je misschien een link voor me ?

• blackd
  • Niet online
burp2001 schreef op 28 August 2003 @ 10:25:
HfNetChkPro ? heb je misschien een link voor me ?
http://www.shavlik.com/pHFNetChkPro.aspx
Maar misschien is het handig om ook een antwoord te krijgen op bovenstaande vraag van mij :? Waarom mag je de tools (van Microsoft) die hiervoor geschikt zijn, niet gebruiken?

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-04 21:28

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

offtopic:
Als de stagaires zo hard bezig zijn, wie haalt er dan de koffie ?

Klinkt als je werk moetten doen zonder fatsoenlijk gereedschap.

Heb je al eens gedacht aan de gebruikers te mailen dat ze maar gewoon op windows update moetten klikken ?
of heb je heel specifieke eisen wat er wel en niet geupdate moet worden ?
Die vraag had je meteen aan het chefke mogen stellen, een beetje assertiviteit op je werk is wel gewenst

[ Voor 27% gewijzigd door soepkip op 28-08-2003 10:42 ]

Beste film ooit

• ArjanC
Wat de systeembeheerders in de USA ons vertellen is dat wij niet gecertificeert zijn om AD te beheeren en hun hebben al geprobeert om SMS aan de praat te krijgen. dat is niet -goed- gelukt en daarom kunnen wij het ook niet.. en dan is het einde discussie.. gvd..

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
laat de systeembeheerders dit dan regelen.. is toch ook hun pakkie-an? Heb laatst trouwens met HFCNetChkPro een aantal pc laten patchen, maar er ging denk ik iets mis. 2 werkstations en 3 servers (alle 2k machines, rest is XP of 2k3) wilden niet meer booten. 3 uur bezig geweest met troubleshooten, maar alleen reinstall wilde helpen :(

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• soepkip

soepkip

burp2001 schreef op 28 August 2003 @ 10:43:
Wat de systeembeheerders in de USA ons vertellen is dat wij niet gecertificeert zijn om AD te beheeren en hun hebben al geprobeert om SMS aan de praat te krijgen. dat is niet -goed- gelukt en daarom kunnen wij het ook niet.. en dan is het einde discussie.. gvd..
Als de sodemieter terug antwoorden met de vraag of ZIJ dan wel gecertificeert zijn om die beslissing te maken...
Dat soort dingen moet je snel in de kiem smoren.door hun gesodemieter kun jij je werk niet fatsoenlijk doen, dus doe je dat niet..
of ze moetten met een hele goede reden komen (bv hoge licentiekosten voor eenmalig gebruik)..maar ik kan me zeer goed voorstellen dat deze situatie vaker gaat voorkomen, en wat doe je dan als je geen stagaires hebt ?? juist mag JIJ de troep opruimen

Beste film ooit

• ArjanC
soepkip schreef op 28 augustus 2003 @ 10:48:
[...]

Als de sodemieter terug antwoorden met de vraag of ZIJ dan wel gecertificeert zijn om die beslissing te maken...
Dat soort dingen moet je snel in de kiem smoren.door hun gesodemieter kun jij je werk niet fatsoenlijk doen, dus doe je dat niet..
of ze moetten met een hele goede reden komen (bv hoge licentiekosten voor eenmalig gebruik)..maar ik kan me zeer goed voorstellen dat deze situatie vaker gaat voorkomen, en wat doe je dan als je geen stagaires hebt ?? juist mag JIJ de troep opruimen
juist, dat doen wij ook maar daar word niet op gereageert..

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-05 08:36
één systeem updaten en de rest ghosten (via netwerk) is zeker ook geen optie?

• blackd
  • Niet online
InterCC schreef op 28 August 2003 @ 10:52:
één systeem updaten en de rest ghosten (via netwerk) is zeker ook geen optie?
Dat is een eenmalige oplossing voor een continu proces. Updaten zal altijd moeten gebeuren, niet deze ene keer.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Nou ja, er zijn genoeg andere tools zoals hfnetchkpro en anderen, gewoon ff googlen.

Maarja, da's wel een risico dus, ik heb hier vorige week door die ongein het hele bedrijf op zijn kont gegooid..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:59
HFNetchkPro is denk ik geen oplossing. Ik concludeer hieruit dat hij alle updates wil installeren. Bovengenoemde installeerd alleen de security patches (dus nog niet eens alle critical patches).

Tevens ben ik op zoek naar hetzelfde alleen dan voor een Linux server (zonder IIS en dus geen ondersteuning van Microsoft).

[ Voor 25% gewijzigd door LollieStick op 28-08-2003 11:17 ]

• soepkip

soepkip

axis schreef op 28 augustus 2003 @ 11:15:
Nou ja, er zijn genoeg andere tools zoals hfnetchkpro en anderen, gewoon ff googlen.

Maarja, da's wel een risico dus, ik heb hier vorige week door die ongein het hele bedrijf op zijn kont gegooid..
Is goed om dat af en toe te doen...dan worden ze er tenminste weer aan herrinerd hoe belangrijk jouw werk is :)

Beste film ooit

Pagina: 1